Wie o wie kan mij advies geven? incl voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie o wie kan mij advies geven? incl voedingsschema

Dag allen,
    Ik ben een vrouw van 27 jaar, 1.79 lang en 90 kg (kom oorspronkelijk van de 139 kg af). Ben deze kilo’s over de loop van de jaren kwijt geraakt met verschillende dieeten.
    Graag wil ik afvallen tot de 75/80 kg. Ik heb een personal trainer en daar train ik 3x per week krachttraining mee (ma, do en zat).
    Daarnaast doe ik ook nog wat aan cardio.
    Mijn verhouding voor de maaltijden is als volgt berekend op basis van mijn lichaamssamenstelling:
    35 gram koolhydraten
    25 gram eiwitten
    12 gram vet

Onderhoud van kcal ligt op de 2200 en verdeelt over 6 maaltijden dan.

Voornamelijk ziet een dag er als volgt uit:
    Ontbijt
    200 ml magere yoghurt, 1 appel, handje ongezouten noten

Tussendoor
    4 rijstwafels met kipfilet en roomboter of 1 tartaar met 100 gram zilvervliesrijst

Lunch
    3 gebakken eieren met rauwkost of spelt/zuurdesembrood met kipfilet/rosbief en roomboter

Tussendoor
    4 rijstwafels met kipfilet en roomboter of 1 tartaar met 100gram zilvervliesrijst

Avond
    1 stukje kipfilet of tartaar, 100 gram zilvervliesrijst en groenten

Tussendoor
    500 gram magere kwark en handje ongezouten noten

Drinken: groene thee en water
    Ik zit hiermee nu op de 1700/1800 kcal. Ik merk nog niet dat ik hiermee afval en doe dit eetschema nu ongeveer 1 maand.
    Ik merk wel dat ik meer spieren begin te krijgen, maar voel me hierdoor ook ‘zwaarder’. Hebben jullie nog tips wat ik kan doen? Zijn er supplementen die ik kan nemen?Ben begonnen met de L carnitine te slikken.
    Ik heb vloeibare visolie maar krijg die niet weg. Ik hoor graag van jullie en bedankt.

Ik denk dat je je niet zo zeer moet focussen op de weegschaal maa
    op wat je in de spiegel ziet.
    Spieren wegen qua volume zwaarder dan vet.
    Als jij 1 kilo aan vet afvalt maar door training 1 kilo aan spiermassa
    bij komt, zie je op de weegschaal niets maar in de spiegel zou je
    wel verschil kunnen zien.

Comment

Originally posted by Pamela72 View Post
      Ik denk dat je je niet zo zeer moet focussen op de weegschaal maa
      op wat je in de spiegel ziet.
      Spieren wegen qua volume zwaarder dan vet.
      Als jij 1 kilo aan vet afvalt maar door training 1 kilo aan spiermassa
      bij komt, zie je op de weegschaal niets maar in de spiegel zou je
      wel verschil kunnen zien.
      ja maar een kilo vet is qua volume groter als een kilo spier
      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Je moet je vet percentage meten, je gewicht en je lengte. Dan ga je naar google en bereken je hoeveel kcal je lichaam nodig heeft op een dag. Daar ga je 300-500 kcal onder zitten (dus bijvoorbeeld je hebt 2300kcal nodig dan eet je er 1800-2000kcal) Zo val je af, zonder dat er al te veel spieren verloren gaan (en dat is toch wel je doel denk ik).
        Je wordt zwaarder maar dat betekent niet dat dat slecht is.
        Kijk bijvoorbeeld naar deze foto:

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben me ervan bewust dat spieren zwaarder wegen dan vet. Ik ga ook niet meer op de weegschaal, maar gebruik enkel een meetlintje of de spiegel. Mijn trainer heeft mij met een vetmeting doorgemeten en aan de hand daarvan mijn basisbehoefte berekent. Deze komt uit op 2200 kcal. Hier ben ik dus 500 onder gaan zitten en eet rond de 1700/1800 per dag.

Mijn vraag richt zich meer op, of er nog bepaalde dingen zijn aan mijn voeding die ik kan aanpassen of supplementen die ik kan nemen?

Comment

het beste is om zo min mogelijk suplementen te nemen en je kcal uit je voeding te halen. wat is je eiwitten koolhydraten en vetten verhouding?

