Het een niet het ander meer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het een niet het ander meer

Ik vroeg me dus af of i.v.m. spiergroei en het centrale zenuwstelsel etc etc en alles wat erbij komt kijken of het voor laten we zeggen optimale (dus gewoon de volle 100%) groei in het bovenlichaam het sneller gaat zodra je je onderlichaam dus met rust laat. Dit is niet zozeer omdat ik dit van plan ben of dat ik het nu doe, ik train het liefst alles ook al gaat het slomer maar ik wil in verhouding altijd in orde blijven, maar omdat ik dus vrienden heb die hun onderlichaam dus laten liggen (vraag me niet hoezo) en die groeien best wat harder als mij, ook al zullen sommige zeker een betere aanleg hebben en andere factoren die meespelen bij een betere groei.

Dus ja, is het dus, voor het boven lichaam gezien, een stimulator van groei als je je onderlichaam niet zou trainen? In verband met vermoeidheid van het lichaam, het herstellen van je zenuwstelsel en het gebruik van je koolhydraten en eiwitten. Heel misschien blijkt dit dus een achterlijke vraag te zijn maar ik heb wel wat afgezocht hier en daar , misschien niet goed genoeg, en ik leek hier geen antwoord op te vinden.

Ik denk trouwens ook dat ik heel wat beachboys zal motiveren als dit dus blijkt te kloppen

Ik vrees dat dat gewoon waar is. Je lichaam kan maar een bepaald aantal kg's spiermassa per jaar aanzetten, en zal dit dus beter verspreid doen naarmate je meer traint.
    Hier kun je echter weer tegen in brengen dat bijvoorbeeld squats en deadlifts je testosteron flink aanjakkeren, waardoor je netto toch weer harder zou moeten groeien.
    Ik denk echter dat die extra hormonale respons die groeilimiet niet dermate oprekt dat je bovenlichaam net zo hard groeit als de alleen ub trainers, en je onderlichaam nog eens leuk mee doet ook.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X