peck deck / bench press

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• peck deck / bench press

Ik train bij de sportschool altijd full body.
    ik gebruik dan o.a. de: peck deck.
    Alleen hoorde ik laatst dat als je dit in combinatie met bankdrukken doet, dit slecht is voor je borstspieren?
    Kunnen jullie mij hier wat meer over vertellen?

grtz

Slecht? Welnee. Ik vind alleen dat een beginner basisoefeningen moet doen, dus ik zie je liever flyes doen of schuin dumbelldrukken. Verder is er niets mis met de combi bankdrukken / pec-deck.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

ok, jah daar wil ik idd ook mee beginnnen.

maar had begrepen dat als je peck-deck en bankdrukken combineerde je de borstspieren tegen elkaar indrukte?

Comment

Lijkt me niet. Je kunt de peck-deck gewoon doen als je dat leuk vind. Maar voor de ontwikkeling van je borstspier zou ik idd gaan voor de bassis oefeningen (zie de post van Mr symmetry).

gr

Comment

ok bedankt voor de reacties

ja ga idd meer van die basis oefeningen doen

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
            Slecht? Welnee. Ik vind alleen dat een beginner basisoefeningen moet doen, dus ik zie je liever flyes doen of schuin dumbelldrukken. Verder is er niets mis met de combi bankdrukken / pec-deck.
            Als een beginner basisoefeningen moet gaan doen...is dat niet eerder met machines dan met losse gewichten...

Ik vind schuin dumbelldrukken niet bepaald een beginnersoefening...

Ik heb het waarschijnlijk mis hoor....maar waarom zijn een pec-deck machine en schuin dumbell drukken beginnersoefeningen?...

Mvg

Comment

een beginner kan het beste nog niet teveel met losse gewichten spelen

laat die spieren eerst maar aan belasting wennen
              Who's the Chef

Comment

Mr. Symmetry had het niet zo zeer ofer dat schuin dumbell drukken een beginners ofening is maar dat het een basisoefening is die een beginner zou `moeten`doen.

Het is idd een lastige oefening voor een beginner. Het beste is denk ik dat je de eerste weken begint met zoals been zegt het wennen aan de belasting. Ik denk dan vooral ook aan aparaten zoals de pec deck. Bij apparaten gaat niet snel iets mis qua uitvoering van de beweging. Tenzij je het apparaat verkeerd instelt en je een verkeerd gewicht kiest.
                En na deze periode zijn de basisoefeningen goed voor een beginner.
                Je kunt je ook afvragen wanneer iemand een beginner is.

gr

Comment

@Erik1982: dank voor je aanvullingen!

Ik heb zelf de eerste 2-3 jaar alleen vlak bankdrukken gedaan. Daarna nam ik schuin bankdrukken erbij. 2 jaar later pas flyes en oefeningen als cable cross doe ik pas sinds kort. ik train nu, euh... 11 jaar. Doordat ik nu op een goeie hardcore sportschool zit met zware dumbells ontdek ik pas net eigenlijk oefeningen als schuin dumbelldrukken. Een nieuwe groeifase doet z'n intrede!

Dus: basisoefeningen voor een beginner: stang, in mijn optiek. Maar ter afwisseling zijn dumbell presses ook uitstekend.
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X