Hoi allemaal,
Ik doe nu al een aantal maanden aan krachttraining en heb in deze maanden al wel wat verschil gezien. Ik heb aan het begin van deze maanden met een calculator mijn vetpercentage gemeten met nek en taille omtrek en kwam uit op 18%
Mijn verdere gegevens zijn:
Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 196 cm
Gewicht: 93 kilo
Ik kwam via een app op mijn telefoon uit op een caloriebehoefte (om af te vallen) van 2300. Na een aantal sticky's te hebben gelezen hier kwam ik uit op een verhouding van 40/35/25 (E/K/V) wat dus neerkomt op hoeveelheden van ongeveer 240g/200g/60g
Hiermee heb ik een voedingschema gemaakt, hieronder het schema voor bijv. de maandag:
Ontbijt (05.30)
- 1 Shake whey perfection (direct bij het opstaan)
- 1 banaan
- 40 gram brinta
- 230 ml halfvolle melk
Vroeg tussendoor (08.15)
- 500gr magere kwark
- 30 gr walnoten
Lunch (11.15)
- 2 sneden volkoren brood
- 6 plakjes kipfilet
- 20 g Calve pindakaas light
Middag tussendoor (14.15)
- 1 Tortilla vokoren
- 50gr gerookte kipfilet
- 1/2 zoete puntpaprika
- 2 plakjes kipfilet
- el yofresh
Diner (17.30)
- 20 gr volkoren pasta
- 60 gr kidneybonen
- 1 zoete puntpaprika
- 130 gr gerookte kipfilet
- 50 ml magere yoghurt
- 5 gr groene pesto
- 1 el yofresh
- 150 gr broccoli
Krachttraining (19.00 - 20.00)
- 1 shake whey perfection (direct erna)
Avond tussendoor (half uur voor slapen +/-22.00)
- 500gr magere kwark
Betreft de krachttraining:
- Maandag: borst en triceps
- Dinsdag: rug en biceps
- Woensdag: buikspieren
- Donderdag: benen
- Vrijdag: schouders
- Zaterdag buikspieren
Soms wil ik nog een een half uurtje cardio (hardlopen) na de buikspiertrainingen meepakken maar hier heb ik vaak geen tijd voor.
Ik heb met dit alles dus (volgens de spiegel) al wel wat spieropbouw bereikt maar ik ben me er bewust van dat ik toch eerst moeten cutten wil ik daarna flink aan de bulk gaan.
Mijn vraag is nu, is dit bovenstaande schema een goede manier van cutten of zit ik er helemaal naast? Ik zelf zie er nog geen kilo's vanaf vliegen en dat terwijl ik dit al 2 a 3 maanden volhoudt, dus iets klopt er niet?
Alvast bedankt voor het lezen en wellicht de reacties.
Mvg,
Tomba555
Ik doe nu al een aantal maanden aan krachttraining en heb in deze maanden al wel wat verschil gezien. Ik heb aan het begin van deze maanden met een calculator mijn vetpercentage gemeten met nek en taille omtrek en kwam uit op 18%
Mijn verdere gegevens zijn:
Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 196 cm
Gewicht: 93 kilo
Ik kwam via een app op mijn telefoon uit op een caloriebehoefte (om af te vallen) van 2300. Na een aantal sticky's te hebben gelezen hier kwam ik uit op een verhouding van 40/35/25 (E/K/V) wat dus neerkomt op hoeveelheden van ongeveer 240g/200g/60g
Hiermee heb ik een voedingschema gemaakt, hieronder het schema voor bijv. de maandag:
Ontbijt (05.30)
- 1 Shake whey perfection (direct bij het opstaan)
- 1 banaan
- 40 gram brinta
- 230 ml halfvolle melk
Vroeg tussendoor (08.15)
- 500gr magere kwark
- 30 gr walnoten
Lunch (11.15)
- 2 sneden volkoren brood
- 6 plakjes kipfilet
- 20 g Calve pindakaas light
Middag tussendoor (14.15)
- 1 Tortilla vokoren
- 50gr gerookte kipfilet
- 1/2 zoete puntpaprika
- 2 plakjes kipfilet
- el yofresh
Diner (17.30)
- 20 gr volkoren pasta
- 60 gr kidneybonen
- 1 zoete puntpaprika
- 130 gr gerookte kipfilet
- 50 ml magere yoghurt
- 5 gr groene pesto
- 1 el yofresh
- 150 gr broccoli
Krachttraining (19.00 - 20.00)
- 1 shake whey perfection (direct erna)
Avond tussendoor (half uur voor slapen +/-22.00)
- 500gr magere kwark
Betreft de krachttraining:
- Maandag: borst en triceps
- Dinsdag: rug en biceps
- Woensdag: buikspieren
- Donderdag: benen
- Vrijdag: schouders
- Zaterdag buikspieren
Soms wil ik nog een een half uurtje cardio (hardlopen) na de buikspiertrainingen meepakken maar hier heb ik vaak geen tijd voor.
Ik heb met dit alles dus (volgens de spiegel) al wel wat spieropbouw bereikt maar ik ben me er bewust van dat ik toch eerst moeten cutten wil ik daarna flink aan de bulk gaan.
Mijn vraag is nu, is dit bovenstaande schema een goede manier van cutten of zit ik er helemaal naast? Ik zelf zie er nog geen kilo's vanaf vliegen en dat terwijl ik dit al 2 a 3 maanden volhoudt, dus iets klopt er niet?
Alvast bedankt voor het lezen en wellicht de reacties.
Mvg,
Tomba555
Comment