Haalbare doelen.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Haalbare doelen.

IK heb een tijdje amper en licht etc. gefitnesst en wil nou weer serieus aan de slag. Maar wat zijn haalbare doelen ? Ik heb begrepen dat je max. 300gram spier per week aan kan maken is dat zo ? Ik ga ook anders trainen namelijk split

Dag 1:biceps/rug
    Dag 2:benen/kuiten/buik/onderarmen
    Dag 3:schouders/borst/triceps
    Dag 4:biceps/rug
    dag 5:schouders/borst/triceps/buik

Veel Isolation oefeningen, omdat ik de boel niet wil gaan overbelasten en dat bedoel ik in de vorm van op bijv. dag 1 een oef doen waarmee je je rug pak maar ook je schouders (compound oef.) en dan op dag 3 je schouders pakken en op dag 4 weer die oefening pakken waar je je schouders bij mee trainde.

Ook lijkt het mij beter want machines is vaker meer voor Isolation. Ik train alleen, en zo beperk ik de kans op eventuele verkeerde bewegingen. Aan bijv. Butterfly's/ Pec deck fly's valt niet veel fout te doen lijkt mij. Er word wel gezegt dat je met compound meer gained maar of dat zo is betwijfel ik, je kunt met Isolation veel beter een bepaalde spiergroep hard aanpakken want bijv. bij butterflly's gebruikt je alleen borst en kun je die borst behoorlijk slopen maar bij benchpress kan ik dat niet want dan voel ik me triceps al behoorlijk. Ik ga dus weer wat zwaarder de zooi aanpakken en wil echt de komende 8 weken veel massa pakken.

Qua eiwitten enzo moet het die 8 weken goed zitten want alleen al met een 500gr. bak kwark ( aldi shizzle dus 12.2 gram eiwit ) = 61 + wheigtgainer(incwhey) kom ik ongeveer uit op 61 + 30 is 91 gram eiwitten. Dan komen daar nog normaal voedsel avondeten etc. bij dus dan zit ik wel aan mijn behoeftes. Maar nou wil ik haalbare doelen noteren maar weet niet waar ik dan aan zou moeten denken. Als ik op die 300 gr. spier per week uit zou moeten gaan kom ik in 8 weken op 2,4 kg lean uit. Wat denken jullie wat haalbaar is ?
    on the road to get huge

Leuk rekensommetje dat van die spiermassa maar je gaat het het niet redden. Om zo`n maximum te kunnen halen moeten alle factoren optimaal zijn. Maar alleen jouw leeftijd al maakt het onmogelijk. Gewoon lekker trainen en goed eten. Vooral zorgen dat als je wat wilt bereiken dat je regelmatig traint, eet en vooral ook rust.
    Het zal jou allemaal wel bekent zijn. Maar het uitvoeren daarvan is al lastig genoeg denk ik.

gr

Comment

Je stelt geen haalbaar doel met 2,4 kg. spiermassa erbij.

In je onderschrift zeg je serieus aan de slag te willen gaan. Ook heb je dat naast dit topic meerdere malen duidelijk gemaakt.

Naar mijn mening ben je niet heel serieus bezig. Je trainingsschema is niet optimaal. Train gewoon elke spiergroep 1x in de week óf doe 3x in de week fullbody. Ook vind ik dat als je echt voor massa gaat je alleen compound moet doen (en zwaar ook!). Grote onderarmen krijg je niet van wrist curls e.d. die krijg je van loeizware deadlifts, rows, shrugs.

Je voeding is ook niet optimaal. In het topic wat je daarover geopend hebt heb ik je de tip gegeven om een weegschaaltje aan te schaffen van +/- 25 euro. Je ging voor dat geld liever whey en creatine kopen. Geloof mij maar, van een goei voedingsschema groei je 10x harder dan van wat whey en creatine.

Dit is geen persoonlijk aanval. Als je echt hard wil groeien en een beest wil worden zal je het alleen anders aan moeten passen.

Een goede site om de juiste "mindset" te krijgen is Home
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Mooie uitleg KeepItReal.
        En van uw 2.4kg in 8 weken?????
        Er werd mij altijd verteld dat 3-5kg spiermassa per jaar al een mooi resultaat is!
        Of is dit een fabeltje?
        getting back in shape...

