Meningen over voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meningen over voedingsschema?

Hej allemaal!

Ik ben Tatjana en ben al een tijdje aan het rondkijken op Bodynet over voeding en trainingen. Ik train momenteel ongeveer 8 maanden in een fitness, 3 keer per week. Daarnaast ook 4 keer per week handbal. In het begin ging ik naar de fitness om mijn kracht te verbeteren, want ondanks het feit dat ik al 11 jaar handbal speel, zero armspieren! Nu ben ik 8 maanden bezig en al zeg ik het zelf, ben trots op mijn vooruitgang!

Ik zou graag mijn vetpercentage naar beneden krijgen, tot ik mooi de lijnen van mijn buikspieren zou zien. Momenteel weeg ik ongeveer 63 à 64 kilo en ben 1.71 cm. Ik weet mijn vetpercentage niet precies maar schat een 16 of 17%.

Ik lees dat keto een goede manier om vet te verliezen is maar als ik geen koolhydraten mag eten, dan kan het zijn dat mijn handbalprestaties dalen, waardoor mijn trainer niet helemaal tevreden zou zijn Dus momenteel een andere optie: carb cycle. Ik heb een schema opgesteld met low carb, mod. carb en high carb.

BMR:1460
    Onderhoud: 2250

Dit is mijn voeding:
    LOW CARB (+-1773 =92/162/83)
    1) 2 gekookte eieren (0,8/15/13)+ 2 volkoren boterhammen (26/5/1,6)
    2) 100gr kaas +48 (0/24,5/32) + 25gr amandelnoten (1,6/5/13)
    3) 1 stuk kipfilet (0/30/1,5) + 1 portie brocollimix (7,9/3/0) + 1 lepel olijfolie (0/0/7,5)
    4) 3 eiwitten (0,7/12/1,2)
    5) Rijst of aardappelen (22/2,5/0) + 1 stuk kipfilet of vis (0/30/4) + groenten (7,9/3/0) + 1 lepel olijfolie (0/0/7,5)
    6) 1 sinaasappel (14,3/1,5/0,3) + 2 scoops eiwitpoeder (0/24/0) + 250 ml magere yoghurt (11/8/0,3)

MOD CARB (+-1729 =125/165/60)
    1) 1 gekookt ei (0,4/7/7) + 2 volkoren boterhammen (26/5/1,6)
    2) 1/2 banaan (9,4/0,3/0) + 25gr amandelnoten (1,6/5/13)
    3) 1 stuk kipfilet (0/30/1,5) + 1 portie brocollimix (7,9/3/0) + 1 lepel olijfolie (0/0/7,5)
    4) 1 volkoren boterham (13/2,5/0,8) + 50gr kaas +48 (0/12/16) +3 eiwitten (0,7/12/1,2)
    5) Rijst of aardappelen (22/2,5/0) + 1 stuk kipfilet of vis (0/30/4) + groenten (7,9/3/0) + 1 lepel olijfolie (0/0/7,5)
    6) 1 sinaasappel (14,3/1,5/0,3) + 3 scoops eiwitpoeder (0/36/0) + 500 ml magere yoghurt (22/16/0,6)

HIGH CARB (+-1677 = 165/168/34)
    1) 2 gekookte eieren (0,8/15/13)+ 2 volkoren boterhammen (26/5/1,6) + 1 portie pindakaas (1,8/3,9/7,8)
    2)1/2 banaan (9,4/0,3/0) + 250 ml magere melk (12,8/9,8/0,3) + 1 scoop eiwitpoeder (0/12/0)
    4) 1/2 banaan (9,4/0,3/0) + 2 eiwitten (0,5/7,8/1) + 1 scoop eiwitpoeder (0/12/0)
    6) 1 sinaasappel (14,3/1,5/0,3) + 1 appel (15/0,5/0) + 2 scoops eiwitpoeder (0/24/0) + 500 ml magere yoghurt (22/16/0,6)

Dit is mijn schema:
    Maandag = low carb < krachttraining
    Dinsdag = mod carb < handbaltraining (fysiek)
    Woensdag = high carb < krachttraining + handbaltraining (techniek)
    Donderdag = mod carb < krachttraining (combinatie van maandag en woensdag)
    Vrijdag = low carb < handbaltraining (fysiek+samenspel)
    Zat = high carb + cheat (beperkt) < competitiematch
    Zondag = low carb < rust

Door dit eetschema en trainingschema zou ik dus graag mijn vetpercentage willen verlagen. Ik heb zelf geen ervaring dus zou ik graag jullie mening eens horen over positieve en negatieve punten, zaken die beter veranderd zouden worden, etc. Is het mogelijk met dit schema: ja of nee? Laat het horen!

