Invloed van roken op krachttraining?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Invloed van roken op krachttraining?

Hallo,

Wie kan mij vertellen in hoeverre roken invloed heeft op krachttraining en spieropbouw?

Bij voorbaat dank!

Ik kan geen directe reden bedenken waarom roken slecht voor je is. Je maakt alleen wat minder test aan vandaar dat sommige impotent worden van roken.

verder vernauwen je bloedvaten wat mindere doorbloeding en dus snellere vermoeidheid veroorzaakt omdat minder zuurstof je spieren bereikt.

Tevens is algemeen bekend dat rokers over het algemeen een verminderde eetlust hebben. Enkelen daar gelaten.

Roken is dus absoluut af te raden. En niet rokers zullen daarom ook een voorsprong hebben op rokers. maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook al lang.

Ben benieuwd naar reacties van mede boydnetters.
    Groei, Groeier, Groeist

Comment

Rook niet nooit gerookt en zal nooit roken. Vind het een te dure hobby en tevens ongezond. Maar ik zal nooit iemand verbieden om naast mij een sigaretje te roken. We moeten menselijk blijven hé.
      Op sportief gebied zal het aan krachttraining niet veel verschil geven denk ik. Ik ken rokers die veel meer kracht hebben dan mezelf!
      Maar laat ze niet een uurtje volop fietsen of lopen dan zien ze af.
      Voor de spieropbouw is er hier vroeger al eens een topic over geweest! Zal dit nog eens opzoeken.
      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Door te roken heb je een hogere concentratie CO in je bloed wat ervoorzorgt dat je minder zuurstof kunt opnemen. Met name je conditie wordt minder. Maar ook bij krachttraining heeft je lichaam meer tijd nodig om je energie reserves aan te vullen.

grts

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X