Fitness instructeurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitness instructeurs

Ik weet niet of er al eerder een topic is geopend dat gaat over de kunde en onkunde van fitnessinstructeurs.

Zelf heb ik mijn Fitness Instructor-diploma, wat niet wil zeggen dat ik alles weet van de fitnesssport. De sport blijft zich ontwikkelen…en er zijn honderdduizenden manieren om spieren te trainen. De meeste ‘instructeurs’ zijn aangenomen om aanwezig te zijn en niet zodanig als extraatje voor onze trainingen.

Misschien dat we binnen deze topic de fitnessinstructeurs een wat nauwer onder de loep moeten nemen.

Ik hoop dat jullie mooie voorbeelden hebben of hetzelfde ervaren als ik.

bij onze sportschool hebben ze ook niet een hele goede begeleiding, savonds zijn er wel altijd een of twee begeleiders, maar dat zijn meestal stagaires van het cios of van het roc in de buurt, die begeleiden de nieuwkomers maar verder zijn ze niet egt van meer waarde vind ik.
    en zeker van die jochies die net komen trainen kunnen die begeleiding wel zeker gebruiken, want die kloten vaak maar wat aan..
    grtz

Comment

Bij de sportschool waar ik train is goede begeleiding aanwezig. Nieuwkomers worden sowieso begeleid. De eigenaar van de sportschool heeft veel kennis in huis en geeft goede adviezen. Verder lopen er nog een paar instructrices die ook gediplomeerd zijn en goed lesgeven.
      Daarnaast zijn er ook leden (waaronder ikzelf) die niet te beroerd zijn om een ander te helpen en in te grijpen als oefeningen niet goed gaan.

gr

Comment

Re:

Bij ons lopen er dus instructeurs rond, om gezellig een babbeltje te maken, maar niet zozeer om blessure preventief bezig te zijn. Nieuwe mensen helpen is niet zo moeilijk: hun kennis is namelijk vaak nihiel, dus alle kleine beetjes informatie kunnen deze mensen helpen...!!! En oefeningen aanreiken die letterlijk uit bekende magazines komen is ook geen kunst.

Comment

@Van_huit

Train je bij het Gelredome in Arnhem toevallig?

gr

Comment

Haha nee train niet in het Gelredome, hoezo? Is het daar zo dramatisch?
            Dacht juist dat ze daar wel wat professionaliteit hadden rondlopen...

Comment

Dat is de enige sportschool die ik ken in Arnhem

gr

Comment

Hep ook net me diploma gehaald hiervoor... Me kennis voordat ik begon hieraan was al redelijk, en doe nog steeds aan zelfstudie over alles rondom bodybuilding... Vind dat de opleiding op zich echt puur een basis is en echt alleen voor beginnende sporters te begeleiden.! Je kun ook alleen maar een goede/begeleider trainer zijn als je zelf fanatiek de sport beoefend vind ik! Ook was onze ''leraar'' wel grotendeels met de bodybuilding mentaliteit eens en dat healthcenters puur voor de omzet gaan is ook gewoon een feit, maar mijn examinatoren waren gewoon te dom voor woorden. Kennis van niets alleen de domme regeltjes uit het boek!

Comment

Dat is de markt. er is ontzettend veel vraag naar een makkelij toegankelijke sport zoals fitness. Sportcentra met veel cardio apparatuur en dumbells to 20 kg is het gevolg. Je kunt je afvragen of een echte hardcore gym met uber zwaar trainingsmateriaal zich wel staande kan houden.

Bij veel sportscholen is de kennis van de instructeurs bedroefend. Wanneer de vraag van de klant verder rijkt dan het basisschema stopt de kennis van de instructeur.
                  Bij de sportschool waar ik train heeft de eigenaar veel kennis van voeding en bodybuilding. Niet overal vind je dat en ben je afhankelijk van instructeurs en managers die niet meer weten dan wat een gemiddelde sporter zelf al weet.

Kwaliteit op het gebied van uitgebreide kennis van de sport is soms moeilijk te vinden.

gr

Comment

fitnessinstructeurs...

Squatten slecht voor de knieen, deadliften slecht voor de rug, zware gewichten slecht voor je botten, veel herhalingen veel beter voor je lichaam, machines veel veiliger, binnenkant borst, onderste/bovenste buikspieren, iedereen boven 90kg gebruikt anabolen,anabolen zijn spieren uit een potje, bodybuilders zijn even sterk als gewone fitness-mensen, elke dag buikspieren trainen en hoog aantal reps voor een sixpack, je BMI is veel te hoog dus je bent vet...

Ik heb dat allemaal van ze gehoord, dus ik luister er geen fuck meer naar...
                    the one and only tabata overlord

Comment

Haha je moet wel kenne filteren natuurlijk, misschien moet je is in een echt gym gaan trainen!

Comment

een instructor is ook niet nodig voor mensen van ons caliber
                        die lui zijn er voor de beginners, oudere of voor mensen die speciale begeleiding nodig hebben.
                        Who's the Chef

Comment

Bij ons liep in het verleden nooit een instructeur rond. Alles over oefeningen en voeding kreeg ik wel te horen van andere sporters.

Ideaal want voor trainers betaal je alleen maar. En in een hardcore gym heeft toch iedereen zijn eigen manier dus een instructeur zal daar weinig uit kunnen richten.
                          Groei, Groeier, Groeist

Comment

Re:

Vanavond weer een topopmerking van een instructeur!!!
                            Ik moest niet in de abdominal machine mijn buikspieren trainen, omdat ik anders te veel mijn m. iliopsoas zou gebruiken... alleen wist 'ie niet dat ik aan mijn lies geblesseerd ben en dit DE oefening is om veilig de boel aan te sterken... ZUCHT!

Comment

tja....kwestie van keuze door de eigenaar van de sportschool. Bij mij loopt er geen instructeur rond. Zodra je hier traint zul je niet worden geholpen met schema's en dat soort reut. Echte lekker ouderwetse hardcore gym. HEERLIJK. Ierdeen helpt elkaar. Als je dus nooit getraint hebt is wordt het je aangeraden hier niet te gaan trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X