Tips voor voedingsschema en trainingschema (cutten)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor voedingsschema en trainingschema (cutten)

Hoi allemaal,

Ik doe nu al een aantal maanden aan krachttraining en heb in deze maanden al wel wat verschil gezien. Ik heb aan het begin van deze maanden met een calculator mijn vetpercentage gemeten met nek en taille omtrek en kwam uit op 18%
    Mijn verdere gegevens zijn:

Leeftijd: 19 jaar
    Lengte: 196 cm
    Gewicht: 93 kilo

Ik kwam via een app op mijn telefoon uit op een caloriebehoefte (om af te vallen) van 2300. Na een aantal sticky's te hebben gelezen hier kwam ik uit op een verhouding van 40/35/25 (E/K/V) wat dus neerkomt op hoeveelheden van ongeveer 240g/200g/60g

Hiermee heb ik een voedingschema gemaakt, hieronder het schema voor bijv. de maandag:

Ontbijt (05.30)
    - 1 Shake whey perfection (direct bij het opstaan)
    - 1 banaan
    - 40 gram brinta
    - 230 ml halfvolle melk

Vroeg tussendoor (08.15)
    - 500gr magere kwark
    - 30 gr walnoten

Lunch (11.15)
    - 2 sneden volkoren brood
    - 6 plakjes kipfilet
    - 20 g Calve pindakaas light

Middag tussendoor (14.15)
    - 1 Tortilla vokoren
    - 50gr gerookte kipfilet
    - 1/2 zoete puntpaprika
    - 2 plakjes kipfilet
    - el yofresh

Diner (17.30)
    - 20 gr volkoren pasta
    - 60 gr kidneybonen
    - 1 zoete puntpaprika
    - 130 gr gerookte kipfilet
    - 50 ml magere yoghurt
    - 5 gr groene pesto
    - 1 el yofresh
    - 150 gr broccoli

Krachttraining (19.00 - 20.00)
    - 1 shake whey perfection (direct erna)

Avond tussendoor (half uur voor slapen +/-22.00)
    - 500gr magere kwark

Betreft de krachttraining:
    - Maandag: borst en triceps
    - Dinsdag: rug en biceps
    - Woensdag: buikspieren
    - Donderdag: benen
    - Vrijdag: schouders
    - Zaterdag buikspieren

Soms wil ik nog een een half uurtje cardio (hardlopen) na de buikspiertrainingen meepakken maar hier heb ik vaak geen tijd voor.