Trainen met spierpijn

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen met spierpijn

hey iedereen!

weer even een vraagje tussendoor. waarschijnlijk een domme vraag maar ik wil 't toch graag zeker weten
    Ik ben bezig met 3x per week een full-body workout en af en toe kan ik het toch niet laten om een extra oefening voor dezelfde spier erbij te pakken (ik weet 't.. slecht). maar de volgende dag en de dag daarop heb ik daar spierpijn van. is het dan een goed of slecht idee om die dag dan weer te trainen met spierpijn? of kan ik dan beter nog een dagje rusten tot ik geen spierpijn meer heb?

bedankt voor de hulp alvast!
    An eye for an eye makes the whole world go blind

Je spieren groeien tijdens je rustdagen, dus je hebt je rustdagen zeker nodig

Comment

Ik train niet als ik in die spiergroep nog pijn heb.
      Who's the Chef

Comment

niet trainen als je nog pijn voelt.
        Train dan liever een andere spiergroep.
        getting back in shape...

Comment

ik kan het ook niet laten om met mijn biceps nog een extra oefening te pakken als laatste.
          ik heb dan nog genoeg energie en kan nog wat heffen met mijn biceps zonder de volgende dag spierpijn te hebben.

Comment

dat dacht ik ook al ja, dan las ik nog een extra rustdagje in! bedankt voor het advies!
            An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Met een beetje spierpijn kan je gerust gaan trainen, natuurlijk wel zorgen dat je aan je rust komt. Maar zo snel overtrain je niet...
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

gewoon de desbetreffende spier lichtjes trainen, zo wordt de spier beter doorbloed
                en dit helpt weer bij het herstel van de spier: dat is wat je uiteindelijk wilt!
                Live your days like they are your last

Comment

Wanneer je spierpijn hebt moet je die spiergroep niet zwaar gaan trainen. Spierpijn wordt veroorzaakt door een microtrauma en door het ophopen van afvalstoffen in je spieren. Door een oefening met licht gewicht en wat meer herhalingen uit te voeren kun je de spier goed laten doorbloeden waardoor de afvalstoffen gemakkelijker weg kunnen. Maar het herstel van een beschadigde cel kost tijd. Die tijd moet je de spier ook geven. Rust is zeer belangrijk in het groeiproces.

grts

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    Wanneer je spierpijn hebt moet je die spiergroep niet zwaar gaan trainen. Spierpijn wordt veroorzaakt door een microtrauma en door het ophopen van afvalstoffen in je spieren. Door een oefening met licht gewicht en wat meer herhalingen uit te voeren kun je de spier goed laten doorbloeden waardoor de afvalstoffen gemakkelijker weg kunnen. Maar het herstel van een beschadigde cel kost tijd. Die tijd moet je de spier ook geven. Rust is zeer belangrijk in het groeiproces.

grts
                    handige info

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X