Beginner.. beetje onzeker..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner.. beetje onzeker..

Zojuist me aangemeld op het forum, de stickys gelezen, mezelf voorgesteld, voedingsschema gedownload, voedingsbehoefte berekend.. dus ik ben klaar om jullie te bestoken met vragen.

Voor degene die mijn voorstel topic gemist hebben hier de statistieken: vrouw / 178 cm / 88 kg / vet 38 %

Volgens het voedingsschema wat ik hier gedownload heb kom ik uit op 1858 Kcal onderhoud en 1672 Kcal voor cutten, jullie begrepen vast al dat cutten de bedoeling was...

De verhouding die het schema aangeeft lijkt me ook prima (K 36% / E 39% / V 25%)
    Maar mijn eerste vraag, ik eet nu amper 1000 kcal per dag, ik eet ook low carb.
    Ik begreep dat het beste is in stappen op te hogen naar meer kcal per dag, wat is het beste tijdstip op de dag dat te doen? Welke maaltijd kan ik het beste als eerste op orde brengen, dus in de juiste verhoudingen? Want ik zal KH moeten gaan toevoegen want die eet ik nu niet / nauwelijks.. Of zeggen jullie niets in stappen omgooien die hap en stauwen maar.. ??

Ik hoop dat ik redelijk snel om kan want ik verlies nu veel te veel spiermassa, en ik voel me vaak slap naarmate ik lichter wordt in gewicht, maar ja das ook niet vreemd want ik eet gewoon te weinig...

Gtz Sis

Hoi Sissy,

Ik zou gelijk overstappen ipv kleine stapjes nemen. Je zegt zelf dat je nu te veel spiermassa verliest en hoe minder spiermassa je hebt hoe moeilijker je af valt. Een auto komt ook niet ver zonder brandstof. Eten eten eten!
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Het is trouwens niet zo dat al jouw maaltijden die k/e/v verhoudingen moet hebben. Het gaat om wat je over de gehele dag totaal binnenkrijgt.

Comment

ja idd Tido, vandaar dat ik niet goed weet hoe ik de overstap moet gaan maken..
        Dus niet alle maaltijden hoeven die verhouding te hebben? Dat maakt het maken van het schema wel makkelijker!

Ik ga nog ff aan de slag met het schema! (en een bak kwark extra eten... wat zal dat wennen worden! )

Comment

Belangrijk is dat jij je macro nutriënten binnen krijgt in een dag. Dat kunnen 10 kleine maaltijden zijn of 3 grote, maar de verdeling maakt niet uit
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by sissy View Post
            ja idd Tido, vandaar dat ik niet goed weet hoe ik de overstap moet gaan maken..
            Dus niet alle maaltijden hoeven die verhouding te hebben? Dat maakt het maken van het schema wel makkelijker!

Ik ga nog ff aan de slag met het schema! (en een bak kwark extra eten... wat zal dat wennen worden! )

Na een tijd veranderd dat en dan lig je in bed : '''' Shit ik ben mijn kwark vergeten''''
            17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Originally posted by Tonijnvreter View Post
              Na een tijd veranderd dat en dan lig je in bed : '''' Shit ik ben mijn kwark vergeten''''
              herkenbaar

als je moeite hebt met de extra calorieen binnen krijgen proberen vaker kleinere hoeveelheden te eten, dan is het gemakkelijker om meer te eten.

Comment

Ok thx voor de feedback. ik zal zo even in een apart logje mijn voedingsschema posten. Heb wel moeite met het eten maar dat is even wennen denk ik. Vond het wel vreemd om zonder honger wakker te worden vanochtend... Na de bak kwark van gister avond...

Comment

Ok thx voor de feedback. ik zal zo even in een apart logje mijn voedingsschema posten. Heb wel moeite met het eten maar dat is even wennen denk ik. Vond het wel vreemd om zonder honger wakker te worden vanochtend... Na de bak kwark van gister avond...

Dat klopt ja omdat het langzaam verteerd, meestal heb ik ook meer energie in de ochtend.
                  17 Jaar 190CM 76KG

Comment

ik ben de hele dag met verbazingwekkend veel energie doorgekomen, zelfs met trainen ging het stukken beter, geen verzuring in mijn benen gehad tijdens het hardlopen... Dat wil volgens mij wel zeggen dat ik echt energie tekort kwam gedurende de dag.. Ben benieuwd hoe het over een paar weken zal zijn!
                    en het eten viel me ook nog niet tegen, alhoewel die lunch van mij niet gehoeven had maar k heb me keurig aan mijn schema gehouden.

Comment

ik ben de hele dag met verbazingwekkend veel energie doorgekomen, zelfs met trainen ging het stukken beter, geen verzuring in mijn benen gehad tijdens het hardlopen... Dat wil volgens mij wel zeggen dat ik echt energie tekort kwam gedurende de dag.. Ben benieuwd hoe het over een paar weken zal zijn!
                      en het eten viel me ook nog niet tegen, alhoewel die lunch van mij niet gehoeven had maar k heb me keurig aan mijn schema gehouden.
                      Goed bezig dus, ga zo door !!!
                      17 Jaar 190CM 76KG

Comment

thx! ga ik doen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X