Hoe raak je het vet kwijt??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe raak je het vet kwijt??

Kan iemand mij vertellen hoe vet je lichaam verlaat??
    Door middel van plas of poep? of maybe door zweet ben wel benieuwd.
    En ook het verhaal van alleen in rust verbrand je vet hoe zit het dan dat je na 20 min je vetten aan gaat spreken met cardioen??
    eat eat eat and look like a freak!

vet verbrand je als je lichamelijke inspanning vertoond en je een geringe hoeveelheid energy nodig hebt

Who's the Chef

Comment

been dat snap ik natuurlijk ook nog wel
      Maar dat is mijn vraag helemaal niet

Comment

ohhh

dacht misschien heb je teveel cola "light" gedronken en heb je een beetje last van geheugen verlies

volgens mij wordt vet uit je voedsel gehaald en opgeslagen in legen cellen wachten tot het aangesproken wordt.

of is dit ook niet wat je bedoeld??
        Who's the Chef

Comment

we gaan de goede kant op
          Nou wil alleen nog weten hoe het je lichaam verlaat.
          Kijk vocht gaat via plassen en zweten.
          via welke maniert gaat vet je lichaam uit??
          Want sommige mensen verliezen bv 500gr vet per week, het moet toch via een manier je lichaam uit???

Comment

ik denk dat het je lichaam verlaat door het om te zetten in energie, dus het verlaat je lichaam eigenlijk niet.

het wordt verbruikt, denk ik dan.
            en met cardio ben je ook op dat moment vet aan het verbranden, alleen als je al thuis ben, is dat proces nog steeds bezig.
            nou ik ben benieuwd wat voor antwoorden hier op volgen.
            ik vind het een intresante vraag

ik zal nog eeens even verder google
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

daar zou je best eens heel goed gelijk in hebben corina
              dat het gewoon energie word en dus eigenlijk gewoon oplost in je lichaam ofzoiets

Comment

ja dat denk ik, we zullen zien wat harold erop te zeggen heeft die weet zulk soort dingen meestal wel.
                Sponsored by:
                Inshapesupplements

Comment

hoe je je vet kwijtraakt? hmmm, misschien als je erg snel loopt kan het niet meer volgen...
                  I just live once and I want the max out of it!

Comment

oke heb zelf ook wat research gedaan dan maar en zowat geen vet komt voor in de ontlasting en als dat wel zo is is er vaak sprake van vetverteringstoornis.
                    95% van de vetten worden opgenomen in je bloed.

Comment

is deze vraag zo moeilijk te begrijpen of stel ik hem verkeerd ofzo

of nemen de mensen niet eerst de tijd om de vraag te lezen in plaats van alleen het topictitel

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] ]oke heb zelf ook wat research gedaan dan maar en zowat geen vet komt voor in de ontlasting en als dat wel zo is is er vaak sprake van vetverteringstoornis.
                        95% van de vetten worden opgenomen in je bloed
                        om me verhaal ff af te maken lees ik net in de weefsels de vetten verbrand worden tot kooldioxide en water dus waarschijnlijk kan je vetten ook gewoon uitpissen

harold geefff het beslissende antwoord

Comment

Vet is een reservebrandstof  voor je lichaam, het verlaat het lichaam door verbranding.Als  rest producten van de verbranding onstaat water H2O en kool-di-oxyde CO2. De verbranding is aerood-alactisch. Er zijn verschillende bronnen die energie leveren. De hoeveelheid energie die de verschillende bronnen leveren, is niet gelijk.
                          ATP levert ca 10kcal
                          Creatiene levert ca 10,5kcal
                          glucose levert 4kcal
                          vet 9kcal.
                          Welke er bij de verbranding de voorkeur krijgt(glucose of vetzuren) is van verschillende factoren afhankelijk:
                          -Bloedsuikerspiegel
                          -hoeveelheid spier- en leverglycogeen
                          -trainingstoestand
                          -type spiervezel
                          -hormonale factoren
                          -soort belasting

Het rendement  van de energie verschilt nogal.
                          - Bij glycoslyse komen per molecuul glucose slechts 2 moleculen ATP per beschikking
                          -Bij verbranding van vetzuren worden ca. 138 moleculen ATP opnieuw opgebouwd.

Hieruit zou je kunnen afleiden dat vet de voorkeur dient als energiebron. Per molecuul van een vetzuur komen bijna 3x zoveel moleculen ATP tot beschikking als bij verbranding van glucose. Dit is dus niet waar. Want om 1 molecuul glucose te verbranden heeft het lichaam minder zuurstof nodig dan bij de verbranding van vet.
                          Dit is dus ook de reden dat je lichaam op ongeveer 60 a 70% procent van je maximale hartslag beter vet verbrand dan op een hoge hartslag.
                          Het lichaam kiest bij een hoge hartslag een makkelijke brandstof, dus glucose. Omdat deze brandstof veel minder zuurstof verbruikt dan vetverbranding, en zuurstof is juist bij een hoge hartslag heel schaars vandaar de keuze voor glucose.

grtz..

Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

weer gelijk
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Sorry voor de bump maar....

Vond dit opeens in een hyve van de nederlandse bond voor bodybuilding. Vanaf een minuut of 4 komt er wel wat reclame doorheen die je natuurlijk gewoon moet negeren.

YouTube - slimeurope.nl

Vond 't wel erg relevant maar of er iets van klopt weet ik niet, dat is aan jullie.
                              Last edited by Madmenyo; 03-05-2009, 22:21.
                              "Rapapapa" - Ome Willem

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X