Alvast Bedankt!
    Tatjana

Whooo..veel informatie ;-) wellicht dat dit je helpt qua voedingsschema http://forum.bodynet.nl/attachments/...hema-leeg-.xls

Ga lekker door met trainen en gezond eten!! succes
    "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Waarom al dat ingewikkelde gedoe? Begin gewoon met een normaal schema. Ingewikkeld gaan doen kan altijd nog als je vastloopt. En je VP is wel relevant, dus ik zou het even laten meten.

Comment

Welkom,

Waarom wil je je vetpercentage naar beneden krijgen? 16-17 is toch al laag voor een vrouw?
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Yeah... één vrouw met ballen... nu alleen er nog voor zorgen dat die hormoonproductie goed blijft... probeer elke maaltijd +/- 5-7 gr vetjes binnen te krijgen van gezonde bronnen en zo'n 25 % van het totaal mag uit dierlijke zijn.

Want vetpercentage verlaag je door goed om te springen met kcal/koolhydraten en evenwichtig te eten. En niet 100 gr kaas ineens, lieverd.

Goed omspringen = koolhydraten vooral voor de inspanningen en bij het opstaan. En ook na de training als je jezelf leeg voelt.
          Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by spaake View Post
            Yeah... één vrouw met ballen... nu alleen er nog voor zorgen dat die hormoonproductie goed blijft... probeer elke maaltijd +/- 5-7 gr vetjes binnen te krijgen van gezonde bronnen en zo'n 25 % van het totaal mag uit dierlijke zijn.

Want vetpercentage verlaag je door goed om te springen met kcal/koolhydraten en evenwichtig te eten. En niet 100 gr kaas ineens, lieverd.

Goed omspringen = koolhydraten vooral voor de inspanningen en bij het opstaan. En ook na de training als je jezelf leeg voelt.
            --> Bedankt voor de informatie! Dus 5 à 7 gr vet per maaltijd ^^ Dat zal ik al onthouden. Koolhydraten tijdens de training en s'morgens. Hoe moet ik dan ongeveer de verdeling doen om mijn vetpercentage te laten dalen? En moet ik vasthouden aan men 3 verschillende schema's of 1 maken?

Ik eet ongeveer 1750 kcal, is dit voldoende?

Comment

Originally posted by Guusd View Post
              Welkom,

Waarom wil je je vetpercentage naar beneden krijgen? 16-17 is toch al laag voor een vrouw?
              --> Ja dat is wel waar, maar ik zou graag nog iets lager. Een tijdje geleden heb ik eens mee gedaan aan een fotoshoot in de fitness waar ik ga. Ik was al vrij tevreden met het resultaat maar dan dacht ik "moest mijn vetpercentage nu nog iets lager zijn, dan zou die triceps er nog iets beter uitspringen - of - dan zou mijn rug iets beter uitkomen, etc… Noem het ijdel zijn

Als je elke week uren doorbrengt in een fitness, dan wil je het resultaat zien

Comment

Voordat je met een dergelijk complex carb cycle programma kunt beginnen dien je eerst precies te weten wat voor jou je onderhoudsniveau is (kcal per dag). Heb je dat al vastgesteld? Om je een hint te geven: de calculators op internet geven alleen maar een schatting, en kunnen er behoorlijk naast zitten. Vandaar dat het belangrijk is dat je dat eerst voor jezelf te weten komt voordat je verder kunt gaan.
                Tot die tijd doe je er goed aan om een gewoon, niet te complex, voedingsschema te maken en je er aan te houden.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

welkom en suc6!

focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Zondag en daarna maandag als low carb en dan krachttraining is een uitdaging.
                    Zou tijdens je training goed afwegen of je wel genoeg energie hebt.
                    Dagelijks krijg ik te maken met mensen die op het randje van out staan omdat ze niet genoeg glycogeen op voorraad hebben en dan gaat de motor al snel tegen stribbelen.

Verstandig is om wat dextrose of iets anders bij je te hebben. Als je het voelt aankomen snel innemen en na 10min gaat het wel weer.

Succes, leuk om weer een nieuwe dame erbij te hebben die.serieus is.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb mijn schema eenvoudiger gemaakt (1 i.p.v 3) en er op gelet dat vetten en eiwitten mooi verdeeld zijn over alle maaltijden en dat ik mijn koolhydraten eten s'morgens en rond mijn trainingen, gebaseerd op het topic van Q to A to get ripped!

Nu goed eten en trainen, en zien wat het geeft

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X