Imca maria der schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Imca maria der schema

Hallo iedereen,
    39
    ook ik heb een vraagje over mijn eet schema . Mijn trainer zegt dat als ik wil afvallen ik ongeveer 1800 kcal op een dag moet eten, maar hier kom ik bijna nooit aan. Ik probeer zo min mogelijk koolhydraten te eten, maar zonder lukt niet. Ook probeer ik zo veel mogelijk eiwit te eten, maar ik kom ook bijna nooit aan de hoeveelheid die ik moet..
    Ik zal hieronder even plaatsten wat ik vandaag gegeten heb en dat is wat ik ongeveer gemiddeld ook eet op andere dagen.

Ontbijt:
    150 gr magere yoghurt 97,5 kcal, 11,5 ei, 10 kh, 0 vet
    1x afslank eiwit poeder 93,23 kcal, 19,03 ei, 2,62 kh, 0,39 vet

Tussendoor:
    1 luchtige cracker 31 kcal, 0,9 ei, 5,9 kh, 0,2 vet

halvarine boter 3,5 kcal, 0,10 ei, 0,5 kh, 0,20 vet
    1 appel 60 kcal, 1 ei, 14 kh, 0 vet

Lunch:
    2 volkoren brood 152 kcal, 5,8 ei, 27,6 kh, 2,6 vet
    2 halvarine, 6 kcal, 0,20 ei, 1 kh, 0,40 vet
    1 portie kaas 133 kcal, 8,4 ei, 0 kh, 11 vet (beleg wissel ik af.. kaas, kipfilet, smeerkaas, ham, appelstroop..)
    1 plakje kipfilet 19 kcal, 2,45 ei, 0,54 kh, 0,75 vet
    gekookt ei 75 kcal, 7 ei, 0 kh, 5 vet
    beschuit 38 kcal, 1,6 ei, 6,3 kh, 0,6 vet (dit doe ik niet altijd, had alleen nogal trek,, haha)
    appelstroop 35,2 kcal, 0 ei, 8,8 kh, 0 vet

Tussendoor:
    kiwi 24 kcal, 0 ei, 6 kh, 0 vet
    komkommer 100 gram 13 kcal, 0,6 ei, 2,2 kh, 0,2 vet
    1 plakje ontbijtkoek 86 kcal, 0,9 ei, 19,2 kh, 0,2 vet (dit wissel ik af, soms ontbijtkoek, soms 2 crackers of beschuit met kipfilet, smeerkaas, kaas oid)

Avondeten:
    Tartaar 127 kcal, 21,8 ei, 0 kh, 4,4 vet
    250 gr broccoli 57,5 kcal, 8,25 ei, 5 kh 0,5 vet
    1 gekookte aardappel 39 kcal, 1 ei, 8,5 kh, 0 vet (Is aardappels nou echt zo slecht voor je? eet het zelden,, Wel zo nu en dan gebakken aardappels)

Tussendoor:
    Klein speculaasje 35 kcal, 0,4 ei, 5,2 kh, 1,4 vet
    250 gr magere kwark optimel 105 kcal, 14,2 ei, 11,7 kh, 0 vet (Meestal doe ik van zaanse hoeve aardbei,3 gram meer eiwit ofzo.. Maar ook 30 meer kh ongeveer. Zijn er nog betere die te eten zijn..?)

Dat maakt totaal:
    kcal 1231,93
    eiwit 105,13
    koolhydraten 134,06
    vetten 27,84

Dit is dus eigenlijk veel te weinig kcal..
    Ik heb 's avonds of bij de lunch echt best nog trek af en toe..

In de weekenden neem ik wel eens hagelslag/pasta,zondag een afbak broodje ipv gewoon brood. 1x in de week neem ik wat chips of popcorn bij de bioscoop.. Of zoals afgelopen weekend had ik een tompoece op een verjaardag en met die erbij kwam ik rond de 1800 kcal.. 1x in de week eten we iets van pasta, dus dan kom ik op iets meer kcal.

