traine traine maar geen spierpijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• traine traine maar geen spierpijn?

ben nu tijdje aan het trainen geslagen. als ik me buik train heb ik volgende dag spierpijn. train ik me lats heb ik voglende dag spierpijn. train ik me borst heb ik volgende dag spierpijn

als ik me armen train ( hoofdzakelijk met dumbels) heb ik totaal geen spierpijn hoe hard ik ook train.? is dit een goed teken en dat ik de beweging goed uit voer of juist helemaal niet? of train ik niet zwaar genoeg>?

maybe is et niet van belang maar vroeg het met toch af !! wie helpt mij!!

Gaan we weer... Spierpijn is niet de indicator voor groei. Het gebrek aan spierpijn zegt dus niks. Ik ben ervan overtuigd dat als ik het niet zeg, iemand anders het wel gaat zeggen: ja spierpijn binnen zekere mate kan wel vertellen dat je lichaam zich gaat aanpassen, maar het gebrek eraan betekent niet dat je lichaam zich niet aan gaat passen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

is met de zoekfunctie niet echt te vinden dus ik begrijp zijn vraag wel.

Spierpijn is idd niet de meest perfecte indicator. Ik heb wel het idee dat, mocht je meer spierpijn willen, je er voor kan zorgen door tijdens de meest gespannen positie die houding een fractie van een tel langer aan te houden en nog even hard aan te knijpen.

Comment

hehe veel gestelde vraag>? :P

nouja meer spierpijn willen liever niet :P khad laatst zo last van me borst dat ik amper kon trainen :P en das kut haha khad iets te veel reps gedaan naar mij mening. kben nog maar beginner en om me borst spieren te trainen druk ik me breed op dit had ik die dag 8 * 50 gedaan

neej maarja ik vroeg et me eigen af omdat ik bij alle lichaams delen die ik train wel spierpijn heb maar me armen niet. ik ben nog maar een newbie dus denk open even een topic.

maar het maakt dus niet uit. kdacht altijd dat wanneer je spierpijn hebt je spieren overbelast hebt. en wanneer je traint er scheurtjes in je spierne onstaan die tijdens rust herstellen waardoor de groei onstaat.
        of is dit weer een fabeltje>?

maar conclusie het maakt dus niet uit en het zeg tniks over dat ik deoefening goed of slecht uit voer.?

Comment

Als je gaat voor spierpijn kan ik tabata's van harte aanbevelen.
          Ja die vraag komt redelijk vaak terug. Over de oorzaak van spierpijn is nog een hoop onduidelijk, dus ik ga ook niet gokken of het wel of geen fabeltje is. Spierpijn zegt in principe niks over de uitvoering nee.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heb ik zelf ook, elke spiergroep kan ik spierpijn krijgen, behalve de schouders nog nooit gehad. maar ze groeien wel.
            dus maakt niet uit of je spierpijn hebt of niet, je groeit er wel om.
            waarom zou je dat dan willen, kheb liever geen spierpijn hoor, vindt het maar niks.
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

Kan je geen spierpijn bij je schouders krijgen? Ik heb hier persoonlijk wel vaak last van maar mijn schouders groeien ook als koeien.

Ts
              Ik train mijn armen ook zwaar en hard maar krijg hier ook totaal geen spierpijn behalve soms bij mijn triceps want die train ik vaak 45 minuten lang achter elkaar.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                Kan je geen spierpijn bij je schouders krijgen? Ik heb hier persoonlijk wel vaak last van maar mijn schouders groeien ook als koeien.

Ts
                Ik train mijn armen ook zwaar en hard maar krijg hier ook totaal geen spierpijn behalve soms bij mijn triceps want die train ik vaak 45 minuten lang achter elkaar.
                Alleen je triceps 45 minuten lang? Hoe en hoezo eigenlijk?

On-topic:

Ik denk dat je spieren vooral moeten wennen aan een bepaalde oefening, ik merk vaak dat zodra ik 2-3 keer hetzelfde getraind heb ik geen spierpijn meer voel maar als ik daarna weer andere oefeningen doe of anders train dan komt het weer even opdagen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X