Spiermassa: slecht voor hart en bloedvaten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spiermassa: slecht voor hart en bloedvaten

Hoe groter het beest, des te eerder geeft het de geest. Dat blijkt uit een onderzoek van Amsterdamse endocrinologen en Wageningse voedingswetenschappers naar mannen die van geslacht veranderden. De onderzoekers ontdekten dat man-naar-vrouw-transseksuelen gezonder werden. Niet alleen omdat ze beter in hun vel kwamen te zitten, maar omdat ze spiermassa verloren.

Afkomstig van : Spiermassa: slecht voor hart en bloedvaten
    -----------

Naja wat un bullshit of niet ? Ik weet alleen hoe groter hoe meer je hart moet pompen ofzo maar dit vindt ik op niks slaan :P
    Last edited by cybersul; 29-05-2008, 20:21.
    Wat ben ik een spetter

je hart is ook een spier en kan je ook trainen...

Daarentegen heeft die denkwijze dat ze in het onderzoek gebruiken al een tijdje me tot kopzorgen doen brengen want ik had net dezelfde.

goede link

the one and only tabata overlord

Comment

Echt ? Ik dacht dat een hart van vet was {just kidding}
      Wat ben ik een spetter

Comment

Je kunt je hart zelfs te goed trainen. Hebben hardlopers nog wel eens. Daarvan klopt het hart zo weinig per minuut dat het kan zijn dat het lichaam die prikkel "vergeet" en dan heb je een hartstilstand.
        Zou wel vervelend zijn als inderdaad de spieren de bepalende factor blijken.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

het is een compleet andere theorie. Oplossing is simpel, supplementeren met B-vitamines.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
            het is een compleet andere theorie. Oplossing is simpel, supplementeren met B-vitamines.
            Hoezo het is een compleet andere theorie?
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Hoezo het is een compleet andere theorie?
              het gaat niet over hartstilstanden enz per se door wat jij zegt, het gaat over homocysteine.

Comment

lijkt me normaal , vrouwen hebben een hogere gemiddelde leeftijd als mannen (ze leven langer!), dus als een man een vrouw wordt, leeft ie langer

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                  het gaat niet over hartstilstanden enz per se door wat jij zegt, het gaat over homocysteine.
                  Ah oké. Mijn reactie was ook niet echt op het artikel gericht, eerder een stukje voortborduren over jouw "je kunt je hart trainen".
                  Alleen dit stukje:
                  Zou wel vervelend zijn als inderdaad de spieren de bepalende factor blijken.
                  was gericht op het artikel. Wellicht moet ik toch wat meer gaan citeren.

sigpic

Comment

Er zal vast wel een link tussen kunnen liggen maar ik vraag me af in welk opzicht het slecht voor je is, in de vorm van gezondheid algemeen of in de vorm van je levensduur(want deze 2 kunnen zeker wel langs elkaar lopen) en aangezien ik denk dat sporten/bodybuilden in zekere zin wel gezonder is als niet sporten vertrouw ik voorlopig lekker op mijn gevoel en blijf ik lekker on-wetenschappelijk gezond bezig !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X