Vetpercentage sterk gestegen !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage sterk gestegen !

De vraag is: kun je in 1 week 1,1% in vetpercentage bijkomen?

Ik ben nu sinds 4 weken weer bezig om alleen "droge spiermassa" aan te komen. Hierbij gebruik ik nu alleen Whey en Creatine. (en natuurlijk goed en gezond eten)

Vorige week heb ik me laten meten en ben op een BMI van 23 gekomen en een BF van 13%. Mijn gewicht was toen 78kg.
    Deze week heb ik me weer laten meten maar nu is mijn BMI ineens 24,5 en mijn BF 14,1 en weeg ik 81kg. Normaal kom ik niet snel aan maar door mijn dieet en normale supplementen ben ik van de 75 naar de 81 gegaan in pak em beet 6 weken gegaan. (is natuurlijk niet erg maar dat vetpercentage staat me niet aan)

Mijn streven ligt toch op de 85 kg met een BF van 10% en een BMI van 23

Ze meten mij niet met een huidplooimeter maar met zo'n electricsche handpalm meter.

Ik hoop dat jullie hier ook ervaring in hebben of dat het gewoon aan de apparatuur ligt waar hun mee meten.

laat dat BMI maar onmiddelijk vallen, als bodybuilder ben je daar niets mee.

dan zouden alle bodybuilders in levensgevaar zijn als je daarop zou afgaan

Comment

Ben je aan het kuren?

Anders is in 1 week 3kg aan komen niet mogelijk.
      Heb je je wel in de zelfde omstandigheid gewogen?
      Who's the Chef

Comment

Die 3 kilo zal grotendeels vocht zijn door de crea... en 1,1% stijging? misschien verkeerd gemeten?
        Last edited by Torque; 25-04-2008, 10:19.

Comment

En die elektrische handpalmmeter zijn zo onbetrouwbaar als de pest.. vetpercentage komt vrijwel altijd lager uit dan het werkelijk is.

Comment

Originally posted by Tjaaaa View Post
            En die elektrische handpalmmeter zijn zo onbetrouwbaar als de pest.. vetpercentage komt vrijwel altijd lager uit dan het werkelijk is.
            Dus in princiepe wil je zeggen dat mijn BF in werkelijkheid hoger ligt?
            Beter dus om met een huidplooimeter te meten ?

{Ben je aan het kuren?

Anders is in 1 week 3kg aan komen niet mogelijk.
            Heb je je wel in de zelfde omstandigheid gewogen?}

Nee ik ben niet aan het kuren dus denk ook dat Tjaaa gelijk heeft met dat ik veel vocht vasthoud. En ik meet constant onder dezelfde omstandigheden. Altijd 's ochtends na het pissen (is tegen 06.10)
            Ik zal anders nog een reactie geven volgende week. Dan laat ik me weer meten op mijn sportschool.

Comment

Het kan nog wel eens voor vallen dat een elektronisch metertje vocht aan ziet voor vet. Je creatine zou het vocht vast houden (verklaart de gewichtstoename) en het metertje vergist zich (verklaart de grote stijging van je vp in korte tijd).
              Last edited by GeneralIx; 25-04-2008, 11:23.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nou gisteren nieuwe meting laten doen.
                BF: 13,2%
                Kg: 80
                BMI: 23,5

Dus ik denk idd dat die verdomde meetapparatuur op mijn sportschool een niet echt betrouwbaar is.
                Maar al met al ben ik toch tevreden met de gewichtstoename. Nu op naar de 85kg en mijn BF 1% omlaag.
                Zo wil ik toch eind augustus tussen de 85 en de 90kg komen met een BF van 11%.

Mocht er iemand nog een tip hebben om dit zeker te realiseren, dan is dit altijd welkom.

Comment

Ik zou ten eerste stoppen met je BMI berekenen, daar heb je niks aan en daarna zou ik echt een huidplooimeter gebruiken als je echt een goed beeld van je vetpercentage wilt want die blijken toch een stuk preciezer te zijn dan die handpalmmeters.

En om het te bereiken, natuurlijk goed eten(je kan zeker nog wel ffies bulken voor aug) en cardio erbij.

Comment

Ja idd met die BMI doe ik voortaan niks meer. Ik zal binnenkort ff een huidplooimeting laten doen.
                    Nu gewoon nog ff bulken en dan op naar de 85kg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X