wat doe ik verkeerd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat doe ik verkeerd?

hallo

Na 4 rugoperaties en 4 jaar thuis te zijn zijn de kilo's er echt bijgekomen.
    Nu ben ik een half jaar volledig hersteld en zijn de kine sessies ook gestopt.
    De kine werkte vooral op core stabiliteit wat op zich wel goed is maar ik moet ook een goeie 30 kilo kwijt :-(
    Wil terug op 80 kg komen dus ken je direct mijn gewicht.
    Lengte 1.75 ong redelijk gespierd gebouwd.
    Vroeger competitie zwemmen/lopen/handbal en fitness
    Ik ben nu bijna 2 maand bezig met cardio en kracht in een centrum(geen begeleiding).

Mijn schema.
    Van Ma tot Vrij (vroeger met de Woe rustdag maar dit heb ik er uit gehaald)

+-30 min loopband (300 cal)(wandelen/lopen naargelang de toestand van de knieen)
    +-30 min schaatsen (300 cal)
    15 min losfietsen (100 cal)
    Ik kijk niet op tijd maar wel op cal

nadien

(Ik ken niet alle toestellen bij naam dus maar een link erbij gezet)
    3 x 15 sets bench press (50 kg)
    3 x 15 set nek/schouders(40 kg)
    3 x 15 sets biceps. (35 kg)
    http://www.basic-fit.nl/fitness-blog...e-arm-curl.jpg

3 x 15 sets buikspieren (45 kg)
    http://i01.i.aliimg.com/photo/v2/135...pg_220x220.jpg

3 x 15 sets rugspieren. (125 kg)
    http://www.technogym.com/media/immag..._diago_big.jpg
    en als laatst 3 keer 20 set buikspieren en 3 keer 20 elk zijwaartste spieren met een "ab trainer" op de grond.

voeding schema (dat is het grootste struikelblok)
    ik ben it'er en een zittend beroep(niet altijd)
    smorgens 2 volkoren sneedjes met choco
    smiddag een soepje met 3 stukken fruit
    s'avonds na de training een warme maaltijd (+-150 gr vlees en groenten)
    tussendoor zou ik mss wel eens durven een koek of zo snoepen maar heel zelden.

drink ong 1.5 liter spa op het werk en 1.5 liter plat tijdens het trainen.

In het weekend is de avondmaaltijd gewisseld met smiddags en s'avonds eet ik dan wel 3 sneedjes bruin met kaas/hesp/of kippewit

Nu komt het probleem ik heb eerst 3 weken niet echt verschil gezien in gewicht(ong 1.5kg).
    Toen heb ik een week niet kunnen trainen wegens werk verplichting en heb ik me toen gewogen en ben ik wel 5 kg kwijtgeraakt.
    Nu zijn we dus 2 maand verder maar blijf ik op die 7 kg vast zitten

Moet ik nog iets aanpassen of moet ik gewoon geduld hebben.

grts ,

Welkom.

Dus jij krijgt p.d max +/-1250 kcal binnen?
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Allereerst welkom!

Het is overduidelijk dat voeding jouw probleem is. Twee broodjes chocopasta, wat snoep/koek en een stukje vlees is echt veel te weinig en heeft echt totaal geen toegevoegde waarde aan je dieët.

Dat je een zittend beroep uitoefent wil niet zeggen dat je geen calorieën nodig hebt.

Mijn advies, verzamel eerst wat informatie uit de stickies, ga ermee aan de slag en probeer een fatsoenlijk voedingsschema in elkaar te zetten. Kom je er niet uit, vraag dan vooral wat je moet weten.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
      "No matter how hard your day's may seem there are better day's coming. So stick your chest out, keep your head up and stay strong. "

Comment

hallo en alvast bedankt voor de verwelkoming :-)

Ik snap ergens dat er iets aan de voeding is die niet juist loopt maar....
        Laat ons zeggen dat ik ong op een gemiddelde van 14 é 1500 kcal per dag zit en geen chips,chocolade of zo eet en ik drink niet.
        Mijn caloriebehoefte per dag is 2200.
        -500 om te vermageren komt op 1700 kcal.
        Dus kan ik daar nooit onder geraken met 6 a 7 eetmomenten per dag en zit ik nu toch niet zo ver van de gestelde grens van 1700 om de vermageren?
        Ik heb ooit een diëtiste geraadpleegd en die zette me op 1250 kcal per dag(toen ging ik wel niet gaan sporten).
        Ik had toch gedacht met het intensief cardio en kracht en de kcal te beperken dat er toch iets meer van resultaat ging zijn.
        Nu ben ik sinds kort ook begonnen met whey shakes 250 ml 2 uur voor de kracht omdat mijn eiwit inname inderdaad zeer weinig is?

