levothyroxine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• levothyroxine

Hallo ,

Heeft iemand ervaring met levothyroxine t4 ? Val je daar van af ? Is het schadelijk ? Hoe lang mag je het gebruiken ? Alle uitleg is welkom.
    Groetjes

Ja het is schadelijk, maar waar wil je het precies voor gebruiken en hoeveel? Als je gewoon wat kilootjes teveel hebt dan is het nonsense om aan zoiets te denken.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ja heb toch wel 20 kilo teveel . Ben 1m68 en weeg 84 kg . Wil weer terug mijn lijn van 3 jaar geleden. heb t4 in huis van 200

Comment

Ik ben niet het type dat met appels en bleekselderij staat te zwaaien, maar dit soort dingen zijn voor iemand in jouw situatie totaal nutteloos. Sterker nog, het naar zulke hulp proberen te grijpen om de situatie op te lossen is indirect het probleem. Wil je op termijn op gewicht blijven dan zul je moeten leren wat er mis gaat (meeste mensen weten dat wel maar weten niet hoe het op te lossen) en hoe je dit aan kan passen zodat je niet de rest van je leven het gevoel hebt dat je op dieet bent.

Dit doe je door balans in je voeding te vinden en op dit moment is het gewoon een kwestie van fatsoenlijk eten en wat aan sport gaan doen. T4 is een schildklier hormoon. Daar wil je in jouw situatie (en eigenlijk nooit) gewoon niet mee rommelen. Het probleem is namelijk niet je schildklier het probleem is je levenstijl. Ik heb twee artikeltjes geschreven die je wellicht op weg kunnen helpen:

Body Workshop - Vetverlies voor Dummies
        Body Workshop - Crash and Burn

Met een paar simpele aanpassingen en een goede mindset om je een heel eind maar doe jezelf een lol en ga geen t4 innemen als je 20 kg kwijt moet.
        Last edited by pescatore; 20-12-2015, 20:02.

Comment

Ja je hebt volledig gelijk maar mijn situatie ligt gevoelig . Ben nooit te dik geweest altijd bmi gehad van rond de 21. Ben nu 37 jaar en ben de laatste jaren meer dan 20 kg aangekomen door antidepressiva te nemen. Ben er nu van af maar om het even wat ik probeer ik val niet af , echt niet . Heb zelfs ook op dieet gestaan met hulp van xenical en er gebeurde niets . Ik wil weer zoals vroeger een strak en sportief lichaam maar ik heb een duuwtje nodig om er te geraken. Vandaar dat ik dacht aan levothyroxine.

Comment

In de twee artikelen die ik je gestuurd heb kun je zien hoe je een basisopzet maakt een hoe je dingen aanpast als het niet naar wens gaat. Iedereen kan afvallen, ik heb ondertussen veel mensen meegemaakt die dnken dat het niet lukt en dat hun lichaam niet meewerkt maar in de praktijk blijkt daar nooit wat van.

Je hoeft ook niet op "dieet". Je moet gewoon fatsoenlijk eten en meer sporten. Mocht je er niet uitkomen in mijn handtekening staat een link. Maar zoals ik al aangaf je kan dit ook zelf. Alles valt of staat echter met je instelling.

Comment

Je kan ook lief en alles goed uit leggen mag ook een x gezegd worden :P
              Een dag niet getraind...

Comment

Zou eerst ook voeding en leefstijl op orde maken voordat je aan de haal gaat met hormonen. Zou het zelf sowieso niet doen maar goed. Dat duwtje kun je beter krijgen door gezond en lekker eten te combineren, dan zul je resultaat zien en dat kan al een goed duwtje in de rug zijn voor de meesten.

Je weet trouwens dat je ook stemmingswisselingen kan krijgen van hyperthyreoïdie (ik weet niet wat de reden was voor je antidepressiva)? Daarnaast is er nog een scala aan bijwerkingen die kunnen optreden als je teveel T4 binnen krijgt. Vetverlies is hopelijk niet het enige wat je wilt, maar een "gezonde" leefstijl, daarom zou ik het je niet aanraden.
                Food is an important part of a balanced diet.
                ~Fran Lebowitz

Comment

Beetje het gevoel dat dit niet de antwoorden zijn die Belle graag had gehad

Comment

Originally posted by TaraSmit View Post
                    Zou eerst ook voeding en leefstijl op orde maken voordat je aan de haal gaat met hormonen. Zou het zelf sowieso niet doen maar goed. Dat duwtje kun je beter krijgen door gezond en lekker eten te combineren, dan zul je resultaat zien en dat kan al een goed duwtje in de rug zijn voor de meesten.

