Zit in een klein dipje + vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zit in een klein dipje + vraag

Ik train al een jaar serieus en doe zo'n 5 x p week aan intensieve krachttraining.
    Nu merk ik dat ik de laatste tijd steeds meer kilos pak maar daarentegen niet meer massa ontwikkel.

Nu ben ik af en toe serieus bezig geweest met voedingschema's maar op het moment eet ik vrij slecht en ongestructureerd.

Na een opmerking van iemand op de sportschool vandaag heb ik een beetje een dipje. Diegene zei namelijk iets in de trend van: als je zo sterk bent hoor je eigenlijk een stuk groter te zijn, eet je wel goed?

Mijn eigenlijke vraag is best lastig te omschrijven maar stel dat als ik vanaf nu een uiterst getuned voedingsschema volg een half jaar lang (bijv), zal het lichaam zich dan qua massa aanpassen m.b.t. de gewichten waar ik mee train en intensiviteit van mijn training? Want op t moment neemt alleen mijn kracht toe.

Ik maak me gewoon zorgen omdat het uiterst demotiverend is om je kracht te zien toenemen maar de massa niet. Heb gewoon wat motivatie en wat feitjes nodig.

Ja voeding is belangrijk, maar je lichaamstype ook. Als je skinny ecto bent kun je massa winnen, maar echt breed zul je nooit worden en moet je het van kracht hebben.

Comment

Je zou kunnen proberen op een andere manier te trainen bijvoorbeeld ff een tijdje HIT training proberen om de groei weer een boost te geven. Ik doe vaak ook na een periode van 6 tot 8 weken weer ff compleet andere oefeningen of wat meer herhalingen of juist wat minder. Gewoon na 6 tot 8 weken varieren zou ik zeggen.

Succes

Comment

Voeding is altijd belangrijk.
        Je kan toch ook geen huis bouwen zonder bouw materiaal???

Schema wisselen kan ook helpen.
        Who's the Chef

Comment