borst en groei

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• borst en groei

Hey
    het valt mezelf op dat ik na 2á3 jaartjes trainen,dat mijn linker borst achter blijft op de rechter borst,kan dit zo zijn omdat ik van nature rechtshandig ben en altijd met rechts mijn werk en alles heb gedaan en dat rechts nu beter en sneller ontwikkeld dan links,of is dit suggestie,ik train altijd alles evenredig!?
    wat kan ik hier aan doen?
    oscar

dat probleem heb ik zelf ook, maar alles is bij me dan ook beter langs rechts ontwikkeld. Zowel triceps als biceps als borst, ja zelfs de buikspieren langs rechts beter.

Dus misschien ligt het bij jou aan iets anders?

Comment

Een periode lang borst alleen met dumbells trainen.

Comment

Das wel vreemd,...
        Bij mij is dit net andersom. Links ontwikkeld zich nu beter als rechts (ben wel rechtshandig), met name borst en bicep (Op mijn schouders na).
        Zelf had ik de conclusie getrokken dat ik met rechts meer gewend zou zijn, waardoor de groei stimulans minder zou zijn.
        Grappig,...

Comment

Ik had daar in begin last van maar hoe langer je traint hoe minder het wordt, enige asymetrie zal je denk altijd wel houden.

Comment

Beide kunnen zonder elkaar echt tegen te spreken. Let wel dit is een theorie door mij. Het eerste stukje is gebaseerd op de theorie van hst, het tweede op het feit dat bijvoorbeeld vroegere olympische lifters alleen maar benen trainden, en die nu bijvoorbeeld maar 1x per 2 weken trainen en die nog groeien, zonder dat die trainingen echt anders zijn dan de trainingen van de rest van het lichaam.
            Doordat je minder gewend bent is met gelijk gewicht de prikkel groter bij de kant waar je normaal minder mee doet. Echter, doe je een beweging vaak, wordt je cns handiger in het recruteren van spiervezels en daarom kan de groeiprikkel aan de meest gebruikte kant ook groter zijn.

Verder kun je inderdaad met dumbells gaan trainen, maar dan moet je de max aanhouden van je zwakkere kant.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heb precies hetzelfde alles is aan de rechterkant beter ontwikkeld (al scheelt het gelukkig niet heel veel maar toch het valt wel op.) armen, borst, rugspieren, buikspieren, benen.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

ik heb hetzelfde gehad met mijn biceps/triceps, mijn linker arm bleef achter in kracht. het antwoord daarvoor was dumbels, aangezien je dan gewoon een minder zware pakt.
                als je dat een tijdje doet ben je zo weer bij.

Comment

Ik heb er ook last van gehad, maar hoe langer je traint hoe minder dit word.

Je moet niet de ene kant meer/zwaarder gaan trainen dan de andere kant of dergelijke fratsen, het trekt vanzelf wel bij.

Mijn armen scheelden ook altijd ~ 0,5 cm, sinds een half jaartje zijn ze echter gelijk . (ik train ongeveer 4 jaar)
                  Je de hele week de pleuris trainen/eten om je niet zo schuldig te voelen over het weekend.

Comment

heb dit probleem vooral met mijn borst als ik vermoeid ben.. dan heeft rechterborst andere vorm dan links..

Anders valt dat nauwelijks op.. al blijf ik zelf toch altijd beetje verschil zien..
                    Dus je bent niet alleen

Comment

dit heb ik dus ook, linkse borst beter dan recht, terwijl ik recht ben.

maar hoe lang trainen kun je eigenlijk verwachten dat het weer een beetje recht gaat trekken????
                      tis echt irritant vindt ik, heb dit alleen bij de borst spieren, wil er eigenlijk zo snel mogenlijk vanaf.

spierpijn is trouwens ook altijd meer aan de linkerkant, ook een beetje vreemd of niet?
                      Last edited by bodybuildr1990; 19-03-2008, 20:35.
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Originally posted by djkevin View Post
                        heb dit probleem vooral met mijn borst als ik vermoeid ben.. dan heeft rechterborst andere vorm dan links..

Anders valt dat nauwelijks op.. al blijf ik zelf toch altijd beetje verschil zien..
                        Dus je bent niet alleen
                        Asymmetrie is eerder genen dan training. Heb het zelf ook. Als je goed naar mijn foto kijkt zie je dat het lijkt alsof er een stukje borst ontbreekt bij mijn rechterpec. Daar kun je niks tegen doen. Als het puur en alleen grootte is, is het weg te trainen, maar dat zou op termijn uit zichzelf wel recht moeten trekken.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ja,oke maar het valt wel iets op hoor,althans voor m'n gevoel dan he!!
                          oscar

Comment

ja,bij mij is het verder eigenlijk wel te overzien verders,schouders links lijken juist weer iets beter dan rechts,heel typisch allemaal,maar wat de meeste zeggen"komt vanzelfs wel goed"ga ik dan ook maar van uit!!
                            thnx
                            oscar

Comment

ja heb ik ook last van.

Misschien met de zwakkere kant een set extra pakke?
                              Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X