Eerst Groeien of juist Cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerst Groeien of juist Cutten?

Hoi allemaal, ik zit een beetje met een dilemma. Ik ben nu een tijdje aan het trainen, sinds een maand of 5 wat serieuzer, en ben over het algemeen niet ontevreden. Ik ben echter een ectomorph, kom dus moeilijk aan, en als ik even 1 of 2 weken stop met trainen is alles zo goed als weg.

Nu heb ik ook een relatief klein zwembandje, en zit eigenlijk met het volgende probleem: Moet je nu juist eerst proberen te groeien, en daarna je cutten om je vet rond je buik helemaal weg te krijgen, of andersom??? Ik heb gehoord naarmate je meer spiermassa krijgt, je ook meer vet verbrandt, en je vetlaag om je buik dus ook minder zal worden, klopt dat???

Ik train tussen 3 - 5 keer per week, eet nu tussen 3500 en 4000 Calorieen per dag (als ik train eet ik wat meer), ben 1.90 cm, 37jr, 108 Kg en heb een VP van 18%. Verh. Vet/KH/Eiwit = 10%/60%/30%...

Deze vraag komt vaker voor Gewoon door groeien!
    Ik denk trouwens niet dat je echt een ectomorph bent, als ik zo kijk naar je stats..

Comment

je moet eerst gewoon lekker gaan traine en goed blijve eten,, want dat is je basis want alles wat je er nu aan getraind hebt en je gaat nu cutten verlies je weer.
      voor de rest voor je buik veel buikspiere doen.. bv elke dag!

Comment

108 kg bij 1.90; jij bent geen Ecto

Comment

Het is nergens voor nodig om je buikspieren elke dag te trainen. Zelfs echte pro's hebben genoegen aan 3 keer per week. Van wat ik heb begrepen heeft een mooie buik, lees: six pack 80 tot 90% met je voeding te maken.

Comment

Als je spieren aankomt stijgt je BMR, en daardoor kun je makkelijker vet verbranden, je hoeft minder af te wijken van je huidige kcal verbruik, en je kunt makkelijker kcal wegbezuinigen zonder essentiele voedingsstoffen tekort te komen.
            Door aan te komen in spiermassa zal je oppervlak wat stijgen, en daardoor zul je ook wat minder vet ogen.

Met jouw huidige vetpercentage zou ik gaan cutten, maar dat is persoonlijk.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

als je spieren groeien en je vet neemt niet toe, dan oogt het niet alleen minder, maar dan wordt het vetpercentage ook minder natuurlijk.

als je 80 kilo weegt en je hebt 8 kilo vet, dus een bf van 10%.
              krijg je 1 kilo spieren erbij en weeg je 81 kilo, dan is de bf natuurlijk lager.
              Maar ik denk dat ik nu wat uitleg wat de meesten wel snappen

maar goed wil je 18% vet naar 8 halen ofzo, zonder ook enig vet te verbranden, dan moet je wel redelijk wat spieren kweken om dat te compenseren

Comment

Eerst terug cutten naar een BF van 15% of lager. Van daar uit spiermassa gaan opbouwen. Momenteel raad ik je aan echt wat lager te gaan in je BF.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ze zijn wel verdeeld, net als ik :-). Ik denk dat ik toch maar even een week of 8 ga cutten, ben die hoge vetpercentage een beetje zat. Ik kijk wel hoe de spiermassa zich houdt..

Comment

probleem is ook als je wil gaan bulken, dus spiermassa wilt hebben, je ook in vet aankomt, dus als je al op 19 zit, dan wordt je alleen dikker.

Vandaar dat je dus zeker beter kunt gaan cutten, zodat je weer wat speling hebt

Comment

Lijkt me logish dat je niet gaat bulken als je al op de 19% zit... ik ben momenteel ook aan het bulken maar ik ga niet hoger dan 15%. Daarna weer netjes cutten naar de 10%.

Comment

Originally posted by UpRising View Post
                        Deze vraag komt vaker voor Gewoon door groeien!
                        Ik denk trouwens niet dat je echt een ectomorph bent, als ik zo kijk naar je stats..
                        Ik heb helaas niet zo gelet op je bf. Dus ik wijzig mijn advies aan: Netjes gaan cutten

Comment

vraagje , op hoeveel % bf zit een wedstrijd bb op onderhoud, als hij wil groeien in massa en op hoeveel % staat hij op het podium ?
                          En hoeveel weken heeft hij dan nodig om van onderhoud naar wedstrijd bf te gaan ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X