Intensiteit afwisselen; hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intensiteit afwisselen; hoe?

Zo nu en dan lees ik van mensen dat het niet verstandig is om altijd tot failure te trainen. Echter hoe pas je dat toe? Hoe ziet een dergelijke cycle er uit?

Ik probeer altijd tot failure te gaan, maar het lijkt me na persoonlijke ervaring niet verstandig dit eindeloos te blijven doen. Je Centraal Zenuwstelsel houdt het op den duur niet meer bij en geeft dan zwakkere signalen af. Je lichaam kan wel meer, maar als je CZS te vermoeid is om de juiste signalen te geven om de spieren fatsoenlijk aan te sturen ga je alleen maar lichter.

Zo zat ik op 140 paralel squat en mag nu blij zijn de 80 te doen. Rust is dan zeker wel van toepassing. Even een weekje of 2 niks doen en overcompensatie laten ontstaan van de spieren. Maar ja rust in lassen is mentaal moeilijk, want je wilt door gaan :S

Via de leer van Mentzer geloof ik dat mensen maar 1 spier tot failure trainen en dat is de positieve beweging alleen. Dit terwijl een spier ook nog een negatief en statisch niveau heeft. In mijn ogen moeten die ook opgetraind worden. Zo train ik steeds vaker tot me positief nivea helemaal op is en doe er dan nog minimaal 3 geforceerde positieve bewegingen er uit met 3-4seconden gecontroleerde negatieven. Dan ben je gebroken op het einde. Je trilt en strompeld dan rond en zak bijna door je benen heen. Dan kun je pas spreken getraind te hebben tot spierfalen.

Met bankdrukken doe ik dan bijvoorbeeld explosief uitstoten, gecontroleerd 2-3 tellen zakken, op de bovenborst net er boven 2 tellen stil houden en explosief uitstoten. Laatste 2-3 reps doe ik positief met behulp van spotter. En branden dat de borst doet... Pak wel elke week flink wat gewicht er bij nog en begin tegen de 80 aan te hikken.
    Last edited by Falstyr; 03-02-2008, 12:06.

Comment

Dat systeem pas ik ook toe, werd me aangeraden om meer en sneller massa te kunnen bouwen. Afgaand op je verhaal kan ik dus van uitgaan dat dit klopt..?
      Last edited by erikv; 04-02-2008, 16:25.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ik pas momenteel het rust/pauze systeem toe dat laatst in de muscle&Fitness omschreven werd. Ik hoop zo meer gewicht aan te kunnen dan ik normaal zou kunnen.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X