Ik snap als je op gewicht bent en volledig afgetraind en verder op kracht gaat dat er een soort van brandstof moet zijn en dan kan ik me vinden in de 6 a 7 maaltijden per dag.
        Maar in mijn geval volg ik min of meer de grens regels van inname maar gebeurt er niet veel.

Of ik moet ontzettend veel in kracht en spieren toenemen om het verlies van vet te compenseren met spieren

ps excel gedownload en die gaan we eens goed bestuderen.

grts g

Comment

Welkom

Body Workshop - Vetverlies voor Dummies

Succes
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik zou zeggen lees rustig de link van pescatore Door en de rest van de stickie.
            Maar nu je al zo laag zit zit er al sowieso weinig rek meer in om nog te gaan verlagen. Maar zet je ff lees goed en vraag de juiste mensen en het komt wel goed.
            Goed gejat is het halve werk!

Comment

En? Ben je er een beetje uitgekomen inmiddels? Ben benieuwd wat je volgende stappen zijn.

Comment

hallo

Even tussen door komen piepen want ik heb het redelijk druk.
                Werken tot 17.30 , thuis om 18.00 en in de fitness om 18.30 :-)
                De woensdag heb ik terug ingevoerd als rustdag.
                Ondertussen het voedselschema en de link naast elkaar gelegd.
                Volgens de link zou ik 3300 kcal moeten innemen,volgens de excel 2500.
                Ik volg toch even de excel en kijk het een poosje uit.
                Ondertussen eet ik s'morgens 2 bruine sneedjes,smiddags 4 bruine,tussendoor 4 stukken fruit en s'avonds warm
                Ik moet wel zeggen dat ik de cardio en de kracht langer volhou maar...........
                Het gewicht zakt niet meer en dat vind ik zeker geen pluspunt :-)
                Maar ik zal vanaf maandag beginnen met de omtrekken te meten ipv het gewicht te wegen.

Maar zoals zopas vermeld ik bekijk het een maand en zie dan of er verschil in zit.
                Zolang het gewicht niet verhoogt ben ik al tevreden.

alvast bedankt voor het advies

Comment

Neem aan dat je niet mijn link bedoelt. Dan kom ik namelijk op zo'n 2900 uit om mee te beginnen. Of dit correct is dat is altijd even aankijken. Er zit toch iets niet goed in je planning, ik ken je niet natuurlijk en ik weet niet wat je daadwerelijk doet en hoe het verloopt. De inschatting op het excelformulier valt doorgaans iets hoger ui overigens dus ik weet niet hoe je aan die 2500 bent gekomen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik al veel mensen onder begeleiding heb gehad die niet af konden vallen, discipline hadden, alles geprobeert etc etc. Als je dan vervolgens structuur aanbrengt blijkt er niks aan de hand te zijn en gaat het prima. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die niet reageert, alleen mensen die óf een verkeerde aanpak hebben óf niet consistent zijn in de uitvoering ervan.

Dus ga bij jezelf eens goed te rade wat er aan de hand kan zijn want ik beloof je dat je in je huidige situatie in 6 maanden een héél eind kan komen.
                  Last edited by pescatore; 19-01-2016, 20:44.

Comment

hallo pescatore

inderdaad via de link van jou

mannen gewicht * 33 = 3531
                    0.2% = 706
                    3531 -706= 2825

via de excel
                    BMR 2142 kcal 1803 kcal
                    Onderhoudsniveau 2570 kcal 2164 kcal
                    Cutten 2313 kcal 1947 kcal
                    Bulken 2827 kcal 2380 kcal

Wat ik wel kan zeggen is dat ik al veel mensen onder begeleiding heb gehad die niet af konden vallen, discipline hadden, alles geprobeert etc etc. Als je dan vervolgens structuur aanbrengt blijkt er niks aan de hand te zijn en gaat het prima.
                    wat bedoel je met structuur?

mvg gia

Comment

Je bent 110 kg correct? Structuur is gewoon degelijke training en je voeding en eventueel cardio aanpassen aan je resultaten om gaandeweg resultaten te blijven behalen.

Ik denk dat je in de excel vergeten bent je activiteitsfactor in te vullen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X