nieuw jaar, nieuw doel!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw jaar, nieuw doel!

hoi,

vandaag heb ik slecht nieuws gekregen van men dokter betreffende de cholesterol die bij mij véél te hoog is. namelijk 379mg. dat is het dubbele van het maximum wat je normaal mag hebben. ondanks op te letten met vet eten en dergelijke stijgt ie nog. waarschijnlijk krijg teveel suikers binnen die ertoe helpen om te stijgen.

dus nu is het simpel, ik zal men plannen om te bulken en spiermassa te kweken de komende maanden moeten verplaatsen voor een vetverbrandingsschema. een streng dieet, waaronder veel fruit, weinig brood en veel water. geen frisdrank en dergelijke meer vanwege de suikers.

nu weeg ik 87kg en zou graag 12kg afvallen. alleen lijdt ik snel honger dus dat zal pijnlijk worden ( ik heb honger nu ik typ zelfs )

in ieder geval, de komende drie maanden worden streng en hard. en dat ga ik voelen. maar als ik dan bedenk hoe men gezondheid ervoor staat dan compenseert dat weer.

trouwens, alle goede tips qua eten, training of middeltjes zijn steeds welkom hoor!! , ik kan ze zeker gebruiken.

greetz

STerkte
    een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

Het kan alleen maar lukken als je jezelf blijft motiveren, en niet opgeeft. Probeer gewoon op geen enkel punt te zondigen, doe ik ook niet en dan voelt het des te beter. Succes man

Comment

Visolie slikken, hoog in de eiwitten, trainen als een beest, 500kcal onder je behoefte en 1x per week een refeed dag. Lees Q & A to get ripped van Punani maar eens door.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Goed dat je je cholesterol hebt laten checken.

Zou iedereen moeten doen.

Weet je toevallig wat je HDL en LDL waardes waren? En heb je medicijnen gekregen?

Download deze vet wijzer (.pdf) voor een goed overzicht van verzadigde en onverzadigde vetten. Mijdt alles in rood.

Webshop Stichting Voedingscentrum Nederland

Succes!
          Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Wat is je lengte want 87 kilo is toch niet zo heel zwaar.

Comment

Er zijn tal van manieren om je cholesterol te laten zakken. Voornamelijk het weglaten van verzadigd vet in je dieet. Eet veel vezels en drink daar veel water of thee bij om een vol gevoel te krijgen.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

hoi,

bedankt voor de steun en hulp. ik lijdt al enkele jaren aan dit fenomeen. alleen is het nu echt te gek geworden. op een jaar tijd is het enorm gestegen. en ik heb veel gelezen over vetten en cholesterol, en dus let ik hier ook enorm op. alleen kan ik het niet laten om bijvoorbeeld veel frisdrank ipv water te drinken, en snoepen. koekjes, cake en ijs. om een voorbeeld te geven

ik ben 1m78 dus met men 86 kilo lijdt ik niet aan overgewicht.maar ik ben wel flink gezet, vooral aan men buik, dus het afvallen is voornamelijk om er terug wat slanker uit te zien, zoals ik vroeger was toen ik nog zeer intensief sportte. en het is bevorderlijk voor die hoge cholesterol uiteraard.

ik ben nu bezig met veel water drinken, veel fruit eten, en weinig brood en vlees. wel loop ik constant rond honger te hebben. logisch als je gewend bent op een ganse dag 14 boterhammen te eten, en 's avonds een deftig maal met dessert. nu ben ik terug gegaan naar 4 tot 5 boterhammen op een dag. met kip

ik ga zeker jullie links en tips doornemen wanneer ik meer tijd heb deze week. werk houdt men bezig voorlopig.

greetz

Comment

gewoon om ff dit topic in leven te houden :

Ik ben 5 kilo afgevallen deze maand en ben er fier op
                  het is al reeds duidelijk zichtbaar aan men buik, die trekt al flink in. moet nog veel intrekken hoor

ik merk dat de krachttraining erg goed vlot, en ben nu stilletjes zwaarder aant gaan in gewicht. nadien doe ik een 50 tal minuten cardio voor de vetverbranding want die heb ik wel een beetje teveel he. over enkele weken zal dit zowat een uur moeten worden. liefst doe ik loopband, zweet ik enorm van. en nadien steppen. ik roei tien minuten om op te warmen voor de krachttraining, vindt ik ook aangenaam omdat je dan zoveel meer spieren gebruikt dan bij fietsen of zo.

het eten gaat beter, tijdens de dag een paar keer honger, maar niet overdreven meer. enkel heb ik 's avonds de neiging me te overeten, met maagpijn tot gevolg. ik merk daardoor dat men maag gekrompen is. maar het verzadigd gevoel duurt nog evenlang als voordien, dus eet ik soms net iets teveel. en dat voelt achteraf echt niet lekker.

