Oplossing schouderprobleem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oplossing schouderprobleem?

Hi allemaal,

Ik heb deze site gevonden misschien heeft iemand hem nog niet doorgenomen en/of heeft hij hulpzame tips.

De basis die ik eruit kan halen is dat blessures die regelmatig terugkeren een oorzaak kunnen hebben in de lichaamsbouw van een persoon.
    De bedoeling hiervan is dan een vervangende oefening te zoeken om de desbetreffende spier te kunnen trainen.
    Ook werd erin vermeld om de schouders niet meer te isoleren.

Zelf dacht ik eraan om mijn trainingsschema in te korten en de benen/schouders dag eruit te pleuren en gewoon 2 x per week te trainen mijn borst/triceps(maandag) en rug/biceps(donderdag) te trainen (tijdens de rug pak ik de deadlift en de squat zwaarder)

Laat maar weten wat jullie ervan vinden!

deel 1

TESTOSTERONE NATION - Shoulder Savers: Part I

deel 2

TESTOSTERONE NATION - Shoulder Savers: Part II

Als je iets eruit gooit doe dan alleen schouders, maar behoud je benen. Daarnaast moet je schouders in mijn ogen zo min mogelijk los trainen omdat je ze al met bijna elke borst/rug oefening al mee pakt. Als je de Militairy Press ergens er in duwt heb je bijna heel je schouders in de gehele week te pakken.

Blessures die zich in de schouder vaak voordoen heeft te maken met de flexibiliteit van de schouders en/of achterlopen van 1 van de 3 koppen. Een aantal schouderoefeningen zoals in die links van t-nation helpen goed.

Andere reden dat blessures vaak terug keren is omdat krachtsporters/bb'ers e.d. niet in staat zijn te herstellen wanneer dat nodig is bij een blessure. Je moet 3 weken volledige rust nemen en vervolgens 2-3 maanden lichte herstel training eer je weer kan knallen. Maar nee we, me included, zijn te ongeduldig en denken dat zodra een pijntje weg is we weer hard kunnen trainen en verbaast zijn als de blessure zich weer voor doet.

Comment

Thanks voor je advies, maar is het niet genoeg dat ik al de deadlift en de squat?Verder loopik doordeweeks meer dan 1 uur op een dag omdat ik 140 km verder studeer dan ik woon,plus ik werk en elke zaterdag zwem ik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X