Veel sport, normaal eetpatroon en geen resultaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veel sport, normaal eetpatroon en geen resultaat

Ik stuit steeds weer op hetzelfde probleem.
    Ik ben een 34 jarige man, ik ben al van jongs af aan te dik.
    Mijn werk zorgt voor onregelmatigheid in slaaptijden maar ik probeer 5 keer per week te sporten wat mij over het algemeen ook lukt.
    Mijn trainingsschema bestaat uit 2x per week 2 uur American Football training, dit is afhankelijk van mijn werkschema of ik daadwerkelijk kan trainen, kan dit niet dan vervang ik dit met 2 extra bezoekjes naar de sportschool op diezelfde dagen.
    Daarnaast ga ik nog 3 dagen naar de sportschool waar ik in 2 tot 2,5 uur zowel cardio als kracht train. Het eetpatroon is vrij gezond en niet overmatig. Veel groenvoer, vooral omdat ik dat lekker vind en daar naast mits mogelijk op gezette tijden normaal eten. Vrijwel geen alcohol en frisdranken, het water wat ik drink komt er bijna hetzelfde eruit als het erin gaat.
    Natuurlijk zondig ik ook wel maar ook hierin geen wekelijkse taferelen en overdadige hoeveelheden.

Mijn probleem: ik weeg al vanaf mijn 16e om en nabij 140kg, mijn vetpercentage wisselt nauwelijk.
    En het frustreerd mij nu enorm, ik haal veel lol uit mijn lichaamsbeweging maar ik zou graag willen weten wat er mis is...want als ik op de bank zou zitten blijft het gewicht hetzelfde.

Wat ook opmerkelijk is zijn sommige sportprestaties die ik "spontaan" kan leveren.
    Ik kan flinke sprints trekken waarbij sommige coaches en sportleraren hun vraagtekens zetten, ik kon zonder enige voortraining grote gewichten verplaatsen. Mijn armkracht is in de jaren wel afgenomen maar mijn beenkracht is nog steeds aanzienlijk.

Volgens artsen is er niks mis met me afgezien van jicht waar ik medicatie voor heb en let op bepaalde voeding.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen??

Je eet teveel. Als je 140 kg weegt is er geen andere optie, geen discussie mogelijk. Mensen met overgewicht zijn meestal heel slecht in inschatten wat gezond eten is en hoeveel ze daadwerkelijk naar binnen werken. Geloof me, een heeeeeeeele kleine kans daargelaten heb je echt geen bijzonder of afwijkend lichaam, je doet gewoon wat fout.

Wat betreft je beenkracht, hoeveel je squat geeft daar meestal al wat duidelijkheid over, heb nog nooit iemand ongetrained 150 kg zien squaten.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Wat pescatore zegt dan ligt het voor bijna 100% zeker aan je voeding... Ik zou zeggen hou een keer een dag bij wat je precies allemaal eet en drinkt en post het eens! Of maak gewoon meteen een voedingschema.

Comment

Ik zou dus eerst maar eens gaan beginnen met duidelijk bij te houden wat je daadwerkelijk eet en dan ook alles en niet de extraatjes en dat soort dingen vergeten. Anders blijf je gissen en wordt het nooit wat. En aan de hand daarvan is gaan bepalen wat je echt nodig hebt en een voedingsschema maken en je daaraan houden kun je gelijk zien wat het met je lichaam doet en zonodig bijstellen.
        Goed gejat is het halve werk!

Comment

Zoals gezegd, houd een aantal weken exact bij wat je eet. Tel alle calorieen, dan valt er meer over te zeggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X