vetpercentage meten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vetpercentage meten

Ik weet dat er vele manieren zijn om je vetpercentage te laten meten. Wat is een eenvoudige en relatief betrouwbare manier om je vetpercentage te meten?

Ik heb vandaag bij de AH mijn vetpercentage laten meten. Ik moest een apparaat met beide handen vasthouden en mijn armen voor mij uit strekken. Van te voren toeste ze mijn gewicht en lengte in. Ik kwam uit op 15% (zou goed kunnen want ben al een tijdje aan het bulken). Is deze manier een beetje betrouwbaar?

Gaat het dan neit via je vingers?
    Lijkt me beetje onbetrouwbaar.
    En waar bij de Albert Heijn kan dat dan, nog nooit van gehoord !

Comment

Was gewoon zo'n stand van herbalife. Die staan wel ooit vaker bij de ah in Tilburg. Is niet echt standaard denk ik.

Comment

Meest nauwkeurige is geloof ik de dexa meting. Ik heb geen idee over hoe betaalbaar en of eenvoudig die methode is.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
          Was gewoon zo'n stand van herbalife. Die staan wel ooit vaker bij de ah in Tilburg. Is niet echt standaard denk ik.
          En je bent altijd te zwaar, dan kunnen ze wat verkopen

Comment

Ik zat precies goed, maargoed het is idd wel de insteek dat ze die rommel van herbalife gaan verkopen .

Comment

vetmeting / vetpercentage

- Huidplooi Methode > http://forum.bodynet.nl/algemeen/260...age-meten.html
              - BIA Methode > http://forum.bodynet.nl/afslanken/12...de-tanita.html
              - Onderwaterweeg Methode > http://forum.bodynet.nl/afslanken/12...egmethode.html

- DEXA Methode (Dual Energy X-ray Absorptiometry)

De DEXA methode (Dual Energy X-ray Absorptiometry) is een relatief nieuwe techniek die zeer accuraat en nauwkeurig is. DEXA scheidt het lichaam in 3 delen, namelijk mineralen, vetvrije massa en vetweefsel. De te meten persoon ligt hierbij op een tafel, waaronder röntgenapparaten zijn geplaatst. Boven de persoon bevindt zich de detector, die het gehele lichaam in stapjes van een halve centimeter aftast (scant). Op deze wijze worden botten en zacht weefsel gelijktijdig gescand, dat ongeveer 10 tot 20 minuten kan duren. Hoewel de persoon in kwestie onbeweeglijk stil moet blijven liggen, is deze methode verder niet belastend voor haar of hem. De DEXA methode is buitengewoon betrouwbaar, maar ook hier geldt weer dat er zeer dure apparatuur en vakkundig personeel voor nodig is, zodat hij alleen in gezondheidsinstituten en ziekenhuizen wordt gebruikt.

Wil je een nauwkeurige vetmeting, neem het gemiddelde van de huidplooi methode en de BIA (impedantie) methode samen.

Greetzz J.
              Last edited by Ami-Amour; 22-01-2008, 04:47.

Comment

@Ami-Amour

Wij werken met deze methode Bodystat

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
                  Ik zat precies goed, maargoed het is idd wel de insteek dat ze die rommel van herbalife gaan verkopen .

Ik weet anders nog van niks. Vreemd. Meestal weet ik al erg snel wat mijn werkgever allemaal van plan is. Maar vetmeting en herbalife troep verkopen is nieuw voor mij.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Ik weet anders nog van niks. Vreemd. Meestal weet ik al erg snel wat mijn werkgever allemaal van plan is. Maar vetmeting en herbalife troep verkopen is nieuw voor mij.
                    Lees je bericht net pas, vandaar de late reactie.

Was bij de XL in Tilburg. Die mensen staan dan net voor de ingang (poortje supermarkt). Ik geloof niet dat het vanuit de ah geregelt is (waarschijnlijk hebben ze wel toestemming gevraagt).
                    Maar er staan twee van die vrouwkes die naar alle waarschijnlijkheid nieuwe klanten willen trekken voor hun herbalife producten. Je krijgt namelijk ook een kaartje mee waar ze je vetpercentage enz opzetten en waar hun adres en tel ook opstaat.

Comment

staan bij ons in de c1000 ook wel eens. ook maar is doen in mijn pauze. kijken wat ze willen aanbevelen voor mijn lichte ondergewicht. en ff checken hoeev vet ze constateren.. aangezien dat nihil is bij mij

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                        staan bij ons in de c1000 ook wel eens. ook maar is doen in mijn pauze. kijken wat ze willen aanbevelen voor mijn lichte ondergewicht. en ff checken hoeev vet ze constateren.. aangezien dat nihil is bij mij

Personen zonder vet, bestaan niet

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
                          Personen zonder vet, bestaan niet
                          Echt wel...in Egypte. Daar heten ze mummies
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Wij hebben een vetpercentagemeter van Accufitness in het assortiment.
                            Is de meest nauwkeurige handmeting en zeker voor deze prijs.

Je hebt wel iemand nodig die de meting voor je doet.

Het is een handig hulpmiddel om je vetpercentage te bepalen.

René
                            René
                            XXL Nutrition
                            www.xxlnutrition.nl

Comment

mooi dingetje rene! Ik heb het niet nodig maar is voor sommige zeker wel handig

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X