Beste leden,
Zonder (op dit moment) te veel in detail te treden vraag ik mij af hoeveel keer per week jullie een afzonderlijke spiergroep trainen. Voor zover ik kan beoordeelen o.b.v. de diverse forums wordt een spiergroep veelal 1x per week getraind (in wat mindere mate 2x)
In hoofdlijnen ziet mij trainingsschema er als volgt uit:
Krachttraining
ma: borst en triceps
wo: benen (geheel) en schouders
do: rug en biceps
za: borst, biceps en triceps, of rug,schouders, biceps en triceps
(biceps en triceps gelijktijdig).
Bij een nieuw schema (ong. elke 4-6 weken) zorg ik voor nieuwe oefeningen, meer/minder herhalingen, iets andere samenstelling van de spiergroepen op een dag (bijv. biceps/borst, rug/triceps).
Tijdens een schema past ik af en toe wat intensiteitsverhogende technieken toe (piramide/compound/supersets e.d.; met mate)
Cardio
2x per week 20-30 min. (na de training) +
wielrennen (ong. 1 uur) (bij redelijk - goed weer)
Dit betekent dat ik de
Vraag:
Hebben jullie nog aanbevelingen (afgezien van de soort oefeningen die ik doe) of opmerkingen.
Mijn veronderstelling is dat de afzonderlijke spiergroepen met dit schema voldoende rust krijgen en dat de biceps en triceps extra worden gestimuleerd.
BVD voor jullie reacties en opmerkingen
Stats:
189 cm, 81.5 kg. BF 14-15%, 9 maanden training.
Zonder (op dit moment) te veel in detail te treden vraag ik mij af hoeveel keer per week jullie een afzonderlijke spiergroep trainen. Voor zover ik kan beoordeelen o.b.v. de diverse forums wordt een spiergroep veelal 1x per week getraind (in wat mindere mate 2x)
In hoofdlijnen ziet mij trainingsschema er als volgt uit:
Krachttraining
ma: borst en triceps
wo: benen (geheel) en schouders
do: rug en biceps
za: borst, biceps en triceps, of rug,schouders, biceps en triceps
(biceps en triceps gelijktijdig).
Bij een nieuw schema (ong. elke 4-6 weken) zorg ik voor nieuwe oefeningen, meer/minder herhalingen, iets andere samenstelling van de spiergroepen op een dag (bijv. biceps/borst, rug/triceps).
Tijdens een schema past ik af en toe wat intensiteitsverhogende technieken toe (piramide/compound/supersets e.d.; met mate)
Cardio
2x per week 20-30 min. (na de training) +
wielrennen (ong. 1 uur) (bij redelijk - goed weer)
Dit betekent dat ik de
- benen 1x in de week train,
- biceps en triceps 2x (in wil hier wat meer nadruk op leggen) en
- borst, schouders en rug 2x in de 9 dagen (extra uitleg: indien in op een zaterdag borst voor de 2de keer die week heb getraind, dan train ik de rug op een maandag en schuift de borst door naar een donderdag)
- buik, onderrrug 2 - 3 keer per week aan het einde van de training
- soms kuiten 2x
- onderarmen 1x per week en binnenkort 2x per week.
Vraag:
Hebben jullie nog aanbevelingen (afgezien van de soort oefeningen die ik doe) of opmerkingen.
Mijn veronderstelling is dat de afzonderlijke spiergroepen met dit schema voldoende rust krijgen en dat de biceps en triceps extra worden gestimuleerd.
BVD voor jullie reacties en opmerkingen
Stats:
189 cm, 81.5 kg. BF 14-15%, 9 maanden training.
Comment