Wat kan ik er het beste nog bij eten? Dit is denk echt te weinig en ik val er ook niet echt mee af.
    Ik ben 168 en weeg +- 63. Mijn vetpercentage is 29,9% en dit wil ik naar de 25%.
    Ik train 3x in de week en doe daarvan 2 keer een interval training (heb ik er 3 van op verschillende spiergroepen) en daarna 4 losse oefeningen kracht. 1 keer in de week een uur krachttraining (full body) met een kwartier (interval) crossen.
    Om meer eiwitten te eten probeer ik elke dag de afslank eiwit, een gewoon ei en in de avond kwark te eten.. Maar weet niet of dit goed is. De shake krijg ik met gewoon water of melk niet echt weg.. Dus daarom doe ik het met yoghurt als ontbijt.
    Graag wat do's, dont's, tips etc.
    Ik wil graag m'n zwembandjes er af haha

Je dacht ik pak een random topic en post daar ff?

Stel je ff netjes voor en open een topic waar je je situatie uitlegd en wat je wilt weten. Beloof je dat je nu enkel scepsis gaat ontvangen op deze post.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

zo ff je eigen topic,,

uhm bro met kipfilet,
      eitje erbij. savonds wat meer aardappelen
      ontbijtkoek eruit,

weet niet welke toghurt je hebt maar zou gewoon voor franse magere kwark van bijv ah of c1000 gaan.
      je vetten zijn ook veel te laag zou zeker rond de 50 gram gaan zitten

je kan ook rijstwafel met pindakaas eten of savonds wat nootjes.

Comment

Je zit overal te laag in lees hier alle roodgedrukte topics door en ga dan verder:

Dagelijkse voeding

Comment

oh sorry dacht dat dit een algemeen topic was, ik had gegoogled en kwam hierbij.. vandaar.

Comment

No problemo. Als je trouwens een personal trainer hebt en die laat je dit matige schema eten en je moet zelf gaan googlen om hem te verbeteren Ă©n je bent ontevreden.... trap die gast weg dan. Wat doet ie dan voor je?

Comment

Geld aftroggelen!

Comment

Haha nee ik heb net een schema bij hem en heb volgende week weer een afspraak. Vorige week naar eten gekeken en moest wat meer ei wit, dus dat probeer ik nu. Niet te veel koolhydraten..

Comment

Originally posted by Imca View Post
                  Haha nee ik heb net een schema bij hem en heb volgende week weer een afspraak. Vorige week naar eten gekeken en moest wat meer ei wit, dus dat probeer ik nu. Niet te veel koolhydraten..
                  Gooi dit voedingschema maar weg en begin opnieuw, dat is mijn advies en nogmaals het lijkt me dat je je geld verspild aan de beste man. Het lijkt namelijk nergens op, niet om lullig te zijn maar zachte heelmeesters etc etc. Mag ik vragen welk schema je hebt naast deze fantastische voedingsadviezen die je van hem had?

Comment

Hij heeft geen voedingsschema gemaakt, ben zelf aan het puzzelen en laat het wel eens zien haha.
                    en betaal niet extra voor hem, gewoon bij me abonnement. Geen echte personal training.

mijn interval trainingen bestaan hier uit,:
                    - full deadlift, push up 21-15-9 keer, zo snel mogelijk
                    - 250 meter roeien, push press (10x), barbell rowing(10x) 20 minuten achter elkaar
                    - Knee to elbow, kettle bell swing 2 arms, kettlebell clean & press (alles 10 herhalingen)

ik doe 2 interval trainingen in de week (afwisselen) en 1 keer kracht, dat wissel ik af met deze schema's

- Dumbel press, lat pull down, leg extension, shoulder press, dumbell rowing, lunges, cardio (3x12 sets)
                    - Squat, stiffed leg deadlift, horizontal row, fly, elite triangle pull down, lying leg curl, cardio (3x 12 sets)

Comment

Aha, wou al zeggen. Anyways de manier waarop je het wss beter aan kan pakken (dat vind ik iig praktisch) is bepalen welek macro's je wilt nuttigen en vervolgens daar producten bijzoeken en daar weer maltijden maken. Dus bijvoorbeeld (volledig random wat ik nu noteer hoor):

300 gr kip
                      500 gr kwark
                      400 gr groenten
                      90 gr brood
                      50 gr pindakaas
                      3 eieren
                      500ml melk
                      60 gr havermout

vervolgens kijken of het correspondeert met je plan en er maaltijden van maken. Stop met rare dingen als "tussendoortjes" en eet gewoon goeie voedzame maaltijden.

Comment

Oke ga ik proberen. Tussendoortjes probeer ik inderdaad niet meer te doen.. Moet gewoon bij de maaltijden wat meer eten ipv snel weer trek krijgen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X