Wat is verstandig en waar ligt de grens.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is verstandig en waar ligt de grens.

Hoi ik ben 34, 1.92meter, weeg maar 62 kilo en mijn vet% is, ja schrik niet, 5%.
    Ben dus zo mager als een lat en doe sinds kort aan fitness. Nu weet ik dat als je massa wilt bouwen je met veel gewicht moet werken...maar ik begin heel snel met trillen en vraag me af of je op die manier niet meer kans loopt op beschadiging dan dat je werkelijk bouwt? Ik bedoel moet ik gewoon doorzetten of luisteren naar m'n lichaam?

Het is belangrijk dat je de oefeningen goed uitvoerd dus laat je zeker goed begeleiden. Ook een goed en verantwoord schema is erg van belang. In het begin is het belangrijker de techniek onder de knie te krijgen dan te smijten met gewichten.
    Het trillen is vaak een teken dat er te veel spanning op de spier staat of dat je de oefening nog niet goed onder controle hebt of dat je te weinig hebt gegeten.
    Waar jij zeker om moet denken als je vetpercentage zo laag is dat je veel gaat eten. post anders je trainings en voedingsschema.

gr

Comment

Inderdaad... vreten vreten vreten... (wel goed natuurlijk)

Kijk eens rond bij de voedingschema's, en maak er zelf eentje. Goed eten is het halve werk. Verder moet je niet te zwaar gaan tillen, helemaal niet in het begin. Leer eerst goed de basis, en ga van daaruit werken. Als je de oefening niet goed en gecontroleerd uitvoert, heeft het maar weinig zin, plus je hebt meer kans op blessures. Veel succes!!
      Life is pain
      Pain is French bread

Comment

@ topicstarter: Stel je A.U.B. even voor in het juiste gedeelte. Dit topic gaat nu op slot, maar kan beslist weer open, nadat je de richtlijnen van het forum opgevolgd hebt. Zie PM voor nadere info. Mr. Symmetry
        We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X