vastzittende elleboog tijdens banken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vastzittende elleboog tijdens banken

als ik heb opgewarmd met bankdrukken en dan meteen het max erop doe, dan heb ik de eerste 2/3 hh last van een vastzittende elleboog met een pijnlijke steek en daarna is het weer over ook de volgende sets heb ik dan geen last meer.

wat kan dit zijn?? niet goed opgewarmd ofzo??
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
    als ik heb opgewarmd met bankdrukken en dan meteen het max erop doe, dan heb ik de eerste 2/3 hh last van een vastzittende elleboog met een pijnlijke steek en daarna is het weer over ook de volgende sets heb ik dan geen last meer.

wat kan dit zijn?? niet goed opgewarmd ofzo??
    misschien een keer wat aan je elleboog gehad? blessure ofzo
    tolkkas tolkkas

Comment

Originally posted by gespierde_henk View Post
      nee nog nooit, kheb er zelfs eerder ook geen last van gehad bij banken, maar de laatste weken elke keer
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Originally posted by gespierde_henk View Post
        Ja doe ik ook altijd zwaare gewichten erop, die klachtenhad ik in het verleden ook .
        KLopt net nog niet goed opgewarmt, als je dat doet gewoon opwarmen tot de pomp komt.

Comment

Bodybuilder ik heb precies hetzelfde probleem... de dag dat ik mijn borsten ga trainen begin ik altijd met bench press... (zonder gewichten dus alleen de stang). Mensen kijken mij dan aan van WTF terwijl ik meer dan de meeste bij ons druk. Maar goed, ik ga eerst 5 tot 10 minuten lang zonder gewichten drukken... eenmaal als die dag je armen gewend zijn aan de beweging kan je meteen zware gewichten erop gooien....

Het is ook zo dat als je een lekkere warming up doet, je de rest van de trainingen goed uit voert... als mijn warming up kut is dan is mijn hele dag meteen verpest.

Ps: Mensen die reageren met bullshit etc, reageer dan maar niet, want ik heb alles geprobeerd en dit is tot nu toe het enige wat helpt.

Comment

dan zal ik wel niet goed opwarmen
            doe altijd gewoon 15x50kg en dan de volle meup erop.
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
              nee nog nooit, kheb er zelfs eerder ook geen last van gehad bij banken, maar de laatste weken elke keer
              ik heb er niet zo heel veel verstand van maar volgens mij heb je hem dan gewoon een keertje overbelast tijdens een eerdere workout ofzo
              tolkkas tolkkas

Comment

Bodybuilder,

Bij warming up deed ik eerder gewoon 40/45 kilo nu gewoon zonder gewichten en het super...

Maar de allerbeste en heerlijkste warming up bij mij was:

1- zonder gewichten 2 x 25 (lekker langzaam)
                2- 20 kilo 1 x 25
                3- 40 kilo 1 x 15

Daarna weer vollop (voor mij dan)

80 kilo (12x) 2 sets
                85 kilo (10x) 1 set
                85 kilo (8x) 1 set
                85 kilo (6x) 1 set

Deze lijst heb ik al een tijdje bijgehouden en mijn borsten groeien echt als een idioot, al zeg ik het zelf.

En ohh ja... zonder rmp kom ik niet eens boven de 70 kilo met bench press als ik zoveel sets doe.. :P Maar dat is een ander verhaal.

Comment

Scherpe steken, gewoon niet doen. Je wilt de kans niet nemen dat het niks is. Ga eens langs bij een goede fysio, en als hij zegt beter opwarmen, doe dat dan, zit je veilig, geld goed besteed. Zegt hij wat anders, luisteren, en wees blij dat ook nu je geld goed is besteed.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@generalix,

het zijn meer pijnlijke steken.
                    mss idd wel wat beter opwarmen, maar teveel vindt ik dan ook weer onzin, is tog jamemr van de kracht wat je verspilt
                    zal morgen weer proberen, en als het nog zo erg is moet ik ff kijken wat ik eraan ga doen, fysio of huisarts.
                    160kg squat
                    225kg deadlift
                    130kg benchpress

Comment

Ervaar je de pijn enkel bij het bankdrukken of ook als je thuis bent en niks doet? ALs het dat laatste is zou ik sowieso naar de huisarts gaan. In het eerste geval ben ik het eens met de rest..je warmt niet goed op.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Ervaar je de pijn enkel bij het bankdrukken of ook als je thuis bent en niks doet? ALs het dat laatste is zou ik sowieso naar de huisarts gaan. In het eerste geval ben ik het eens met de rest..je warmt niet goed op.
                        alleen tijdens het bankdrukken ja
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

Had ik toch nog gelijk... dan ligt het 100% aan hoe je gaat opwarmen.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                            Had ik toch nog gelijk... dan ligt het 100% aan hoe je gaat opwarmen.
                            Zou kunnen, je weet het pas als bodybuildr1990 er geen last meer van heeft bij beter opwarmen, en hij er op termijn ook geen last meer van ondervindt.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ben net weer wezen trainen, begonnen met schuin bankdrukken
                              opwarmen met 20xstang en 15x40kg en dan 70 en 80kg nergens last van, het ging allemaal perfect
                              maar toen kwam ik weer bij het vlakke bankdrukken, gelijk de eerste set met 70 begonnen en had nog last van mijn elleboog, wel minder als normaal maar toch nog wel die steken.
                              160kg squat
                              225kg deadlift
                              130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X