Begonnen met afvallen, toch aangekomen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Begonnen met afvallen, toch aangekomen..

Voordat jullie de titel lezen en 'N00b' gaan roepen, wat voorgeschiedenis. Om een lang verhaal kort te maken:
    Ik ben al een tijdje geregistreerd en fervent lurker.
    Ik was begonnen met krachttraining om aan te komen i.v.m. een eetstoornis. Ik ben inmiddels gelukkig genezen en op gezond gewicht - nu 1.75 m, 63 kg -en heb eigenlijk heel lang alleen maar fanatiek lui op onderhoud getraind... Niet echt zoals het hoort. Maandag grote spiergroepen, d.w.z. benen, borst, rug met fitnessmachines (heel slecht ik weet het).
    Dinsdag kleine spiergroepen, schouder, biceps, triceps, buik, deze wel met losse gewichten. Bicep curl, hammer curl, shoulder press, front raises, cable extensions etc...
    Vrijdag weer grote spiergroepen, enz.. dus om en om.

Toen kwam de winter weer eens en daarmee de behoefte aan chocola. Ben 2,5 kg aangekomen. Ik dacht dus, ik wil nu eens de draad weer serieus oppakken qua krachttraining met als doel wat vet te verliezen en gewoon m'n lichaam wat meer modelleren.
    Deze week ben ik serieus begonnen, ook erg op m'n voeding gelet, hoger in eiwitten, +- 400 kcal onder onderhoud, (ik schat m'n onderhoud in als 2000 kcal omdat ik een redelijk actief leven leid en regelmatig sport. 400 onder onderhoud betekent dus ca. 1600 kcal. ) suiker uit m'n schema gehaald enz...
    Ik ga i.p.v. 3 keer, 4 keer naar de sportschool vanaf nu.
    Ik ben dus ook weer begonnen met lunges, meer losse gewicht oefeningen. Volgende week gooi ik de squat er ook weer in en ga ik alle machine oefeningen te vervangen door deugdelijke oefeningen.
    Vandaag ga ik m'n schema's proberen te maken met een nette verdeling, compoundoefeningen... enzovoorts. Goed, tot hier een kleine voorgeschiedenis.

Maar nu heb ik twee wellicht domme vragen.

1. Deze week ben ik dus weer 'begonnen' en heb ik flink getraind. Ik heb zowat al m'n oefeningen qua gewicht verhoogd. Tegelijkertijd ben ik dus 400 kcal onder m'n onderhoud gaan zitten. Vanochtend stond ik op de weegschaal, 64,2 kg. Jottem. Weer aangekomen. Hier klopt dus iets niet. Het aankomen is niet zo'n punt voor me, want het verhaal spiermassa zwaarder dan vet blabla ken ik. (Om die reden begon ik oorspronkelijk met KT, nu vind ik het gewoon echt super super leuk en fijn om te doen, ik heb er zoveel baat bij!)
    Maar.... is het mogelijk dat m'n spieren dus sterker zijn geworden terwijl ik onder m'n onderhoud zit qua voeding?
    Betekent dat dat ik nog wat minder moet eten?
    Of betekent dit dat ik dus zo'n luilak was tijdens die pakweg 2 jaar, omdat ik nooit de moeite heb genomen om bewust bezig te zijn met gewicht in oefeningen te verhogen en nu weer wel en is dit dus wel het bekende spiermassa zwaarder dan vet verhaal?
    Moet ik dus wat veranderen of een paar weken afwachten en dan kijken wat er gebeurt?

2. Misschien heel stom ook.. Maar ik merk al sinds ik begon met fitness dat de avond en dag nadat ik mijn benen zwaar heb getraind, ze nogal opgezet zijn. En niet zo'n beetje ook. Na een dag of anderhalf zakt dit weer. Is dit de bekende 'pomp'?

Bedankt voor jullie hulp en zet hem op met jullie doelen.
    Last edited by alexandra; 03-02-2013, 14:14.

Laat je VP eens meten, dan weet je tenminste waar je gewichtstoename vandaan komt.

Comment

je geeft het zelf al aan spieren zijn zwaarder dan vet
      aangezien je weer fanatieker je spieren traint en hoger in eiwitten zit.
      met een goede voedingsschema kan je na 3 weken resultaten zien.
      veel denken dat ze naar een paar dagen al resultaten zien.
      gun de voeding(schema) zijn tijd.
      Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X