Voeding en bewegingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding en bewegingsschema

Nou, ik spring gewoon meteen in het diepe..

Dit is wat ik van de dietiste heb gekregen qua eetschema:

O: 40gr havermout
    250ml halfvolle melk
    mok thee

T: 1 stuk fruit en een flesje (0,5liter) water

L: 3 volkoren boterhammen met mager beleg aangevuld met rauwkost
    mok thee

T: 1 stuk fruit en een flesje (0,5liter) water

T: Cup-a-Soup en evt rauwkost

D: 150 gr aardappelen / 100gr volkorenpasta/zilvervliesrijst
    250 gr groenten
    75-100 gr vis/kip of mager vlees

T: Bakje yoghurt/kwark met fruit

Qua bewegen heeft zij aangegeven minimaal een uur te bewegen per dag.
    Ik loop nu dagelijks in mijn lunchpauze flink door. Verder maak ik 's avonds een flinke wandeling van ongeveer 5 kilometer. Ik ben 4 weken geleden ook begonnen met de hardlooplessen van Evy. Dit is 3 keer per week.

Na de vakantie wil ik ook naar de sportschool en ik hoop dat ik dan al iets van een basisconditie heb opgebouwd. Ik merk nu al dat ik beter conditie heb, aangezien ik 4 weken geleden 1 minuut hardlopen al bijna niet kon volhouden en inmiddels 7 minuten achter elkaar kan rennen.

Als jullie tips/tricks hebben hoor ik het graag.

Zoals gezegd bij het voorstel topic:
    Als je naar forum>voeding gaat, zie je daar bij de stickies een voedingsbehoefte calculator en ook een kant en klaar voedingsschema dat je in kunt vullen.
    Nu weet je niet hoeveel kcal je p.d binnenkrijgt, en de verdeling macro's ook niet.
    Je dagelijkse behoefte is redelijk belangrijk, want wat je nu binnenkrijgt is zo te zien nog geen 1500 kcal… en dat is redelijk weinig.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik begrijp wat je zegt inderdaad.. Maar vindt het wel lastig.. Aangezien de huisarts me naar de dietiste heeft gestuurd en zij met die schema op de proppen komt..
      Het zóu dus een goed schema moeten zijn, aangezien zij hiervoor ook gestudeerd heeft en ervoor is opgeleid mij een goed advies te geven... Ik vind het daarom een beetje 'eng' om op eigen houtje aan de slag te gaan...

MAar de stickies ga ik zeker doorlezen! :-)

Comment

Er zijn maar weinig dietiste die echt weten weten wat ze doen. En bepaalde studies zijn ook niet echt ideaal.
        Wat de meeste doen....simpelweg je kcal inname verlagen werkt niet. Zal straks even wat typen.
        Mind is everything.

Comment

Meeste diëtisten zijn dom.

Als ik jou was zou ik me behoefte uitrekenen, daar bv.200-300 kcal onder gaan zitten.

Lekker gaan cardio-en.

En in de gym compounds,compounds & compounds
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Afvallen is niet moeilijk maar een beetje kennis van het lichaam en voeding is wel vereist. PS ik ben geen expert en geen diëtist.

De bedoeling is om gezond te blijven en toch afvallen. Als je simpelweg gewoon steeds je kcal verlaagt "crash" je op een geven moment. Je lichaam komt te lang teveel tekort. Dit brengt allerlei nare dingen met zich mee. Hormoon huishouden over de zeik, veel spierweefsel verlies, weestand, Energie peil..ect. Buiten dat past je lichaam zich aan, aan je voedings inname en zul je ook niet meer afvallen.

Wat je wilt is je verbranding hoog houden. En over een langere periode een tekort crieeren. Dit betekend actief zijn, bepaalde dagen onder of op behoefte eten en dagen zelf boven je behoefte. En dit hoeft niet met honderden of duizend kcal verschil. Als je er maar een tekort is over een aantal dagen. Dit werk ook langdurig en zul je veel mindersnel stagneren. Buiten dat zul je het veel langer kunnen volhouden omdat er ook dagen zijn dat je jezelf misschien wat minder gezonde voeding kunt veroorloven, zonder dat je vet zult aanzetten. Je behoefte zal wel zakken naarmate je in gewicht zakt, dus zo nu en dan wat aanpassen is wel nodig.

Over actief zijn moet zelf kiezen wat je leuk vind. Al vind ik persoonlijk dat krachttraining wel het beste werk, misschien icm wat cardio. Maar ga niet dag in dag uit de zelfde dingen doen. Maak het ook leuk. Ook hier is varieeren key!
            Mind is everything.

Comment

Ik vraag me dan af wat krijgt zo'n diëtiste dan nou eigenlijk geleerd. Zouden die gewoon een kant en klaar schema aan iedereen geven.
              Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X