Wat voor een trainingsschema??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor een trainingsschema??

Binnenkort ga ik weer over naar een ander trainingsschema. Ben nog maar een paar maanden bezig en heb het volgende gedaan.

- split 4x8
    - full body 4x8
    - split pyramide 12,10,8,6

Zat zelf te denken om bill star te gaan doen, hoor daar wel goede verhalen over. Iemand misschien nog een tip voor mijn nieuwe trainingsschema (en dan bedoel ik de manier van trainen).

Zoek eens naar GVT. Dat is even heel wat anders ook. Of anders Rippetoe. Ga zelf na hst beginnen met Rippetoe i.c.m. wat cardio, gaat dat niet hard genoeg ga ik aan de GVT.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb Oosteuropese schema's aangehouden voor een tijdje samen met een hoog calorisch bulkschema..maar dat zal zeker niet iedereen hier bevallen.
      Volgens deze principes moet je proberen meer dan je max te gebruiken en daarmee 2 tot 6 reps te maken, daarna ongeveer 4 minuten te rusten en dan weer een aantal sets te maken. Ik vertel er je wel bij dat dit meer voor kracht is dan massa.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb even wat info gezocht over GVT maar denk dat dit nog te vroeg voor me komt.

Ik heb een blessure gehad aan me schouder en daardoor geen pull ups kunnen trainen. Ik ben sinds mijn nieuwe schema met chins bezig alleen ik haal mijn aantallen niet.

De eerste keer kan ik er 12 (met moeite)
        2de keer (meestal 8 en dan doe ik er 2 negatief)
        3de keer 6x plus 2 negatief
        4de keer 4 plus 2 negatief

Het lijkt me dat 10x10 chins dan iets te hoog gegrepen is :S. Of moet dat toch te doen zijn omdat het in een superset uit word gevoerd + 90 sec rust? Voor de rest lijtk het me wel een leuk trainingsschema.

Comment

Misschien wel handig om je doel te vermelden?

Comment

Ik wil gewoon sterker worden, als ik daarnaast nog wat extra massa pak dan is dat mooi mee genomen.

Een paar weken geleden wilde ik nog droog staan voor de zomer maar droog staan maakt me eigenlijk niet veel meer uit.

Comment

5x5! Fantastische manier om EN sterker te worden in de basisoefeningen EN om het gemakkelijk bij te houden.

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
                Het lijkt me dat 10x10 chins dan iets te hoog gegrepen is :S. Of moet dat toch te doen zijn omdat het in een superset uit word gevoerd + 90 sec rust? Voor de rest lijtk het me wel een leuk trainingsschema.
                Doe dan pulldowns. Dan ga je vanzelf naar je chins toe.
                Uiteindelijk moet je het zelf weten hoor, ik geef alleen wat opties.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Doe dan pulldowns. Dan ga je vanzelf naar je chins toe.
                  Uiteindelijk moet je het zelf weten hoor, ik geef alleen wat opties.
                  Bedankt daarvoor .

Maar ik denk dat bill star (5x5) momenteel beter bij me past. Als dat goed ga dan ga ik daarna german volume training proberen.

Denk je niet dat dat programma voor mij beter is aangezien ik nu bij lange na die 10x10 chins ga halen.

Als ik het 5x5 schema doe kan ik pull ups doen en zullen de chins daarna ook wel makkelijker gaan.

Comment

als je kracht wil kan ik bill star zeker aanbevelen.

Ik had in het begin ook moeite met chins (woog wel 4kg meer toen) en kon er ook maar max 8, de eerste keer, daarna 6,4 en bijna geheel niets meer.

Nu kan ik er de eerste keer al 15 en daarna recupereer ik heel snel en kan ik er nog 10 en dan de 2malen erna blijf ik rond de 8 hangen

Comment

Edit:

Zie net dat in een bill star schema gaan chins inzitten :S. Toch even wat anders zoeken.

Of kan ik er dat gewoon bijvoegen?

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
                        Edit:

Zie net dat in een bill star schema gaan chins inzitten :S. Toch even wat anders zoeken.

Of kan ik er dat gewoon bijvoegen?
                        Maak er desnoods een BOR van ofzo. Je hebt toch wel gewoon een pulldown systeen anders?

sigpic

Comment

In Billstar zitten BOR's.
                          Voor zover ik weet geen chins

greetz
                          Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
                            In Billstar zitten BOR's.
                            Voor zover ik weet geen chins

greetz
                            Ja, dat bedoelde ik ook.

Vind chins/pull ups altijd leuk om te doen dus denk dat ik een ander programma ga zoeken. Of kan je chins gewoon toevoegen als extra oefening?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X