enkele vraagjes betreffende food. ik eet door de dag van fruit een appel, kiwi en een banaan. maar soms hoor ik mensen zeggen dat bananen niet goed zijn voor je cholesterol en om af te vallen. maar als ik dan een voedingswijzer bekijk op internet, dan vindt ik er eigenlijk niks verkeerds in terug. wat klopt nu??

en 's avonds eet ik voort slapengaan wel een paar plakjes peperkoek, omdat dit toch niet veel slechts bevat. maar is dit wel verstandig voor de vetverbranding en dergelijke? ik lees soms dingen over kwark eten en al voort slapengaan, maar dat krijg ik dus echt niet binnen.

greetz

Comment

Netjes. Ik vind peperkoek vreselijk spul eigenlijk, al die dieetisten die het aanraden midden op de dag vanwege de vezels... Ik neem ze niet serieus. Zit net zoveel suiker in als in een koekje en meestal gaat er nog boter op ook dus qua vet zal het er ook niet om spannen. Alleen als pwo maaltijd of ontbijt zou ik het nemen, voor het slapengaan zeker niet.
                    Ben verder geen fan van fruit, maar als je het dan toch wil eten... Enige nadeel van een banaan is dat er veel suikers in zitten, maar of het verder slecht is voor je cholesterol weet ik niks van.
                    Kwark is gewoon wennen kerel, wil je nou van je vet af of niet. Gooi er anders zoetstof bij, een schepje vanille wei, wat dan ook. We hebben er zelfs een topic over, zoek en gij zult vinden.
                    Cardio zou ik onderhand aanpassen naar hiit, werkt beter.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik ben het met GeneralIx over dit onderwerp eens. En als je het kunt opbrengen (de discipline dus) zou je s'morgens voor je ontbijt een half uur tot 45 minuten cardiotraining kunnen doen. Op lege maag verbrand je het meetse vet!

Comment

hoe moet ik in godsnaam 's morgens vroeg cardio doen??? ik ga om 6 uur werken en ben tegen 18 uur thuis. ben al blij dat ik 's avonds kan gaan trainen.

betreft die kwark. ik krijg het echt niet binnen. zelfde als jou peperkoek zeker waarom ben je geen fan van fruit, is toch gezond of niet??? ik moet gewoon echt minder eten, en het fruit stilt men honger goed. en verteert licht.

wat die hiit is moet ik nog opzoeken.

greetz

Comment

Dan moet je een uur eerder naar bed en een uur eerder op. Dat is pas discipline. Vrees dat ik daar ook aan ga voor de zomer.
                          Kwark, doe er anders een ml of 100 water bij, in de blender en giet het in een keer naar binnen. Ben je een vent of niet?
                          Ben niet echt een fan van fruit omdat suikers suikers zijn, en ik het idee heb dat fruit vooral gezond wordt gevonden om wat er niet in zit. Uiteraard zijn er ook fruitsoorten die zeker wel lekker en zeer gezond zijn (kiwi's bijvoorbeeld, of ananas), maar ik neig toch meer naar groenten. Is meer kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik, voor zowel groente als fruit is wat te zeggen. Als je rekening houdt met de tijden en kcal kan het nooit mis.

sigpic

Comment

Qua vetverlies en vetcontrole zou ben ik het helemaal met jou eens General! Groenten kosten calorieeen om te verbranden en fruit LEVERT extra calorieeen. Ik beschouw fruit dan ook gewoon als iets wat je moet timen net als met gewone suiker. Bij het ontbijt en direct na de training innemen dus!

Groenten zijn je beste vrienden tijdens het droog trainen. Je kunt ze bijna onbeperkt eten en ze geven je een extra "burn".

Ok..en nu waarom ik een voorstander ben van fruit. Fruit levert bepaalde anti-oxidanten die groenten niet leveren (quercitine en pectine alsook andere fytochemicalieen) en die we nodig hebben om ons te beschermen tegen ontstekingen en ziekten. Ik vind het dus niet verstandig om ze volledig te weren uit je dieet. Ik vind wel dat je hooguit 5 stuks fruit per dag moet nemen omdat je anders te veel suikers binnen krijgt. Op groenten ligt geen beperking. Ik ben er een voorstander van om verdeeld over de hele dag groenten te eten. Niet alleen bij het avondeten. Eet bijvoorbeeld ook nog een of twee kleine salades extra per dag of neem wat rouwkost bij je boterhammen. Ik durf te wedden dat je dan ook makkelijker droog wordt.

Comment

meer groenten eten dus.got it. ik ga eens kijken wat ik kan doen om tijdens het werk iets van groenten te eten.ik wist absoluut niet dat om groenten te verbranden je calorieen opgebruikt. wel interressant.

ik eet meestal drie stukken fruit per dag, rond een uur of twee, maar jij zegt dat ik beter bij het ontbijt dat eet, of vlak na een training dan???

en qua droog worden, ik ben al blij dat ik vet verbrand en "minder vet" wordt, dat droog komen te staan zal nog wel effie duren. ik heb een deftig buikske dat weg moet getraind en gegeten worden

greetz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X