Je weet trouwens dat je ook stemmingswisselingen kan krijgen van hyperthyreoïdie (ik weet niet wat de reden was voor je antidepressiva)? Daarnaast is er nog een scala aan bijwerkingen die kunnen optreden als je teveel T4 binnen krijgt. Vetverlies is hopelijk niet het enige wat je wilt, maar een "gezonde" leefstijl, daarom zou ik het je niet aanraden.
                    Elke kilo die je aankomt door anti-depressiva verlies je weer als je stopt met het medicijn. je kan nog zo gezond eten , kcals tellen ,4 keer in de week sporten maar je verliest niks je komt gewoon aan. het helpt je tussen je oren maar niet met je fysiek. het verneukt je stofwisseling totaal .

eet normaal en sport normaal binnen 6 maanden zit je op je normale gewicht.
                    Last edited by imation; 23-12-2015, 12:01.

Comment

Originally posted by imation View Post
                      Elke kilo die je aankomt door anti-depressiva verlies je weer als je stopt met het medicijn. je kan nog zo gezond eten , kcals tellen ,4 keer in de week sporten maar je verliest niks je komt gewoon aan. het helpt je tussen je oren maar niet met je fysiek. het verneukt je stofwisseling totaal .

Ik had niks gezegt over gewicht mbt antidepressiva. Maar vroeg me af of TS erop zat te wachten als bijwerking eventueel stemmingswisselingen te kunnen krijgen, als dit misschien al iets was waar ze de antidepressiva voor nam. Daarnaast zal het inderdaad wellicht wat tijd kosten, maar als je er op je kcal-inname let en waarmee je het grotendeels opvult komt het wel goed denk ik
                      Food is an important part of a balanced diet.
                      ~Fran Lebowitz

Comment

T4 aan een dosis van 200 is echt superveel........ Niet doen...
                        Je gaat trillen als een espenblad .....

T4 enkel innemen als je bewezen tekorten hebt( bloedresultaten ) met regelmatige opvolging.
                        T4 wordt zeer dikwijls misbruikt....

Comment

Originally posted by imation View Post

He?

Zou je mij dit eens willen uitleggen?

Anti depressiva(niet allemaal overigens) werken eetlustbevorderend.
                          Maar de kilo's die je daardoor aankomt, verlies je echt niet zomaar als je stopt.
                          Eetlustbevorderend betekent in dit geval vaak dat je een kcal overschot binnen krijgt.
                          Wil je de overtollige kilo's kwijtraken als je stopt met anti depressiva , moet je toch echt een deficit creeeren.
                          Dat kan uiteraard ook in de periode dat je medicijnen slikt, al wordt dat een stuk lastiger.

Toch?
                          Last edited by rain; 23-12-2015, 18:01.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Bedankt allemaal voor al de goede raad en ik verzeker jullie dat ik echt gezond eet en op mijn voeding let . Ik vestond vroeger ook niet waarom mensen dik zijn en ergens moet ik bekennen dat ik altijd vond dat ze het zelf hadden gezocht. Ik ging twee keer per week intensief sporten en ik had een mooi lichaam. Toen ik antidepressiva begon te nemen heb ik mijn levensstijl niet veranderd en ben ik blijven mezelf verplichten om te sporten maar de kilo's kwamen er toch bij. HEEL FRUSTREREND ! Ik hoop nu dat imitation gelijk heeft en dat ik binnen enkele maanden terug op gewicht zit. Ik zal verder doen zoals ik bezig ben en hopen dat mijn metabolisme binnen een paar maand terug normaal werkt . Mocht het niet terug worden zoals vroeger dan denk ik toch dat ik niet zal kunnen weerstaan om eens levothyroxine te nemen. Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen toe !

Comment

O ja voor de ongelovige mensen ik daag jullie uit om enkele maanden remergon te nemen samen met nog twee andere soorten antidepressiva en een stemmingsstabilisator. Even kijken wat dit bij jullie zou doen . Nu ben ik er echt vandoor , see you

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X