problemen met schouder..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• problemen met schouder..

Hoi mensen,

Ik heb een vraagje: heb laatste weken voordurend last van me linkerschouder zodra ik ga schuin bankdrukken.. Heb dit tevens ook met dumbell press ( met lichter gewicht ook). Begin mijn oefeningen met normaal bankdrukken en dan heb ik er totaal geen last van.. op 1 of andere manier schiet het telkens in me schouder en met elke borst en schouderoefening blijf ik last houden tot de volgende dag.. heb afgelopen week special rust gehouden, met de hoop dat het zou verdwijnen.. maar nee hoor, vandaag weer hetzelfde liedje.

Wat kan ik het beste doen?
    - doortrainen?
    - 2 gevoelige oefeningen uit mijn schema halen?
    - of hebben jullie een beter idee?

Mijn dank is groot

Originally posted by Tjaaaa View Post
    Hoi mensen,

Ik heb een vraagje: heb laatste weken voordurend last van me linkerschouder zodra ik ga schuin bankdrukken.. Heb dit tevens ook met dumbell press ( met lichter gewicht ook). Begin mijn oefeningen met normaal bankdrukken en dan heb ik er totaal geen last van.. op 1 of andere manier schiet het telkens in me schouder en met elke borst en schouderoefening blijf ik last houden tot de volgende dag.. heb afgelopen week special rust gehouden, met de hoop dat het zou verdwijnen.. maar nee hoor, vandaag weer hetzelfde liedje.

Wat kan ik het beste doen?
    - doortrainen?
    - 2 gevoelige oefeningen uit mijn schema halen?
    - of hebben jullie een beter idee?

Mijn dank is groot

Oja voor alle duidelijkheid.. het is de voorkant van me schouder net boven de borstspieraanhechting

Comment

Hallo Tjaaaaaa...

Het kan zeker geen kwaad om je huisarts er even naar te laten kijken,om zeker te weten wat er aan de hand is.

Misschien is die ene week rust wat kort en kun je die met één, twee weken verlengen.

Als rust voor jou geen optie is, continueer dan de borstoefeningen die wel lukken zoals vlak bankdrukken.

Wat je ook kunt proberen is bij schuin bankdrukken of schuin dumbbell drukken de hoek kleiner te maken, door bijvoorbeeld onder de vlakke bank een lichte verhoging te plaatsen.
      Zo krijg je dus een low incline press van ongeveer 30 graden.

Verder zou ik het volume van je schouderoefeningen wat terugschroeven en je in plaats daarvan een tijdje concentreren op slechts een paar samengestelde borst en schouderoefeningen.

Good Luck!

André
      Slapen,Eten,Trainen,Eten,Slapen,Groeien,Herhaal.

Comment

Misschien kun je anders eens kijken of je met een lateral dumbbell raise geen last krijgt (side/front). Als je hiermee ook last krijgt, lijkt het me inderdaad verstandig even een dokter te bezoeken.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Stel jezelf de volgende vragen:

Wordt het erger tijdens de training?
          zakt het weg tijdens een rust moment?
          wordt de pijn naar mate de training vordert erger?

Als je deze vragen met ja kunt beantwoorden stop dan met trainen. En raadpleeg een arts voor je verder gaat.
          Wordt de pijn minder tijdens de training? dan kun je best doorgaan. Maar het raadplegen van een arts is en blijft verstandig. Neem geen risico met schouder blessures!!

grts

Comment

heren bedankt voor jullie reactie.

Heb advies gekregen op de sportschool en die vertelde dat mijn pees is overbelast.. de oorzak komt doordat ik me armen niet in 90 graden had.. pakte een veel te brede grip.. heb gister na ongeveer anderhalve week rust de draad weer opgepakt en vol me borst wezen trainen... met totaal geen pijn

iedergeval bedankt voor jullie reacties! stel het zeer op prijs!

Groet,

Daan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X