Strakker figuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Strakker figuur

Hey,
    Ik ben een meisje van 17 jaar. Ik sport ongeveer 2 x in de week. Dat is dan stepps en soms nog wat buikspieroefeningen erna.
    Ik ben nu ongeveer 51 kg en 1.63 meter. Ik ben dan wel niet dik ofzo maar ik zou graag een wat mooier en strakker figuur willen hebben.
    Bij mijn bovenbenen en billen heb ik ook last van cellulitus, dit vind ik erg lelijk!
    Ook zou ik graag een wat strakkere en platte (gespierde?) buik willen.
    Ik vind mijn figuur erg belangrijk dus ben wel bereid er voor te werken.
    Hebben jullie tips?? Over sporten en eten.
    Alvast bedankt!
    groetjes

Ik geloof dat je om strakker te worden rond de 15-20 herhalingen moet zitten met korte rust tijden en dan de standaard oefeningen. Over voeding weet ik niet echt veel, maar ik weet wel dat gezond wel belangrijk is.
    Last edited by UpRising; 05-12-2006, 19:48.

Comment

Hier is wat meer over mezelf waarschijnlijk wel handig,
      Ik sport 2x in de week. Dat is meestal stepps (duurt 45 minuten + 15 minuten buikspieren enz.)
      Soms ga ik daarna nog wat fitness doen, dat zijn meestal buikspieroefeningen.
      Ik fiets ook bijna elke doordeweekse dag 12 km. Dat is naar het station en terug. Maar ik ben vaak 1 dag in de week vrij dus is het maar 4x.
      Ik heb helaas niet echt een vast eetschema, iets wat ik wel graag wil.
      Mijn grote zwaktepunt is dat ik rond 4 uur een vreetkick krijg. Dan eet ik veel te veel koekjes of iets dergelijks.
      Mijn ontbijt is wel altijd hetzelfde: havermout met melk en suiker (soms ook muesli van zonatura met melk en honing) ik weet niet wat beter is.
      Ik eet elke dag 2 stuks fruit en drink voldoende water.

Comment

Vreetbuien krijg je vaak vooral doordat je niet regelmatig of vaak genoeg eet. Drie maaltijden per dag voldoet gewoon niet en dan krijg je dus tussendoor momenten van 'lekkere trek' waarop je naar de verkeerde dingen grijpt.
        Kijk vooral eens rond hier in voeding en bekijk de schema's van anderen, uiteraard kun je de hoeveelheden van een kerel van 100 kilo niet vergelijken met wat jij zou moeten eten maar de regelmaat kan wel degelijk als voorbeeld dienen net als de gebruikte voedingsmiddelen. Alleen dan van alles dus wat minder.
        Het is erg belangrijk om je behoefte te weten, anders weet je nooit of je genoeg of juist teveel of te weinig eet. Kant en klare schema's leveren we niet via het forum zoals in de regels staat maar als je zelf je best doet om een basis op te zetten zullen we je zeker verder helpen.

Qua training wil ik je aanraden om wat meer krachttraining te gaan doen en dan voor het hele lichaam in plaats van alleen wat buikspieren. Veel meiden denken dat een strak lichaam alleen maar een kwestie is van vet verliezen, maar echt lekker strak in je vel kom je pas te zitten als er wat meer spier onder zit. Daarbij verbruiken spieren weer energie dus blijft het vet er ook veel beter af.

Comment

probeer naast de steps ook de rest van je lichaam te trainen. Voor elke spiergroep 1 à 2 oefeningen van 2 setjes van ongeveer 20 herhalingen zorgen ervoor dat je spieren steviger worden en je dus strakker in je vel komt te zitten. Wat je ook kunt doen is eerst beginnen met de fitnessoefeningen en daarna je steps gaan doen. Je put op die manier vast je spierglycogeen (suikers in de spieren) vooraden al wat uit waardoor je hele suikerstofwisseling op gang komt. Das handig want lichaam gaat dan bij de steps wat sneller meer energie halen uit de vetreserves.
          Ook ben je dan nog lekker fit en kun je de oefeningen goed uitvoeren.
          Wat erg belangrijk is dat je met een regelmatig eetpatroon je "snack attacks" onder controle houd. Eet regelmatig. Eet veel groente en fruit maar ook volkorenproducten en magere zuivel.
          succes gr

Comment

ik zou proberen 1 x in de week een full body training te doen met wat extra been en buik oefeningen
            voor de rest blijven doen wat je doet
            plus een mooi voedings schema kijk hier voor in de voeding sectie om een inpressie op te doen
            Who's the Chef

Comment

Enkele tips uit eigen bevindingen.

