Rug trekt krom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rug trekt krom

Het viel me pas een klein tijdje op, dat mijn onderrug een beetje krom trekt lijkt het wel. Dus halverwege/onderin mijn rug een holling (dat mijn ass zeg maar naar achteren staat) en ik krijg het ook wel vaker te horen dat ik toch wel een holle rug heb laatste tijd.

Als ik zo kijk, lijkt het me dat mijn onderrug zo sterk is, dat hij mijn lichaam automatisch naar die positie trekt en dat mijn buik achterloopt en dit niet kan compenseren. Wel vreemd, aangezien ik vrijwel elke training buik doe (altijd gedaan) en onderrug heeeel rustig mee ben begonnen (echt 10 maanden hyperextensions op de mat 3x15, toen een paar maanden op een schuine bank en nog maar 4 maanden deadlifts denk ik). Ik merk wel dat ik met deadlifts heel snel vooruitgang boek. Ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik last van mijn rug kreeg bij de helft van het gewicht dat ik nu doe.

Misschien dat ik een hele zwakke buik en relatief sterke onderrug heb? Wie kan me helpen?
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Beetje holling hoort hoor. Is niks mis mee. Als het teveel wordt, kun je wellicht proberen je buik zwaarder te trainen, of je buikspieren aangespannen te houden gedurende de dag.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

aja kheb heb soort gelijk probleem kheb eendubbele S vorm in me rug maar dit komt niet door et trainen althans kheb et al vanav me jongere jaren dus waarschijnlijk aangeboren zou dit wel te compenseren zijn alsi k intensief me buik spieren ga trainen>?

grtz harald

Comment

ja een beetje holling had ik van mezelf ook al, maar laatste tijd is het echt meer geworden. Mijn vriendin zij het net ook dat ze het ineens zag, evenals mn ma vorig weekend en nog wat andere mensen. Ik kan wel een keer ff een foto posten ofzo dan zie je hoeveel mn ass steekt (no homo)
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

ja erg is het niet.
          Maar misschien ligt het aan je matras of iets dergelijks??
          Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Ligt het niet gewoon aan je houding? misschien ben je anders gaan staan of lopen sinds je Flink gegroeit ben laatste tijd

Comment

ja zou het kunnen komen door mn matras? ik heb er 2 op elkaar liggen dus zakt lekker door en ik lig meestal op mn buik.

En ik groei al een jaar of anderhalf niet meer (misschien nog wel langer niet)...

het kan wel niet erg zijn, maar ik vind het zelf niet echt mooi, omdat mn buik daardoor enorm naar voren uitpuilt en lijkt het alsof ik veels te dik ben.

Comment

voor hetzelfde geld heb je altijd krom gelopen en loop je nu pas recht Ervaring leert dat de meeste mensen licht voorover lopen.. En vergeet niet dat áls je het eenmaal ziet je het blijft zien..
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

ik heb van kleins af aan altijd op mn houding gelet: borst vooruit, schouders naar achter, rug recht, vooruit kijken en niet als een zoutzak voorover gebogen over de straten slenteren.

Ik had het toen al een klein beetje, maar laatste tijd VEEEEL meer

Comment

ik heb al teveel geupload op deze site, kan ik wat ouwe pics weghalen ofzo? dan kan ik deze posten
                    Last edited by Leo1988; 27-03-2008, 09:50.

Comment

Je kunt ook via imageshack ofzo doorlinken. En anders moet je maar even linken welke foto's ik moet verwijderen.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

met dank aan generalIx heb ik weer zeeën met space

hier heb ik ff 2 foto's die ik gister heb gemaakt. Lijkt me toch wel duidelijk een te holle rug?
                        Last edited by GeneralIx; 28-08-2008, 21:04.

Comment

Voor dat je ging sporten had je er toen ook al last van? het ziet er ook naar uit dat je buik flink is volgepropt met voedsel.. dan ga je ook meer met een holle rug staan. Maak eens een foto smorgens.. en kijk dan of het minder is en misschien even naar een fysio gaan.

Succes

Comment

ja ik had altijd al een KLEIN beetje een holle rug, maar de laatste paar maanden is het veel erger geworden. Ik zal inderdaad ff naar een fysio gaan en foto's maken op een lege maag

Comment

dat is wel heel erg krom ja

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X