Comment

Originally posted by Romeo2012 View Post
              Dag allen,
              Ik ben een vrouw van 27 jaar, 1.79 lang en 90 kg (kom oorspronkelijk van de 139 kg af). Ben deze kilo’s over de loop van de jaren kwijt geraakt met verschillende dieeten.
              Graag wil ik afvallen tot de 75/80 kg. Ik heb een personal trainer en daar train ik 3x per week krachttraining mee (ma, do en zat).
              Daarnaast doe ik ook nog wat aan cardio.
              Mijn verhouding voor de maaltijden is als volgt berekend op basis van mijn lichaamssamenstelling:
              35 gram koolhydraten
              25 gram eiwitten
              12 gram vet

Onderhoud van kcal ligt op de 2200 en verdeelt over 6 maaltijden dan.

Voornamelijk ziet een dag er als volgt uit:
              Ontbijt
              200 ml magere yoghurt (72 kcal), 1 appel (87 kcal), handje ongezouten noten (uitgaande van 20g, 138 kcal). totaal: 297 kcal: E13, K29, V14
              -----------------------------
              Tussendoor
              4 rijstwafels (135 kcal) met kipfilet (uitgaande van 1 plakje per wafel = 50g kipfilet beleg = 65 kcal) en roomboter (12g roomboter in totaal, 87 kcal) totaal: 283 kcal: E13, K30, V13

OF

of 1 tartaar (180 kcal) met 100 gram zilvervliesrijst (130 kcal). Hier gebruik je vast ook wat olie/boter bij om de tartaar in te vakken. dus ik tel er 5g olie bij = 45 kcal. totaal = 355 kcal, E23, k 32, V15
              ----------------------------------------------
              Lunch
              3 gebakken eieren (300 kcal) met rauwkost (50 kcal) 350 kcal: E25, k10, V23

OF

of spelt/zuurdesembrood met kipfilet/rosbief en roomboter (Geen idee hoeveel snee, maar ik ga maar even uit van twee snee). (300 kcal, E16, k32, V12)
              -------------------------------------------------------
              Tussendoor

4 rijstwafels (135 kcal) met kipfilet (uitgaande van 1 plakje per wafel = 50g kipfilet beleg = 65 kcal) en roomboter (12g roomboter in totaal, 87 kcal) totaal: 283 kcal: E13, K30, V13

OF

of 1 tartaar (180 kcal) met 100 gram zilvervliesrijst (130 kcal). Hier gebruik je vast ook wat olie/boter bij om de tartaar in te vakken. dus ik tel er 5g olie bij = 45 kcal. totaal = 355 kcal, E23, k 32, V15
              ------------------------------------------------------
              Avond
              1 stukje kipfilet of tartaar (150-180 kcal), 100 gram zilvervliesrijst (130 kcal) en groenten (50 kcal) Totaal: 320-350 kcal. Komt wellicht nog enkele grammen olie bij wat het totaal brengt op rond de 370-400 kcal.
              ----------------------------

Tussendoor
              500 gram magere kwark (250 kcal) en handje ongezouten noten (138 kcal). Totaal 388 kcal. E48, k18, V14
              --------------------------------------

Alles opgeteld: is dit gemiddeld 2020-2050 kcal. (wanneer je twee optie's hebt gegeven qua maaltijd heb ik het gemiddelde van beide optie's genomen). Dit is zomaar even 285 kcal meer als jij denkt binnen te krijgen.

Drinken: groene thee en water
              Ik zit hiermee nu op de 1700/1800 kcal. Ik merk nog niet dat ik hiermee afval en doe dit eetschema nu ongeveer 1 maand.
              Ik merk wel dat ik meer spieren begin te krijgen, maar voel me hierdoor ook ‘zwaarder’. Hebben jullie nog tips wat ik kan doen? Zijn er supplementen die ik kan nemen?Ben begonnen met de L carnitine te slikken.
              Ik heb vloeibare visolie maar krijg die niet weg. Ik hoor graag van jullie en bedankt.
              De berekening dat je een behoefte hebt rond de 2200 lijkt aardig te kloppen. Je eet hoogstwaarschijnlijk toch iets meer kcal dan je zelf denkt. Je voeding schema mag dus aangescherpt worden.

Verder gaf de rest al aan dat je waarschijnlijk zowel spiermassa opbouwt als vetmassa verliest. Dit is sowieso een goed teken en doorgaan zou ik dus zeker doen. Alleen je voeding zou net iets aangepast kunnen worden, zodat de focus meer komt te liggen op vetverlies.

succes
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oja supplementen die je zou kunnen nemen:
                - Een whey shake met water na je training (let op deze leveren ook kcal en met deze kcal dien je dus rekening te houden in je totale schema).
                - Visolie (je neemt nu vloeibare, maar deze is ook verkrijgbaar in capsules. hier proef je vrijwel niets van).
                - Een multivitamine
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Fijn hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord!

Ik denk dat ik inderdaad toch perongeluk iets teveel tot me inneem. Ik ga er nog strenger opletten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X