Comment

Hardcoremenneke gooi alsjeblieft voor je eigen best wil die 2e schoudertraining eruit dat gaat je straks echt de kop kosten, wacht maar als je wat ouder bent en borst 2 dagen nadat je het al getraint hebt is echt veel te snel het is dan nog niet volledig hersteld.Tevens denk ik als je een mooi trainingsschema in elkaar zet verspreid over 4 dagen dat je meer resultaat haalt dan met een schema verspreid over 5 dagen; meer rust = meer/betere herstel = meer groei = grotere hardcoremenneke.
          En een weegschaaltje van 25 euro haal je er echt wel uit hoor ik weeg elke dag mijn brinta en rijst en kip af?! Dus.....Succes verder.

Comment

Ik herstel ubersnel, en als ik schouders weg haal moet ik alles 1x in de week gaan doen. Ik weet niet of het komt door een snelle stofwisseling maar het duurd bij mij never langer dan 2 dagen voordat een spier helemaal hersteld is. De dag erna heb ik meestal ook niet veel of geen spierpijn alleen plaatselijk als ik train voel ik het echt heel goed.

Slapen is bij mij echt heel goed. Ik kan echt heel lang slapen ik ga ruim over de 8 uur ik denk in het weekend 12 uur ongeveer. 3 tot 5 kg. is prima per jaar als je al lang traint, want dan gain je niet zo veel meer. Wat is dan wel ongeveer haalbaar denken jullie ? ik wil nou weer echt maximale spieropbouw, heb vandaag dag 1 uitgevoerd fantastisch getraint mijn nieuwe schema is echt lekker. Oja en de 5 dagen dat ik ga trainen zijn niet 5 dagen achter elkaar. En benen pak ik maar 1 keer omdat ik vind dat die nu niet zo veel aandacht nodig hebben ze zijn tegenover mijn upper body al redelijk.
            on the road to get huge

Comment

Je vergeet dus duidelijk, dat als je geen spierpijn meer hebt, je nog niet direkt klaar bent met rusten.. Je moet ook nog groeien weet je nog?
              VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Nee ben ik niet helemaal vergeten maar als je de cyclus kent snap je waarom ik 2x in de week train. En ik vind het gewoon fijn trainen enzo, ik denk dat het voor mij zo wel werkt. Maar dit gaat helemaal offtopic, wat zijn haalbare doelen voormij in 8 weken bikkelen ? bijv. 1.5 kg. droge spier massa ofzo ? roept u maar
                on the road to get huge

Comment

Aangezien jij je vet% nooit meet, kun je beter ook niet zo denken. In 2 maanden kun je denk ik 3 tot 4 kilo aankomen als je een optimaal schema hebt. Zowel voeding als training dus. zal dan gedeeltelijk vet zijn en gedeeltelijk spier. Rond de 40/60 gok ik dat dat zou zijn.
                  VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                    En ik vind het gewoon fijn trainen enzo, ik denk dat het voor mij zo wel werkt.
                    Waarom open je dan dit topic?

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                    wat zijn haalbare doelen voormij in 8 weken bikkelen ? bijv. 1.5 kg. droge spier massa ofzo ? roept u maar
                    Denk dat je op de manier zoals je het nu aanpakt blij mag zijn met 500 gram droge spiermassa in 8 weken.
                    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Ja sluit het dan maar, we zullen zien wat ik meet en weeg. Ik hoop wel 3 kilo aan te komen ( inc. vet ).
                      on the road to get huge

Comment

tis helaas niet hoe meer je traind hoe meer je groeid kerel
                        maar goed

suc6 er mee
                        Who's the Chef

Comment

Ben het volledig met KIR eens, als je serieus wilt groeien en serieuze doelen wilt stellen zul je ook serieus met veel zaken om moeten gaan.
                          Heel goed weten dus waar je wat betreft training en voeding mee bezig bent en niet maar wat aanrommelen of doen wat je zelf denkt dat wel goed zal zijn ondanks de vele adviezen van mensen met veel meer ervaring.
                          Rekening houden met je leeftijd is minstens zo belangrijk, korte termijn doelen zijn alleen maar leuk als de lange termijn er niet onder te lijden heeft...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X