* Eet geen zuivel meer , je zal vocht verliezen en er strakker uitzien.

* Ga laag in KH , 50 a 150 gram (ga dan wel refeeds doen , zie sticky)

* Gebruik caffeine : tal van voordelen verhoogt de stofwisseling , energie...

* Eet clean

* Eet een shitload aan groeten (persoonlijk eet ik geen fruit meer in de cut , daar heb je voor en tegenstanders van)

* Eet vochafdrijvend voedsel klik

* Eet frequent om de 2-3 uur.

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
                * Eet een shitload aan groeten.
                Goeie tips, alleen een 'shitload aan groeten' eten kan alleen als je een hele grote vrienden- en kennissenkring hebt, die je regelmatig de groeten doen.
                We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
                  * Eet geen zuivel meer , je zal vocht verliezen en er strakker uitzien.
                  hmmm.... ik denk dat, dat hier niet echt van toepassing is. Je houdt idd vocht vast door zuivel gebruik. Om nu het gebruik van zuivel in dit geval af teraden lijkt me niet verstandig. Voor een bodybuilder die er scherp wil uit zien tijdens een wedstrijd o.i.d. kan dit belangrijk zijn.
                  Maar in dit geval is voldoende zuivelconsumptie wel degelijk van belang. Vergeet niet de voedinstoffen/bouwstoffen die zich in zuivel bevinden en die je zeker niet met alleen supletie binnen krijgt!
                  Ook speelt zuivel een belangrijke rol bij het niet al te snel op lopen van de insulinespiegels door de laag glycemische waarde van de lactaten.
                  dit zelfde geld ook voor groente en fruit! Groente en fruit bevatten anti oxidanten die je nergens anders kunt vinden.
                  Kort om verwar de doelen van een bodybuilder niet met iemand die er gewoon goed uit wilt zien.

Een verlaging van de koolhydraten en frequent eten zijn goede tips om voor een beter vetverlies te zorgen.

gr

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
                    Goeie tips, alleen een 'shitload aan groeten' eten kan alleen als je een hele grote vrienden- en kennissenkring hebt, die je regelmatig de groeten doen.

hij is weer super scherp die ouwe sym
                    Who's the Chef

Comment

Niks mis met de tips maar ben het volledig met Erik eens, het is in dit geval flinke overkill.
                      Vind sowieso dat veel bb'ers bepaalde trucjes van de pro's veel te serieus nemen, dat iets helpt om nog net wat scherper te komen staan als je een bf van 4% ofzo hebt wil niet zeggen dat het ook noodzakelijk of zelfs maar nuttig is om te doen als je bijvoorbeeld van 12 naar 10% wilt...

Iemand die totaal niet op zijn voeding let en niet voldoende of op de juiste manier beweegt kan enorme winsten behalen met veel eenvoudiger en meer praktische oplossingen, die hoeft echt de extremen nog niet op te zoeken.

Comment

Ik ben het helemaal met miss s eens.

Je zuivel enz. eruit halen werkt nu niet indd, dat werkt alleen als je al laag zit in je vet en je de laatste restjes eraf wil halen.

Mijn tips zijn, ga regelmatig eten (6 x perdag kleine maaltijden, lees eens rond hier bij de schema's), ga KT doen, spiermassa verbrand vet.

Succes!!
                        Sponsored by:
                        Inshapesupplements

Comment

Bedankt voor jullie reacties allemaal

Comment

Edit: stel je eerst eens even fatsoenlijk voor!Mr. Symmetry.
                            Last edited by Mr. Symmetry; 25-12-2006, 11:59.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X