Originally posted by michel1981
View Post
onder de 12% vet geen resultaat?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik denk dat je met een hoger vetpercentage makkelijker groeit dan wanneer het heel laag is. Maar ik denk dat je type lichaamsbouw meer invloed heeft. Als je als mesomorf op 8% zit zul waarschijnlijk je meer massa kunnen bouwen dan wanneer je een ecto bent op 8%.
Het is dus geheel afhankelijk van je genetisch materiaal. En natuurlijk hoe je daar mee omgaat qua voeding, training en rust e.d.
gr
Comment
-
Originally posted by Ami-Amour View Post@ Genjuro: hier een link voor jou...volgens mij heb je hier iets teveel van
http://www.abcbodybuilding.com/testosterone.pdf
(best geinig om door te lezen)Shitty food will make you look like shit.
http://www.pro-active-medicine.nl
Comment
-
ik vind hier net iets nieuw over, wat dit TOTAAl tegenspreekt
Van AR gekopieerd:
Het schijnt zo te zijn dat als je onder de 12% zit met bodyfat (bij vrouwen is dat 17%) dat je dan makkelijker in spiermassa aankomt. Zowel vetcellen en spiercellen heb insuline receptoren. Insuline is een anabool hormoon zoals je wellicht weet, het brengt eiwitten en koolhydraten naar je cellen.
Als je veel vetmassa hebt, gaat er dus relatief veel voedingsstoffen naar je vetmassa, met als resultaat meer opslag van vet. En minder voedingstoffen naar je spiermassa, dus minder groei. Andersom geldt dus, weinig vet, meer voedingsstoffen naar spiermassa, meer groei.
Daarnaast lagere bodyfat, betekent lagere insuline afgifte, dus minder snel kans op verhoging van je bodyfat. Dus het wordt makkelijker om je vetpercentage te behouden als je laag zit.
Als je veel vetmassa hebt, betekent hoge insuline afgifte. Resultaat van telkens zo'n hoge insuline afgifte is dat de insuline receptoren in de spiercellen ongevoelig worden voor glycogeen opslag. Dat betekent dus minder groei.
Het lichaam blijft maar veel insuline afgeven, resultaat is dus dat je steeds dikker wordt.
Iemand die een 700kcal maaltijd eet die dik is, reageert met hogere insuline afgifte dan iemand die een laag vetpercentage heeft.the one and only tabata overlord
Comment
-
Nou zou ik wel eens willen weten uit welke studie deze info komt.
Waaruit blijkt de relatie tussen de gevoeligheid van vetcellen en insuline? Waaruit blijkt dat isuline afgifte verminderd wanneer er minder vetweefsel is?
IK zeg niet dat het niet waar is, maar goed onderbouwd is dat stukje niet.
En wat is AR?
gr
Comment
-
Originally posted by snipke View Postje moet minstens 10% wil je kunnen groeien op natuurlijke basis. IK heb er eens een onderbouwde studie over gelezen, zou zeggen zoek effe via google
GrtzWho's the Chef
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
6 dagen geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-