Hoe lang duurt het om gespierd te worden ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe lang duurt het om gespierd te worden ?

Hallo allemaal, ik ben dus begonnen met fitness een week of 3 geleden en ik vind het geweldig... ik ga best vaak, deze week 4x geweest... maar, ik ben nogal ongeduldig en ik wil weten wanneer je nou de spiertjes een beetje kan zien of er iets van kan merken ?

Ik ben 15 jaar oud...
    Ik weeg 85 Haha, ik weet, ik weet.. beetje veel maar ik doe er wat aan

Ik ben 1.82 in de hoogte...

Ik doe oefeningen voor alle spiergroepen... 3 oefeningen per oefening (rug+borst+benen/billen) ... 2 oefeningen voor schouders en 2 voor biceps en triceps... ook 4 voor buik... dat doe ik dus op apparaten

4x15 keer de oefening doen... bij armen gebruik ik meestal gewicht 15-20 en bij benen weet ik niet... dijen bij elkaar drukken doe ik altijd op 60 en ook de stoel wegduwen :P

Maare, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen... ik wil echt een paar spiertjes krijgen

Meer info ? Vraag maar raak!

Edit: En gewichtheffen met die ... gewichten :P doe ik nog niet... ik ga lekker op een apparaat zitten en duwen of trekken Niet omdat ik dat zelf kies maar omdat ik daar een trainingsschemaatje voor heb
    Last edited by dudegozer; 01-03-2008, 06:09.

zucht....weer zo'n mannetje met zo'n "snelle beach look wens"...
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Op je huidige schema duurt het 10 jaar. Als je een behoorlijk trainingsschema hebt i.c.m. een goed voedingsschema ga je de boel een stuk eerder zien.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

90% van de gewichtstrainers worden nooit gespierd. En jij traint zowat helemaal zoals die 90%.
        the one and only tabata overlord

Comment

15 jaar 85 kilo ?:| dat is 4 jaar jonger mijnstreef gewicht over een jaar of 5-10 ofzo lol

maargoed als ik zo lees ben je tamelijk? dik?/gezet?/stevig? zou kunnen dat je eerst wat vet moet verbranden als je echt spieren wilt zien gl beachboy lol

Comment

Gespierd???

Je lijkt mij wel: ik doe verschrikkelijk veel ijzer-oefeningen om redelijk snel gespierd te worden, maar..

Nu na twee jaar in de sportschool rondgehangen te hebben constateer ik:
            1) mijn dikke buik is verminderd, ik ben in het eerste jaar zo'n 17kg afgevallen
            2) de dames zeggen "tjee wat zie je er goed uit"
            3) ikzelf wl al die tijd een wasbordje, maar dat is kennelijk nog onder het vet verborgen
            4) ik ben wel hartstikke sterk geworden
            5) spieren, die ik echt wil zien (wasbordje en borstspieren) zijn er nog steeds niet; mijn biceps zijn wel ontzagwekkend gegroeid.
            6) ik voel me duidelijk beter in mijn lijf zitten

Ik ben nu niet moedeloos, want het gaat gewoon "lekker", maar ik vraag me dus na 2 jaar wel af: dat gespierde lijf komt er vast nooit. Maar die andere resultaten zijn voor mij super-belangrijk.
            Nu kan ik me voorstellen, dat je als 15jarige snel enige indruk wilt maken bij je leeftijdsgenoten, eerlijk gezegd wil ik dat ook nog steeds, maar ik heb wel geleerd mijn doelen in de loop der tijd iets bij te stellen.

Succes!
            Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk ---

Comment

ik durf te wedden dat je nog een fullbody schema doet en 4x per week is daarbij teveel van het goede. Probeer 3x in de week met (minstens) 1 dag rust ertussen.

Ook denk ik dat je veels te lang in de sportschool zit. Hoe veel ben je per training kwijt?
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Verder ligt de mate van vordering ook aan je lichaamsbouw en type. Elk type lichaam (endo-ecto-meso) heeft een ander soort specifieke training. Maar dat is later van toepassing.

Je bent net begonnen dus het schema wat je nu hebt is nog ok, maar over een paar weken zou je kunnen/moeten kijken voor een ander schema. Genoeg te vinden hier op het forum.

Verder zoals gezegd idd je voeding aanpassen en misschien toch maar de droom laten varen dat je over 3 maanden flinke vordering ziet..Sad but true
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Een jonge jongen die een beetje info vraagt en jullie noemen hem een beachboy, hmm ik snap de reden daarvan niet zo.
                  Hij schrijft dat ie zelfs ze benen traint en imo doet een echte beachboy dat niet.

Comment

Nu doe ik het 3-4x per week en dan zoveel gewicht als ik kan tillen (bij ongeveer 10-18 verschillende apparaten)... en natuurlijk elk beetje meer wanneer ik het maar kan...

Ook sta ik daar op de 'Cross-trainer' en ik heb ook zoon ding in mijn kamer gezet....

Nou wil ik natuurlijk niet zoiets als dit: http://www.sportschool-almere.nl/fit...dybuilding.jpg

Eerder iets zoals dit (slecht plaatje vind ik zelf...) http://thumbs.dreamstime.com/thumb_2...660514K7gH.jpg

Dat kan toch geen 10 jaar duren ?

Oh, beachlooks ? Ik ga niet zo graag met mensen om dus ik heb niet echt veel mensen om het aan te laten zien... ik doe het eerder voor mezelf....

Comment

De man op het plaatje wat jouw doel is is ook niet echt gespierd, en een superlaag BF heeft ie ook niet. Als dit echt jouw doel is moet dit voor komende zomer wel te doen zijn als je netjes eet en normaal traint.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Dat betekent dus wel dat je van die apparaten af moet kerel. Lees de trainingssticky maar eens voor een goed schema om mee te beginnen.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

en 18 apparaten is echt veels te veel, daar ben je minstens anderhalf uur mee bezig als je 4x15 doet. probeer 10-12 oefeningen in een fullbody schema en dan van 3x15, naar 3x12 naar 3x10 of 4x8 of iets dergelijks. Niet meteen lopen beuken op 4x8, want dan gaat er van alles mis
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ik zou gewoon vooral focussen op afvallen ipv spiergroei, ik denk dat er al genoeg spieren onder zitten om eruit te kunnen zien als die jongen op je 2e plaatje.

Comment

de 2e plaatje die je hebt gepost zou je makkelijk na 1 a 2 jaren kunnen bereiken. het ligt er gewoon aan hoe gemotiveerd je bent. Ook is het van belang dat je de oefeningen juist uitvoerd, ook het voedsel dat je naar binnen werkt is net zo belangrijk. Al je vragen kun je opzoeken, bijv. om een voedingschema te maken of een trainingsschema.
                              ik denk dat als je zo een 3 a 4 keer per week traint het goed moet komen.
                              je bent pas 15 lees ik, en daarom herhaal ik: Zorg dat je de oefeningen juist uitvoerd en dan komt alles goed

succes
                              Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X