Meer kracht en uithouding minimale massatoename

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer kracht en uithouding minimale massatoename

Hoe moet je je oefeningen uitvoeren om sterker te worden en meer reps te kunnen doen, zonder al teveel in massa bij te komen?

In welke mate verandert dan ook je dieet?

Kracht: +/- 5 reps doen, nadruk op compound movements (niet till failure)

Uithoudingsvermogen: +/- 15-20 reps doen

Dieet gewoon uitgebalanceerd en gezond. Voor uithoudingsvermogen zou ik de nadruk op koolhydraten leggen.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by biosphera View Post
      Hoe moet je je oefeningen uitvoeren om sterker te worden en meer reps te kunnen doen, zonder al teveel in massa bij te komen?

In welke mate verandert dan ook je dieet?
      net wat keep it real zegt, voor kracht om sterker te worden zul je laag in je reps moeten gaan, van 1-5.. hierbij kun je het gewicht opbouwen of geleidelijk aan meer reps uitvoeren..
      maar van krachttraining zul je altijd wel massa aanzetten, ok al is het niet veel..

Comment

Massa en kracht lopen in het begin aardig gelijk maar hoe verder je komt hoe meer dit uiteen gaat lopen. Dus als je een beginner bent reageert je lichaam op alle prikkels. Dus massa zul je wel degelijk gaan aanzetten in het begin.

gr

Comment

de spierkwaliteit van spiermassa verkregen door krachttraining is dan weer wel van een betere kwaliteit.
          the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
            de spierkwaliteit van spiermassa verkregen door krachttraining is dan weer wel van een betere kwaliteit.
            Die begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat op cellulair niveau? Kun je uitleggen wat je precies bedoeld?

gr

Comment

De snelheid waarmee je de beweging uitvoert speelt ook een grote rol.
              Traag voor massa te winnen,snel voor kracht te winnen. Voor de rest ga ik mee met de anderen,behalve die 5 reps,daar ben ik het niet zo mee eens. Vind dat te weinig.Weinig reps worden het meest toegepast voor massa.
              Persoonlijk zou ik het houden op 8-10 reps.
              getting back in shape...

Comment

1 - 5 reps voor kracht. En 6 - 10 reps voor massa.

Als je meer dan 15 reps doet word je uiteindelijk ook sterker (als je sterker in deze zin omschrijft als het doen van meer reps).

En massa aanzetten zit vooral in je dieet. Als je niet genoeg eet zul je nauwelijks massa aanzetten.
                Groei, Groeier, Groeist

Comment

Originally posted by Creabeest View Post

En massa aanzetten zit vooral in je dieet. Als je niet genoeg eet zul je nauwelijks massa aanzetten.
                  helemaal mee eens
                  eten is de sleutel van suc6 in dit geval

met dat geklooi over aantal reps voor massa en kracht vind ik een beetje kul
                  is persoonlijk gebonden en licht ook aal welke spier groep
                  Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X