steken en pijn in elleboog

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• steken en pijn in elleboog

bij verschillende oefeningen, zoals triceps pressdown, dippen, triceps extensions etc maar ook bij chinnen heb ik sinds een week last van een steek in mn linker elleboog, dit houdt aan zolang ik aan het trainen ben en dit soort oefeningen doe. maar na het trainen is het met een kwartiertje tot een half uurtje over en heb ik er geen last meer van.

mijn vraag is of iemand weet wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?

grtz

Overbelaste pezen?

Comment

Ja denk het ook, heb het momenteel ook. Ik heb nou even rust gepakt.
      on the road to get huge

Comment

Als ik het zo hoor zijn het pezen die geirriteerd zijn en dus wat overbelast.
        Je zegt dat de pijn verdwijnt naar mate je training vordert. Wordt het elke training erger? Ik bedoel dus heb je meer pijn of duurt het langer voordat het over is?
        Of wordt het juist minder?

Doe je wel eens opwarm setjes van ongeveer 30-35 herhalingen met weinig gewicht?
        dat zou kunnen helpen. Maar wees voorzichtig. neem anders even rust en kijk hoe het daarna gaat. En anders maar even langs de dokter.

gr

Comment

het kan ook aan je voeding liggen dus misschien een extra bak kwark per dag.
          on the road to get huge

Comment

Heb ik ook last van gehad, maar dan aan m'n polsen. Een weekje rust en het was in orde bij mij.

Comment

ok bedankt voor alle reakties.
              dan denk ik dat het idd een wat overbelaste pees in mn elleboog is.

@erik ik krijg er tijdens het trainen last van, vooral als ik triceps e.d. of wanneer er veel spanning op de elleboog komt. deze pijn komt tijdens het trainen maar wordt niet egt erger. na een setje heb ik er even last van en dan word het heel iets minder, maar voel ik het nog wel en als ik dan weer een setje doe steekt het weer dus. maar een tijdje na het trainen is het weer over en neemt het af. maar het stekende gevoel wordt niet erger dan een week geleden.
              het opwarmen kan miss wel wat beter ja, doe meestal 2setjes van 8 reps,dus wel idee om wat meer reps te maken..

@hcmanneke: mn eten zit denkk wel goed. eet al zon 2,5 bakke kwark per dag en de rest..
              ma ff btje weekje rust nemen is wel een goed idee

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                het kan ook aan je voeding liggen dus misschien een extra bak kwark per dag.
                Hoe had je dat gedacht zo ongeveer?

Comment

hey, ik had het een paar weken terug ook, maar na paar dagen rust was het weer over gelukkig en ik weet hoe lastig het is

Comment

De gedachte erachter zal Veel trainen, veel afbreken en weinig herstellen zijn.
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

heb er ook vaa last van
                      vooral als ik triceps train op volledige rom dan voelt het irritant niet echt pijn maar gewoon een erg vervelend gevoel
                      heb er lang last va gehad ben toen gaan verenderen in mijn beweging en gewicht
                      deed mijn triceps licht en 10-15 reps en niet full rom daardoor ging het weg
                      ben nu weer zwaar bezig maar nog niet full rom en krijg er weer last van
                      ds weer terug naar licht en langen sets
                      heb er bij bepaalde oef geen last van en bij andere weer wel.
                      Who's the Chef

Comment

Ja heel kut is het, heb vandaag biceps bijv. gedaan en geen last gehad. Nu ik zit te te typen voel ik het wel een klein beetje een druk gevoel in dat uistekende botje in je elleboog. Kijken hoeveel last ik dinsdag heb.
                        on the road to get huge

Comment

ik heb laatst 3 dagen lang iets gehad bij men elleboog.
                          leek wel alsof er een slagader doorheen liep en het zat heletijd te kloppen. me arm bewoog er zelfs een beetje bij... als ik me arm stilhield kon je klopping zelfs zien :S heel vaag.
                          ik vraag me af wat dit is een spier dat steeds aanspant of een ader dat als een gek tekeer gaat??
                          Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

@ Ahmet

Dat kan heel goed. Ze noemen het ook wel eens een kikker. Het is een zenuwprikkel die er voorzorgt dat vaak een kleine spier zich erg snel aanspant en weer onspant zonder dat jij erom gevraagt hebt.
                            Veel mensen hebben dat ook wel eens in het oog of ooglid. Het kan geen kwaad maar is soms kei irritant.

gr

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                              @ Ahmet

Dat kan heel goed. Ze noemen het ook wel eens een kikker. Het is een zenuwprikkel die er voorzorgt dat vaak een kleine spier zich erg snel aanspant en weer onspant zonder dat jij erom gevraagt hebt.
                              Veel mensen hebben dat ook wel eens in het oog of ooglid. Het kan geen kwaad maar is soms kei irritant.

gr
                              Ja heb ik ook wel eens in me gezicht, op me wang ofzo echt super vaag.
                              on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X