Te jong slecht voor groei..?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te jong slecht voor groei..?

Ik heb al een vraagje dat heel lang in m`n hoofd zit maar ik ben pas 15(bijna16) en ik wil nog wat meer groeien. maar ik doe aan gewichten en is shake slecht voor de groie..? of is alles met gewichten slecht??? iemand nog een idee dat groe stimuleert bij fitness?

Wat voor een groei bedoel je?
    In lengte , in lichaam's gewicht of in kracht?

Shakes zullen je lengte gewicht iig niet belemmeren.
    15 a 16 jaar is een mooie leeftijd om op een laag nivo te starten dit zou je kunnen overleggen met een begeleider.
    Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
      Wat voor een groei bedoel je?
      In lengte , in lichaam's gewicht of in kracht?

Shakes zullen je lengte gewicht iig niet belemmeren.
      15 a 16 jaar is een mooie leeftijd om op een laag nivo te starten dit zou je kunnen overleggen met een begeleider.
      uuh in lengte :P

Comment

Zo ik het gehoord kan het je groei wel belemmeren als je traint met weinig herhalingen en zware gewichten, maar als je 15/20 herhalingen doet moet het geen kwaad kunnen. Volgens instructeur van mijn sportschool.

En van shakes kan helemaal geen kwaad.

gr

Comment

Specifiek trainen voor hypertrofie wordt de jeugd onder de 16 jaar afgeraden omdat het skelet nog niet volgroeid is. Hypertrofie zou dan schadelijk zijn omdat de banden en pezen dan zouden kunnen scheuren.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

correcte gewichttraining gaat alleen positieve uitwerkingen hebben en zal je spieren, pezen en gewrichten enkel steviger maken. De mythe dat het je groei stopt dateert van de jaren 50 maar elk onderzoek laat het tegengestelde zien.

Belangrijk is dat je van faling wegblijft, je niet overzet met te zware gewichten om indruk te maken je vriendjes en goede techniek boven alles zet.

Of je lage of hoge herhalingen doet maakt niet uit zolang je je aan die drie punters houdt.
            Last edited by Genjuro; 17-02-2008, 11:03.
            the one and only tabata overlord

Comment

het lijkt mij dat die 3 puntjes voor iedereen geld.
              je niet overzet met te zware gewichten om indruk te maken je vriendjes die valt dan weg :P
              zelfs voor een pro body builder.
              one goal: power and mass

Comment

Te jong

correcte gewichttraining gaat alleen positieve uitwerkingen hebben en zal je spieren, pezen en gewrichten enkel steviger maken. De mythe dat het je groei stopt dateert van de jaren 50 maar elk onderzoek laat het tegengestelde zien.

Belangrijk is dat je van faling wegblijft, je niet overzet met te zware gewichten om indruk te maken je vriendjes en goede techniek boven alles zet.

Of je lage of hoge herhalingen doet maakt niet uit zolang je je aan die drie punters houdt.

AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi ben zelf al een oude knar in vergelijking met de meeste hier, maar ik ben wel al op mijn 13de begonnen met de sport en ik ben groter in lengte dan mijn vader dus het zal wel niet zoveel uitmaken. En schake's dat is alleen maar goed, maar let wel voor iedere toepassing is er een ander soort schake. Dan zeg je je trainer wat je wil in de zin van forser worden of droger ik noem maar even iets en dan kan hij je zeggen wat je moet gebruiken. Ik zeg nu je trainer maar het kan ook de winkel zijn waar je normaal je spullen koopt, dat je daar uitlegt wat je wil en dan kunnen zij je adviseren. suc6.

Comment

Originally posted by stingray View Post

AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi ben zelf al een oude knar in vergelijking met de meeste hier, maar ik ben wel al op mijn 13de begonnen met de sport en ik ben groter in lengte dan mijn vader dus het zal wel niet zoveel uitmaken. En schake's dat is alleen maar goed, maar let wel voor iedere toepassing is er een ander soort schake. Dan zeg je je trainer wat je wil in de zin van forser worden of droger ik noem maar even iets en dan kan hij je zeggen wat je moet gebruiken. Ik zeg nu je trainer maar het kan ook de winkel zijn waar je normaal je spullen koopt, dat je daar uitlegt wat je wil en dan kunnen zij je adviseren. suc6.
                  HEEL erg bedank allemaal :P ik denk dat ik gewoon maar rustig kan trainen...

Comment

Kijk voornamelijk uit met je rug. Neef van me is ook zo vroeg begonnen en die konden ze met zijn 20e aan een hernia opereren. Te snel te zwaar.
                    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X