Even een vraagje..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even een vraagje..

Hé mensen!

Zoals sommige misschien wel weten ben ik nog een beetje herstellende van een hartziekte. Maar ik heb toestemming gekregen van m'n dokter om weer te gaan sporten.

Vandaag was het dus weer de 1e keer voor mij, en ik had gelijk een 'probleem'. Ik heb eerst een warming-up gedaan, 10 min. roeien. Daarna dacht ik dat ik 't even rustig aan zou doen, apparaten gepakt voor een full-body schema, redelijk zwaar (niet echt slim van me).

Na 4 spiergroepen, werd ik een beetje zwak en zag ik allemaal 'spikkels' voor m'n ogen.

Mijn vraag dus, is dit normaal als je een tijd niet hebt getraind? of hebben jullie dit ook wel eens?.. Ik neem sowieso even contact op met de dokter. Maar omdat die niet bijster veel verstand heeft van sporten wou ik van jullie even horen of iemand hier daar ook wel eens last van heeft.

In ieder geval bedankt alvast voor de reacties!
    An eye for an eye makes the whole world go blind

als je spikkels gaat zien is er iets niet goed.
    een teken dat er iets niet klopt. je wordt er niet duizelig bij of wel.

ik heb trouwens wel eens dat ik duizelig word als ik mijn benen trainen, maar ook echt een oefening waar ik mijn hele been train. Ik word er eigenlijk altijd een beetje duizelig van.

Maar ik zou toch de dokter om raad vragen

Comment

Kan meerdere dingen zijn maar zou het toch maar bij de doc neer leggen.
      Who's the Chef

Comment

Volgens mij echt een te zware inspanning ineens genomen.
        Ik zou lekker rustig aan beginnen en echt niks overhaasten

Maar als je het niet vertrouwd meteen de doktor inschakelen !!!

Comment

Je kan wel degelijk gewoon, ook als normaal persoon, spikkels gaan zien/duizelig worden/flauwvallen tijdens een training maar opzich komt dit niet vaak voor en al helemaal niet op je 1e training lijkt mij, waar je uiteraard wat voorzichtiger bent geweest niet waar?

Dus zou wel oppassen want ik heb vrijwel geen verstand van hartziektes maar je wilt jezelf niet in risico stellen.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik heb 't ook nog even met de dokter overlegd, waarschijnlijk was ik wat te fanatiek en te zwaar getraind. Ik moet 't langzaam opbouwen omdat m'n hart weer aan de inspanning moet wennen.

Dus volgende keer op een lage intensiteit trainen, kijken of ik 't dan nog heb. maar zoals ik hier hoor, is het ook iets dat normaal voor kan komen?
            An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Ja dat lijkt me wel, als je je zodanig inspant kan het zeker gebeuren dat je je onwel/duizelig kan voelen, of je ook spikkels in je zicht krijgt kan ik niks over zeggen maar kan me zeker voorstellen dat iets in de richting je normaal kan overkomen

Comment

jah, heb ik soms ook, vooral als ik laag bij de grond een oefening doe en dan plots recht sta, dan zie ik soms ook spikkels voor me, maar is ff later weer weg,

Comment

heb je niet toevallig een vloerbedekking in de sportschool, die grijs is en met witte haartjes ertussen. Als ik daar fff op kijk zie ik ook stippen
                  zag ik vandaag namelijk ook opeens, maar het lijkt me sterk dat het daar aan lag.

maar blijf erbij, het komt door een (te) grote inspanning. Dan kun je wel eens zoiets krijgen

Comment

Zelf heb ik dit ook wel is:
                    dan heb je gewoon je punt berijkt dat je niet verder moet heb het vaak met hardlopen nadat ik 10km gedaan heb waar ik eigenlijk te snel mee ging maar toch doorzetten. na afloop als ik in de berm lig of uitlopen zie ik het ook

soms heb ik het ook met gewoon te veel leren van 1 soort ding zoals wat ik moeilijk vind engels dan gaat ook alles golven en krijg ik zwarte dingen voor mijn ogen.

ook kan het dagblind zijn ofzo weet ffies niet hoe het heet precies.
                    dat je soms gewoon ffies niet goed ziet en na paar min. is het weer weg.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Sterretjes of zwarte vlekken voor de ogen zien wordt veroorzaakt door een verhoogde bloeddruk. Ik ken het. Ik heb nl zelf last van een hoge bloeddruk. Je zult je kracht weer langzaam op moeten bouwen.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

heb ook wel is sterretjes gezien onder een training ff 2 minuutjes wachten is et weg zou gewoon beetje rustig aan opbouwen zeker in jou geval dan komt het wel goed. suc6
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X