schema cutten?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• schema cutten?

Ik ben bezig met het opstellen van mijn trainingsschema voor het cutten.

Als ik ga cutten verhoog ik mijn aantal reps per set. Iets waar ik eigelijk nooit bij stil heb gestaan en altijd aannam als een vast gegeven. Maar ik vroeg mij eigelijk af, waarom moet je meer reps gebruiken als je gaat cutten?

Is dit omdat je toch geen massa aanzet en daarom beter voor conditie kan gaan? Of voor betere definitie?
    Groei, Groeier, Groeist

Dat vraag ik me ook wel eens af. Ikheb wel eens gehoord dat het goed is voor je spierdefenitie. Maar hoe dat precies zit? Ik heb geen idee.

gr

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
      Dat vraag ik me ook wel eens af. Ikheb wel eens gehoord dat het goed is voor je spierdefenitie. Maar hoe dat precies zit? Ik heb geen idee.

gr
      Op zich een bijzonder moment...jij en geen idee...

Comment

Is helemaal niet nodig hoor.
        Wordt vaak gedaan met als achterliggende gedachte dat de hogere reps meer energie zouden vergen en daardoor dus wat meer verbrand zou worden. Komt bij dat de absolute kracht vaak wat minder is in de cut door minder voeding, waardoor zeer zware sets toch bijna niet haalbaar zijn.
        Kwaad kan het zeker niet en als je het wilt doen geen probleem, heb zelf nogal flinke bedenkingen over het echte nut ervan...

Comment

Ik vind het in het begin van je cut-schema niet nodig, maar... na een paar weken ga je toch echt kracht verliezen. Je krijgt immers minder calorieën binnen, dan dat je nodig hebt. Op dat moment kun je kiezen voor wat lichtere gewichten met hogere herhalingen, waarbij ik wil opmerken dat ik hoger dan 12 reps niet zinvol acht (uitgezonderd kuiten, onderarmen, buik). Wat ik zelf in het begin van een cut-schema goed vind werken, is de rusttijd tussen je sets geleidelijk aan verkorten, terwijl je toch probeert je gewichten hetzelfde te houden. Hierdoor houd je een flinke pomp en blijft je hartslag hoog.
          We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

wat ik denk dat het is en staat me ook bij ooit eens ergens gelezen te hebben.
            kracht training (weinig reps) vraagd om snelle energy waarna je een tijdje uitrust om bij te komen
            hier gebruik je voornamelijk je fosvaat energy systeem
            het zuurstofsys zal niet of nouwelijks worden aangesproken

ga je de intensinou veranderen naar lange lichte inspanning en (zoals sym zei) de rust pauze verkorten zul je meer draaien op je zuurstofsys en dat is het enige energy systeem waarmee je vet kan verbranden.
            Who's the Chef

Comment

Originally posted by wimwerf View Post
              Op zich een bijzonder moment...jij en geen idee...
              Komt regelmatig voor

gr

Comment

Oke, nu vraag ik me af, waarom je dan op het zuurstofsysteem gaat teren ipv het energie systeem. Ik vind het eigenlijk meer een theorie uit wonderland, maar misschien is het echt zo.. i dont know.
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

het zuurstof en het energiesysteem??

Het zijn beide energiesystemen.

Je hebt het aerobesysteem ---->> het zuurstofsysteem
                  je hebt het anaerobesysteem-->> het energiestysteem zonder zuurstof.
                  bedoel je dat soms?

gr

Comment

iig is het zo dat bij de omzetting van ATP naar ADP(waarbij de energie vrij komt voor voornamelijk korte krachtige bewegingen) geen zuurstof te pas komt. Of dit gevolgen heeft voor de vetverbranding.

2000!!
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Mijn conclusie uit bovenstaande reacties:

meerdere reps per set heeft weinig te maken met spierdefinitie.

De reden dat er meer reps gebruikt worden tijdens het cutten, is dat je lichaam dan overgaat op een ander energiesysteem welke zorgt voor meer vetverbranding.

Dank jullie, heb ik weer wat geleerd.
                      Groei, Groeier, Groeist

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X