Afvallen.. wat raden jullie mij qua eetschema aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen.. wat raden jullie mij qua eetschema aan?

Hallo Allemaal,

ik probeer echt al sinds vorige zomer om 5 kilo kwijt te raken, het belangrijkste is eigenlijk nog wel dat mijn vetpercentage zakt.. maar je raad het al, tot op heden niet gelukt! Nu heb ik twee scheve wervels en een whiplash, dus echt sporten zit er helaas al een tijdje niet meer voor mij in. Ik fiets wel wanneer mijn lichaam dat toe laat en maak twee keer in de week een flinke wandeling op een lekker tempo.

Ik ben een vrouw, weeg momenteel 72 kilo bij een lengte van 173cm en heb volgens mijn weegschaal een vetpercentage van 29/30%. Na maandenlang op twee shakes, een appel, een cracker en een klein bordje avondeten (zonder pasta/rijst/aardappelen) geleefd hebben heb ik nu sinds twee weken het roer omgegooid. Hieronder mijn globale eetschema:

S ochtends: ISO100 of Whey Delicious Shake met water, knackebrod met 2 eieren.
    Tussendoor: appel of citrusfruit
    Lunch: ISO100 of Whey Delicious shake met water, 250g magere kwark met klein handje gemengde noten.
    Tussendoor: blikje tonijn met knackebrod of 250 g magere kwark met klein handje noten
    Avondeten: rund of kip met groenten
    Tussendoor: mandarijntje

Wat vinden jullie hiervan, zit ik op de goede weg? Wat zou ik beter niet of juist wel kunnen doen? En welke eventuele aanpassingen raden jullie mij met bovenstaande situatie aan? Bij voorbaat dank!

Voordat we echt antwoord kunnen geven op je voedingsschema. De volgende vragen graag beantwoorden.

1. Wat is er gebeurd in die 2 weken dat je dit eet? ben je aangekomen? Wat zie je in de spiegel?
    2. Kan je helemaal niet meer sporten? Wat raadt de fysio aan?

Comment

1. Op de weegschaal ben ik een beetje aan het schommelen. Misschien dat dit te maken heeft met water drinken? Ene dag let ik daar goed op en de andere dag vergeet ik het gewoon. Heb wel gemerkt dat mijn broek iets losser zit. In de spiegel zie ik eigenlijk niets anders.
      2. Ik doe twee x per week oefeningen bij de fysio, maar dit zijn geen oefeningen waar ik gezien de zeer lage intensiteit ook maar iets aan heb qua afvallen. Sporten wordt mij voor voorlopig nog afgeraden, omdat mijn nek/schouderspieren steeds een drama vormen (hoofdpijn, uitstralende nek-schouderpijn, niet goed kunnen bewegen e.d.) en daarnaast mijn scheve wervels zorgen flinke instabiliteit en pijnklachten.

Comment

Dan wordt het heel moeilijk om af te vallen, ben ik bang. Sporten is hetgeen( dat ik vrouwen adviseer iig) wat ervoor zorgt dat je kan afvallen.

De schommelingen op de weegschaal zijn vrij normaal, allleen omdat je zegt dat je van een crashdieet direct bent overgegaan naar een ''normaal dieet''. Dus dan verwacht ik een stijging in gewicht.

Kijk nu is 30% niet zo een hele ramp en kan je dus best wel wat cardio aan, zonder daadwerkelijk spierverlies. Dus ga anders even ''normaal'' tempo cardio doen. Sorry, kan je niet veel verder helpen.

Comment

Toch ben ik wel benieuwd hoeveel kcal je nu binnenkrijgt, het lijkt mij nog erg weinig.
          Te weinig eten is ook niet bevordelijk voor je metabolisme.

Bij voeding>stickies staat een kant-en-klaar voedingsschema wat je kunt invullen.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oke bedankt in ieder geval voor je hulp Talalelh! Zag vanochtend dat ik inmiddels 1 kilo kwijt ben, hoera! haha

Rainman, ik heb het schema ingevuld op basis van mijn dag gister, ik kan m alleen niet uploaden. Wat wil je precies weten? Dan kan ik het misschien overtypen.

Comment

Kopieren lukt mij ook niet.
              Hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten kom je per dag?
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hier is zoals ik het zou doen wat betreft voeding:

http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html

Als je niet kan sporten is geen ramp maar dan moet je je voeding aanpassen eraan. Wat ik zou doen is een tijdje volgens een vast patroon eten en kijken waar het in resulteert. Hoe dat wat concreter werkt vind je hier:

http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-verbruik.html

--------

Dus samengevat, maak een inschatting van je aantal kcal. Kijk in bovenstaande link hoe je dit interpreteert en stel je voeding daar op af. Sport is wel zeer wenselijk maar niet essentieel om je vetpercentage te verlagen. Doe jezelf een lol en vergeet ff de tijd die het duurt en pak het gewoon goed aan zodat je niet in een spiraal terechtkomt. Succes!
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

kijk is op deze site voor je scheve ruggewervels

Orthomanuele geneeskunde: het uitlijnen van het skelet | Mens en Gezondheid: Diversen
                  Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X