Beginnen met cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met cutten

Hallo allemaal,

Na het krijgen van vierkante ogen door alle informatie te lezen over cutten, heb ik voor mezelf een voedingsschema gemaakt.

Allereerst zal ik wat info over mezelf geven:

24 jaar, 181m, 79 kg, vp 20%

3 jaar geleden begonnen met krachttraining. Van 66 kg naar 79 kg gegaan. Nu wil ik graag wat droger worden met oog op de vakantie. Ik doe 5x per week aan krachttraining.
    Hieronder wat info van mijn voedingsschema.

· Onderhoudsniveau Kcal: Tussen de 2900 en 2650Kcal
    · Voor cutten: Tussen de 2600 en 2400 Kcal

Totaal Kcal Eiwit Koolh Vet
    2328 228.2 140 74.4
    Verhouding % 50% 30% 20%
    Wat is jullie mening over deze verhoudingen? En hoeveel % vet kan je in 8 weken verliezen?

Alvast bedankt!

ben je zeker dat je vp 20% is? Lijkt me wel heel veel als ik je gewicht en lengte naast elkaar zet?

Op 8 weken met een schema 400-500kcal onder behoefte zou ik zeggen een 5% vp dat je kan verliezen. Mits cardio misschien meer?

Comment

Originally posted by Spectral View Post
      ben je zeker dat je vp 20% is? Lijkt me wel heel veel als ik je gewicht en lengte naast elkaar zet?

Op 8 weken met een schema 400-500kcal onder behoefte zou ik zeggen een 5% vp dat je kan verliezen. Mits cardio misschien meer?
      Het kan 1 of 2 % verschillen, maar het is toch echt zo...
      Ik ben van plan om minimaal 3x in de week cardio te doen van 20/30 minuten.

Comment

Ik zou vetten wel hoger doen als je laag in kh gaat
        the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Originally posted by skillful058 View Post
          Ik zou vetten wel hoger doen als je laag in kh gaat
          Vetten zijn in werkelijkheid ook iets hoger. Heb de oliën bij bijv. de kip/zalm bakken niet meegerekend. Maar bedankt voor de tip!

Zijn de verhoudingen verder wel in orde? En is het aantal kcal in orde?

Comment

Vind zelf de eiwitten aan de hoge kant en koolhydraten aan de lage kant. Vetten iets meer zoals al is gezegd.

Je onderhoudsniveau tussen 2900 en 2650 is nogal veel verschil. Voor een cut (met 2900kcal onderhoud) zou 2650kcal per dag al genoeg moeten zijn om rustig af te vallen (met cardio erbij wat je van plan was minimaal 3x per week.)

Ik zou misschien zelfs op onderhoud eten en door de 3x pw cardio + krachttraining wat je 5x per week doet, je kcal totaal verminderen. Cardio lekker 300-400kcal verbranden per sessie. ipv de kcal deficit te maken met minder te eten. Dit zou nogal dubbelop zijn.

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
              Vind zelf de eiwitten aan de hoge kant en koolhydraten aan de lage kant. Vetten iets meer zoals al is gezegd.

Je onderhoudsniveau tussen 2900 en 2650 is nogal veel verschil. Voor een cut (met 2900kcal onderhoud) zou 2650kcal per dag al genoeg moeten zijn om rustig af te vallen (met cardio erbij wat je van plan was minimaal 3x per week.)

Ik zou misschien zelfs op onderhoud eten en door de 3x pw cardio + krachttraining wat je 5x per week doet, je kcal totaal verminderen. Cardio lekker 300-400kcal verbranden per sessie. ipv de kcal deficit te maken met minder te eten. Dit zou nogal dubbelop zijn.
              Ok thnx!
              Aangezien ik de laatste tijd veel slechte dingen lees over brood, vraag ik mij het volgende af: kan je een aantal volkoren boterhammen tijdens je cut eten? En zojaa, wat is dan een normaal aantal.. Voorheen at ik soms 15 boterhammen op een dag..

Comment

Brood is niks mis mee ik eet er een stuk of 10 per dag en er zijn sommige mensen met 16 boterhammen of meer

Je kan er een opgeblazen buik van krijgen, heeft iets met de tarwe te maken dacht ik (?) maar ook dit verschilt per individu.

Zodra het aantal kcal en de macro's klopt kan je zeker wel (volkoren) brood in je dieet verwerken Niks mis mee!
                the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Originally posted by skillful058 View Post
                  Brood is niks mis mee ik eet er een stuk of 10 per dag en er zijn sommige mensen met 16 boterhammen of meer

Je kan er een opgeblazen buik van krijgen, heeft iets met de tarwe te maken dacht ik (?) maar ook dit verschilt per individu.

Zodra het aantal kcal en de macro's klopt kan je zeker wel (volkoren) brood in je dieet verwerken Niks mis mee!
                  Ok thnx! Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met macro's?

Comment

macro's = eiwitten, koolhydraten en vetten verhouding / intake.

macro is kort voor macronutriënten

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
                      macro's = eiwitten, koolhydraten en vetten verhouding / intake.

macro is kort voor macronutriënten
                      Duidelijk!

Ik heb me schema iets aangepast:

Totaal Kcal Eiwit Koolh Vet
                      2578 212.9 199.7 79.4
                      Verhouding % 40% 40% 20%

Jullie mening graag..

Comment

Niemand ?

Comment

Niet om het een of ander hoor kerel, maar ik zou toch ook maar eens naar mn training kijken.
                          Je bent 3 jaar bezig en je weegt bij 181, 79kg bij een bf van 20%.
                          Lijkt me sterk dat dit alleen door de voeding komt.
                          Ik zeg bij deze niet dat je voeding puik is, maar te weinig zal je niet gegeten hebben. Dan zou je niet op 20% zitten na 3jaar trainen.
                          Naar mijn bescheiden mening is er meer mis gegaan in die tijd..

Comment

kijk of het werkt voor je, je zult het vanzelf zien

als je behoefte al zo'n 300 speling heeft, word het lastig goed te cutten

zou je behoefte op 2750 zetten rond de 2400 gaan eten, kijken wat het doet

Comment

Beesten!

We zijn ondertussen 4 weken verder. Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om het resultaat te delen

Zie hier:

Datum Gewicht Hals Borst R-arm gesp. R-arm ontsp. Buik R-Been VP%
                              1 jun. 14 76.5 kg 39 cm 98 38 33 82 56.5 Onbekend
                              15 jun. 14 75.5 kg 39 cm 95 38 35 80 57 14.4%
                              29 juni. 14 72.6kg 38 cm 94 37 33 77 55.5 Onbekend
                              14 jul. 14
                              1 aug. 14

Ik moet wel toegeven dat ik erg veel kracht ben verloren..

Groetjes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X