Onzeker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onzeker

Hoi

ik ben nu al een aantal maanden terug aan het fitnissen
    ik heb ook wel eens een week dat ik bitter weinig doe.

Nujah ik durf niet meer door te trainen, ik wil nu terug intensief aan sport gaan doen, maar door men zware gewicht is het vermoeiend voor mij, en ik heb schrik om iets fout aan men lichaam te doen.

bv, ik was donderdag naar de fitness geweest, na een week helemaal niks te trainen. Ik had een normale maaltijd gegeten dus mijn energie was op peil.

ik deed dus eerst een uurtje in de zaal trainen, dus verschillende spiergroepen trainen (+/- 20-30kg)

erna wou ik cardio gaan doen
    2x 30 minuten, 30minuten fietsen en 30 min rotex, na 13 minuten op normaal tempo fietsen was mijn hartslag al wat hoger, en ik begon een beetje intensiever te trainen. dus ik ging tot 90-100 rpm op de fiets, mijn hartslag steeg van 150-170-190-195 en ongeveer op 16-17 minuten had ik het gevoel dat ik ging flauwvallen echt duizelig en pijn in men borst.

ook heb ik vaak schrik dat ik men knieën ofzo overbelast.

Heeft iemand misschien enige raad voor mij?

extra info:
    ik weeg 125kg
    +/- 37-38% vetmassa
    1m 87
    etc etc

als je meer informatie nodig hebt kan je altijd reply'en

Vriendelijk bedankt.

je bent 125 killo,kijk maar uit,je kan zomaar niet gaan fitnessen op hoog tempo,vooral net met jou zwaar gewicht,wil je je hart over belasten ofzo,kijk maar uit
    onder begeleiding zal ik maar zeggen he inderdaad het is fout
    stoppen echt waar,of je moet een schema opvragen,bij een fitness centrum ofzo,en dan komt het wel goed

Comment

hee willen jullie deze jonge even wat tips geven
      als het maar een anabole vraag is,dat vinden jullie alleen interessant
      kom op met de tips

Comment

lijkt me logisch: langzamer aan doen en een hulp vragen in je fitness, normaal hangt er op die cardio toestellen zelf een schema dat toont hoeveel je hartslag moet zijn om vet te verbranden, om conditie op te bouwe enz.
        veel geluk verder

Comment

Originally posted by alle View Post
          kom op met de tips
          chill man...heb net een zwaar weekend achter de rug.

@ TS: was het misschien ook erg warm binnen? Daar kan het ook mee te maken hebben
          Trainingslog Farmboy:

Comment

kom op met de tips
            Het is weekend he jonge

Maar OT. Jouw probleem is niet zo makkelijk. Ik zou ook goede begeleiding zoeken. Als ik geen rekening zou moeten houden met je gewicht, zou ik zeggen: Calorieën omlaag schroeven. Bereken is hoeveel je er nodig hebt op Davito z'n site en hier moet je dan iets onder gaan (in't begin), later mss meer. En elke dag cardio doen.

Comment

een hartslag boven de 180 is gevaarlijk als je zoveel overgewicht hebt, doe het rustiger aan, bou het op. Het is een marathon, geen sprint.
              the one and only tabata overlord

Comment

@ alle: Beste vriend, denk eerst is ff na voordat je je bek opentrekt... en doe is wat aan je zinsbouw...

Beste Michael_G,

Mensen met (zwaar) overgewicht die aan sport willen gaan doen, zullen eerst een medisch onderzoek moet ondergaan om te bekijken of je 'gezond' genoeg bent.
                De pijn in/op je borst hoeft niet ernstig te zijn, maar kijk even naar deze link:

Kennisring gezondheid

Een medisch onderzoek zal uitwijzen of dit alles (de link) is uitgesloten, zo ja, kun je gerust aan sport gaan doen. Dus ga a.u.b. langs bij je dokter.

Ik raad je aan om in jou geval, begeleiding te nemen betreft voeding en fitness. Kijk wel goed naar de begeleiding, op vele sportscholen laat dit nog weleens te wensen over.

Maar nu een reactie op je topic.

1. Motivatie
                In mijn ogen ben je nog niet 100% gemotiveerd om ook echt iets aan jezelf te veranderen. Alleen met discipline en consequent zijn, zul je je doelen kunnen realiseren.

2. Bang zijn
                Door eerst een medisch onderzoek te ondergaan, kun je al je twijfel betreft of je wel intensief mag sporten, weg halen.

