stoppen met roken

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Butch View Post
    Ben nou ook sinds maandag 8 weken gestopt egt beter gewoon.
    Kilo's schieten er ook wel aardig bij,tis wel harder werken om droog te blijven.

Je moet rekenen op een kleine 10 kilo binnen een jaar aan te komen! Het kan natuurlijk ook voordelig uitpakken zodat je extra spiermassa gaat winnen. Ik heb het volgende gedaan: Ik trainde voorheen alle grote spiergroepen een keer per week, maar heb toen ik gestopt ben rug borst en been training verdubbelt. Ik heb daarnaast een extra dag cardio ingelast. Het resultaat: 10 kilo erbij, maar mijn vetpercentage steeg maar met 2 procent. Ziedaar mijn winst! Nee maat, stoppen met roken is altijd beter. Makkelijker droog blijven is geen enkel excuus voor die stinkstokjes!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Nooit aan begingen zou ik zeggen maar ja iedereen ze mening

Comment

Originally posted by Butch View Post
        Ben nou ook sinds maandag 8 weken gestopt egt beter gewoon.
        Kilo's schieten er ook wel aardig bij,tis wel harder werken om droog te blijven.
        Dat probleem hoor ik ook wel vaker ja.
        Nog beter op je voeding letten he
        Who's the Chef

Comment

Dat aankomen ligt wel bij ieder persoon anders.
          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by kees View Post
            Dat aankomen ligt wel bij ieder persoon anders.

Ja maar dat is met alles kees! Genetische aanleg heeft overal mee te maken! Je moet het maar net mee hebben!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

hmm ik rook nog steeds.. volgens mij zit het zo inelkaar :

als je inhalleert gaat er een bepaalde stof op je witte bloedcellen zitten, hierdoor kunnen ze minder zuurstof opnemen dus minder verbranding, en dus minder energie. MAAR die bepaalde stof laat weer los na circa 5 uur, dus als je 5 uur niet gerookt hebt heb je op dat momet de conditie als je niet rookt ?

groetjes peter

Comment

Als iemand rookt, wordt de concentratie van nicotine en koolmonoxide in het lichaam verhoogd.
                Ziekten aan hart en bloedvaten worden veroorzaakt door zuurstoftekort en onvoldoende doorbloeding van het spierweefsel, vooral in de hartspier.

Nicotine verhoogt direct de hartslag en vernauwt de bloedvaten. Hierdoor wordt de bloeddruk verhoogd en neemt de behoefte aan zuurstof toe. Het hart moet meer moeite doen om de noodzakelijke hoeveelheid bloed door de vaten te persen. Het gaat daarom sneller kloppen. Voor dat extra werk heeft het meer zuurstof nodig. Maar in tabaksrook zit onder andere koolmonoxide. Dat is een giftig gas dat de plaats van zuurstof in het bloed inneemt en zich niet meer laat verdringen.

Gevolg: het hart krijgt minder zuurstof, terwijl het juist meer nodig heeft. Daar heeft het van te lijden.
                Roken beschadigt ook de vaatwanden. Daardoor worden ze ruwer, zodat vetten en cholesterol zich er makkelijk op kunnen afzetten en de vaten dichtslippen. Roken is dus een aanslag op hart en de bloedvaten.

Roken vergroot ook de kans op ************************(bijvoorbeeld in de longen, mondholte, keel, slokdarm, blaas en baarmoederhals) en aandoeningen van de luchtwegen (bronchites, astma, longemfyseem) is ook groter.

Van roken wordt u makkelijker ziek en langzamer weer beter. Het tast uw conditie aan. Traplopen en praten tegelijk wordt lastiger met stijgen van het aantal treden. U hebt eerder last van koude voeten en handen. U merkt aan anderen dat uw lijf, haren en kleren een rooklucht afgeven.

Jongeren die roken kunnen hun hele leven blijven kampen met slechter werkende longen. Aldus de Nederlandse Hartstichting
                Who's the Chef

Comment

ik ben een verstokte roker en bij mijn laatste onderzoek (toen ik mijn hartproblemen gekregen heb) heb ik een longonderzoek moeten laten doen en bij wonder waren mijn longen in een jongere staat dan mijn leeftijd is, dus ik weet niet meer wat te geloven, ik speel nog wekelijks futsal en heb geen conditie problemen. De een zegt het zo en de andere zo, wat moet je nog geloven

Grtz
                  stil growing

Comment

Originally posted by snipke View Post
                    ik ben een verstokte roker en bij mijn laatste onderzoek (toen ik mijn hartproblemen gekregen heb) heb ik een longonderzoek moeten laten doen en bij wonder waren mijn longen in een jongere staat dan mijn leeftijd is, dus ik weet niet meer wat te geloven, ik speel nog wekelijks futsal en heb geen conditie problemen. De een zegt het zo en de andere zo, wat moet je nog geloven

Grtz
                    Dat klinkt miijn bekend in de oren snipke.
                    Een kennis die ook erg veel rookt kreeg een aantal jaren geleden ook een longonderzoek en kreeg als atwoord van ;zo u longen zien er schoon uit u rookt zeker niet? En nu een paar jaar later heel veel gezondheids problemen. Door het vele roken volgens de arts.
                    Ik zeg maar roken is idd erg slecht voor je gezondheid.
                    Wel je het risico nemen dat je er geen last van krijgt?

Comment

leuke verhalen maar ik hoorde van mijn cardioloog waar ik 2 keer per jaar heen moet door een licht lekkende hartklep (erfelijk maar niet bedreigend)

beginnende aftakeling van de longen...

Comment

Originally posted by chili-palmer View Post
                        leuke verhalen maar ik hoorde van mijn cardioloog waar ik 2 keer per jaar heen moet door een licht lekkende hartklep (erfelijk maar niet bedreigend)

beginnende aftakeling van de longen...
                        Wat kan je eraan doen om het te vertragen?
                        Klote man heb je er of krijg je medicijnen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X