Groot verschil tussen linkse en rechtse arm

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Groot verschil tussen linkse en rechtse arm

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben nu reeds 2 weken aan het fitnessen. Meer informatie i.v.m. mijn lichaam vind je hier. Ik ga elke dag trainen en volg een schema van 3 dagen:
    • dag 1: borst, triceps en cardio
    • dag 2: rug, biceps en cardio
    • dag 3: schouders en cardio
    • zondag: buikspieren en cardio

Na 2 weken zie en voel ik al een klein verschil t.o.v. toen ik begon. Mijn volledige linkse arm blijft echter een beetje achter (biceps, triceps en onderarm). Ik ben rechtshandig. Drie jaar geleden heb ik een ongeluk gehad waarbij ik een ernstige breuk opliep aan mijn linkse pols. De dokter zei dat hij zo'n breuk nog nooit had gezien in zijn carrière. De ongelukkige gevolgen:
    • operatie (schroeven en plaatje er in)
    • 1 maand gips
    • 2 maanden beugel
    • operatie (schroeven er uit)
    • 1 maand gips
    • 1 maand beugel
    • operatie (plaatje er uit)
    • 1 maand gips
    • 3 maanden revalidatie

Mijn pols zal nooit meer worden wat hij geweest en 100% symmetrisch krijg je je lichaam toch nooit, daar ben ik goed van bewust. Toch zou ik er wat aan willen doen, want het verschil tussen links en rechts is bij sommige oefeningen wel lastig. Ik heb geen pijn in mijn slechte pols, enkel de kracht ontbreekt.

Nu zijn mijn vragen:
    1. Is het de moeite waard om een polsband aan te schaffen (die dingen zijn naar het schijn't vrij duur, dus ik zou toch willen dat ze hun geld dan waard zijn)?
    2. Zal het helpen om ELKE dag de triceps, biceps en onderarm te trainen van de linkse arm? Dit leidt dan weer tot minder rust voor die spieren en dat is ook niet goed geloof ik?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
    Horse

Hallo horse,

Ik heb er nog niet zo veel verstand van, en het kan ook goed zijn dat ik het mis heb. Maar ik heb eens iets vergelijkbaars meegemaakt en me door het personeel in mijn sportschool laten vertellen dat het beter is om je sterkere arm op hetzelfde niveau te trainen als je zwakkere arm.

Ook lijkt het me niet verstandig om je biceps, triceps en onderarmen iedere dag te trainen omdat ze rust nodig hebben enz. Maar zoals ik al zei, ik ben geen expert en ik kom hier ook net kijken

Gr. Dagobert.

Comment

Ik zou alle groepen 1 x in de week gaan trainen dus ook BENEN EN KUIT..
      Who's the Chef

Comment

Ik ga mee met been.
        getting back in shape...

Comment

Zal dit dan helpen voor mijn linkse arm of zeggen jullie dit omdat het schema eigenlijk niet goed is voor een beginner?

Zou het ook helpen als ik gewoon langere sets doe voor mijn linkse arm?

Nu doe ik bvb. 12-10-8 per oefening. Hoe lager het aantal, hoe meer gewicht ik neem. Stel dat ik voor de linkse arm dan 24-20-16 neem (met hetzelfde gewicht). Zal dit helpen, of is het juist slechter?

Bedankt voor de tips.

Groeten,
          Horse

Comment

je geeft aan dat je linkerarm achterblijft...

Waaraan merk je dat ?
            Groet het minder hard of heb je links minder kracht.

Probeer ze zo veel mogelijk gelijkwaardig te trainen,
            kijk in hoe vere je linker mee kan gaan met de rechter
            maar ga niet de 1 zwaarder trainen dan de ander.

Behalve dat de linker achterblijft heb je er ook last/pijn van?

Comment

Groeit minder hard en ik heb er ook minder kracht in. Bij sommige oefeningen kan ik de set juist niet afmaken, omdat mijn linkse arm niet mee kan.

Last of pijn heb ik er tijdens en achteraf niet van, maar wel bang dat hij zal breken of zo (ik weet dat dit belachelijk is, het is gewoon een gedacht van mij). Daarom dacht ik dat polsbanden of één polsband links wel kan helpen. Met die versteviging denk ik dan dat ik "harder" zal durven gaan, met de linkse arm dan.

Comment

valt wel op hè dat bij de meeste mensen de linkerarm achterloopt .

Maar dat trekt vanzelf bij als je van je linkerarm uitgaat als je een gewicht kiest.

greetz
                Trainingslog Farmboy:

Comment

Of gewoon voortaan rukken met je andere arm?
                  Geintje

Comment

Zoals de anderen al melden, niet ongelijk gaan trainen en niet teveel gaan trainen. Als je te vaak traint kunnen je spieren niet herstellen en dit zal alleen tegen je werken.

Verder zei je in je bericht dat je twee weken bezig bent? Dan zou ik me geen zorgen maken. In het begin zijn de meeste mensen ongelijk qua kracht. Bij mij was de rechterkant zwakker.

Het beste is om bij oefeningen van de zwakke kant uit te gaan en met losse gewichten te trainen. Als je machines pakt kan je zwakkere kant alsnog achterblijven omdat je corrigeerd met je sterke kant.

Verder: gewoon volhouden. Komt vanzelf wel.
                    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

ik begin mijn oefeningen tegewoordig altijd met links zodat je daar het meest energie op kunt gebruiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X