3. Voeding
                Zorg voor een goed uitgebalanceerd voedingsschema. Dit met behulp van een voedingsdeskundige of zorg zelf voor een schema.
                Miss Shannasse (moderator van deze site) kan jou hier in begeleiden (eerste gesprek kostenloos). Vraag bij je verzekering op of dit vergoed wordt (geldt ook voor fitnessbegeleiding bij een fysio bijvoorbeeld).

Wil je zelf aan de slag met een voedingsschema, zorg dan eerst dat je je vetpercentage weet (middels huidplooimeting), dit is de basis voor je voedingsschema. Hier kunnen we eventueel later verder op in gaan (aantal maaltijden, kev-verhouding, welke voedingsproducten, supplementatie, aantal calorien etc etc...). Dus niet zomaar wat eten, een persoonlijk voedingsschema (ik gebruik het woord 'dieet' bewust niet).

Training
                In jou geval zou ik de cardio en krachttraining scheiden. Dus niet op dezelfde dag. Wat belangrijk om te weten is, hoeveel dagen per week kun je eventueel naar de sportschool?

Cardio
                Je moet natuurlijk niet zomaar op een cardio apparaat springen en maar wat gaan doen. Veel mensen trainen op RPM of hartslag.
                RPM staat voor "revolutions per minute". Simpel gezegd, aantal omwentelingen per minuut. Dit is prachtig, maar niet effectief voor een specifiek doel. Je weet immers nog steeds niet hoeveel je hartslag is en in welke zone je traint.
                Daarom Cardioen op hartslag. De beste methode is die van Karvonen. In de meeste sportscholen zullen ze zeggen: "220 - je leeftijd". Fout! Wil je echt specifiek trainen, zul je specifiek jou hartslag moeten berekenen. Dit gaat middels je maximale hartslag en rust hartslag. Kijk ff op deze links:

Waarom mijn hartslag meten

Trainen met een Hartslagmeter

Rust hartslag: 's ochtends na het opstaan je hartslag meten.
                Max. hartslag: 10 tot 20 min. warming-up (cardio fiets) 3-5 min. intensiteit verhogen. Dan 1 min. voluit om je maximale hartslag te berijken.

Jou trainingzone ligt tussen de 60 -70% van de max. hartslag. Ik neem (niet persoonlijk) altijd 65 - 75%.

Als je dit allemaal berekent hebt, kun je aan de slag betreft een cardioschema. Hier kunnen we later verder op in gaan (hoeveel minuten, de opbouw en afbouw, eventuele interval, etc etc...).

Ik hoop je hiermee alvast voldoende te hebben geinformeerd, en de reply ligt nu bij jou...
                In ieder geval veel sterkte, en we horen van je als je specifiekere vragen hebt, betreft een voedingsschema, cardioschema etc... En ik hoop dat je een even een medisch onderzoek laat doen en een correcte vetmeting en daarna al je gegevens ff post. Kijk maar wat je doet.

Succes!

Greetzz J.

- "Niemand verdwaalt op een rechte weg" -
                (Goethe)

Comment

Niet zo popie jooopie doen me je kom op met de tip's
                  er zijn hier mensen die niet elke dag kunnen kijken kerel.

Als ik jou was zou ik het gewoon lekker rustig aan op bouwen als ik naar je stat's kijk trek ik de conclusie dat je niet veel ervaring hebt op cardio gebied en met zo veel gewicht moet je het helemaal rustig aan opbouwen..
                  Who's the Chef

Comment

als ik zie dat er gisteren om de tel op de anabole discussie word gereageerd
                    en niet op deze discussie,dan heb ik het recht om me bek open te scheuren
                    denk maar niet zomaar dat ik het voor de gein heen typ

het is niet voor mij bedoelt,maar voor die jonge

Comment

dus geef maar tips,waar om word gevraagd ,beste vrienden

Comment

als ik zie dat er gisteren om de tel op de anabole discussie word gereageerd
                        en niet op deze discussie,dan heb ik het recht om me bek open te scheuren
                        denk maar niet zomaar dat ik het voor de gein heen typ

het is niet voor mij bedoelt,maar voor die jonge
                        maar niet iedereen weet wat voor en tips hij / zij kan geven.
                        Er zijn zat members die zich daar ook helemaal niet in intreseren die zoeken alleen de dingen die zei willen horen.
                        Als mensen tips wil/kunnen geven komen ze vanzelf wel.
                        Who's the Chef

Comment

geen intreseren.gaat dat zo hier
                          dan sluit ik me af
                          het beste

Comment

Goed zo vooral doen kerel.

Suc6 met je trainen verder.
                            Who's the Chef

Comment

niet zo zwaar opvatten beentje

TRAINSSEEEEEEEE