Zit in een klein dipje + vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zit in een klein dipje + vraag

Ik train al een jaar serieus en doe zo'n 5 x p week aan intensieve krachttraining.
    Nu merk ik dat ik de laatste tijd steeds meer kilos pak maar daarentegen niet meer massa ontwikkel.

Nu ben ik af en toe serieus bezig geweest met voedingschema's maar op het moment eet ik vrij slecht en ongestructureerd.

Na een opmerking van iemand op de sportschool vandaag heb ik een beetje een dipje. Diegene zei namelijk iets in de trend van: als je zo sterk bent hoor je eigenlijk een stuk groter te zijn, eet je wel goed?

Mijn eigenlijke vraag is best lastig te omschrijven maar stel dat als ik vanaf nu een uiterst getuned voedingsschema volg een half jaar lang (bijv), zal het lichaam zich dan qua massa aanpassen m.b.t. de gewichten waar ik mee train en intensiviteit van mijn training? Want op t moment neemt alleen mijn kracht toe.

Ik maak me gewoon zorgen omdat het uiterst demotiverend is om je kracht te zien toenemen maar de massa niet. Heb gewoon wat motivatie en wat feitjes nodig.

Ja voeding is belangrijk, maar je lichaamstype ook. Als je skinny ecto bent kun je massa winnen, maar echt breed zul je nooit worden en moet je het van kracht hebben.

Comment

Je zou kunnen proberen op een andere manier te trainen bijvoorbeeld ff een tijdje HIT training proberen om de groei weer een boost te geven. Ik doe vaak ook na een periode van 6 tot 8 weken weer ff compleet andere oefeningen of wat meer herhalingen of juist wat minder. Gewoon na 6 tot 8 weken varieren zou ik zeggen.

Succes

Comment

Voeding is altijd belangrijk.
        Je kan toch ook geen huis bouwen zonder bouw materiaal???

Schema wisselen kan ook helpen.
        Who's the Chef

Comment

Maak eens een goed strak bulkschema, hou even een week rust of deload en doe daarna een drie dagen splitje met dat bulkschema. Denk dat je dan in no time goed zit. Heb hetzelfde gehad als jij, heb drie maanden gehangen op de 70kg terwijl ik wel sterker werd. Toen ik eenmaal begon met voeding echter.... Ben nu 7kg zwaarder dan toen, en dat is een maand of 5 geleden.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

massa en kracht hebben niet zo veel met elkaar te maken. professionele bodybuilders hebben enorm veel massa, maar relatief weinig kracht. Professionele powerlifters hebben relatief weinig massa, maar enorm VEEL kracht.

Verder denk ik dat als je te vaak per week traint, je meer voor kracht bezig bent (veel powerlifters trainen ook 6x per week oid), terwijl je voor massa echt genoeg rust nodig hebt om te regenereren. 3 of 4 dagen split is dus een goeie opzet voor een massa schema.

Ook weten we niet hoeveel reps/sets je maakt. Vermeld dat ook nog even
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Het klopt niet helemaal wat je daar zegt leo. Je hebt zeer sterke bodybuilders en enorm grote sterkste mannen/powerlifters. Vaak trainen maakt in principe niet zo heel veel uit als je tussen de trainingen maar genoeg rust krijgt EN je moet VEEL en CORRECT eten.

Of je netjes droog komt te staan heeft daar verder niks mee te maken. Da;s een combinatie van cardio en voeding.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

oke tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar stel bijvoorbeeld hetvolgende.

Persoon A:
                2m
                10% bf
                100 kg

Persoon B:
                2m
                10% bf
                130 kg

Dan KAN persoon A toch alsnog meer kracht dan persoon B hebben?

Dat bedoelde ik meer, dat bodybuilders meer voor massa gaan en dus sneller/vaker meer wegen dan een (veel sterkere) powerlifter (bij voorbeeld dus!)

vandaar dat het enkele krachttoename (en geen massa toename) geen reden tot stress is. Behalve als je echt HEEL graag meer massa wilt hebben natuurlijk
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Dave Tate is van Powerlifting naar bodybuilding gegaan. Hij is veel vet kwijt en daar onder zat behoorlijk veel spiermassa. Maar nu heeft hij nog meer spiermassa en traint met lichtere gewichten.

Coleman komt ook uit een powerlifting achtergrond. Hij is sterker dan de meeste bodybuilders, maar in de powerlifting wereld telt hij nog steeds niet mee.

Het aantal training maakt niks uit. Hoe je traint daar en tegen wel. Powerlifters trainen meer op fast singles en periodiseren hun trainingen meer. Ze doen alleen isolatie oefeningen om zwakke schakels in de beweging te versterkern. Bijvoorbeeld meer kuit/hamstring werk om beter te squaten. Het schijnt dat het training op de oefening zelf relatief weinig gebeurt. Kijk maar eens naar de articles op westbarble.

Comment

Bedankt voor de reacties. Mijn huidige schema is 10-8-6-6 met 1.5-2min rust. Voor de rest zijn mijn stats 101kg 15%bf en 1.93cm.

Ik krijg erg weinig ondersteuning op mijn sportschool mbt voedingschema's dus vandaar dat ik daar juist hard op faal. Maar gelukkig bestaat dit forum, dus een goede reden om een leuk schemaatje op te stellen vandaag of morgen.

Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'splitje' ?

Comment

In dit geval een drie dagen split trainingsschema.
                      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Split
                        Verdeel je spiergroepen over verschillende trainingsdagen. Of verdeel het in een upper body/lower body of een push-pull variant. Zo kun je meerdere dagen in de week sporten en elke groep isoleren.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Split
                          Verdeel je spiergroepen over verschillende trainingsdagen. Of verdeel het in een upper body/lower body of een push-pull variant. Zo kun je meerdere dagen in de week sporten en elke groep isoleren.
                          Op zich heb ik op t moment al zo'n schema.
                          - borst & rug
                          - schouders & biceps & triceps
                          - benen

Zo zit mijn 3 daagse schema in elkaar. Maar daar ben ik meestal op woensdag al doorheen en dan begin ik donderdag weer met dag 1, dus de borst & rug.

Comment

Zou je schema eens aanpassen aan de hoeveelheid dat je traint..je spieren krijgen zo niet genoeg rust lijkt mij
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                              Zou je schema eens aanpassen aan de hoeveelheid dat je traint..je spieren krijgen zo niet genoeg rust lijkt mij
                              Idd. Ik heb wel eens gehoord dat je het beste 3 dagen rust per spiergroep moet hebben. Sommige zeggen zelfs 96 uur.

Verder heb ik bovenstaande adviezen opgeschreven en lijkt het mij verstandig om in ieder geval meer rust te nemen want ik wil op het moment te snel maar dat blijkt averechts te werken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X