Verhouding gewicht/vet toename

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verhouding gewicht/vet toename

Ik heb me laatst weer gewogen, ik ben (weet niet in hoeveel tijd sorry) 2,1kg aangekomen met een toename van 0,4% vet.

Is dat een normale score? Ik ben namelijk niet zo happy met een toenname van vet.
    Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Dat klinkt toch niet slecht..
    getting back in shape...

Comment

Je kunt kijken wat vet en wat spiermassa is van dat verhaal he. Dan pas weet je of de verhouding goed is.

Eerst bepaal je je oude vvm: xkg*(1-vp/100)
      je oude gewicht aan vet: xkg*(vp/100)

Dan bepaal je je huidige vvm: xkg*(1-vp/100)
      je huidige gewicht aan vet: xkg*(vp/100)

Dan bepaal je je spiermassatoename: vvm(nieuw)-vvm(oud)
      Dan bepaal je je vettoename: vetmassa(oud)-vetmassa(nieuw)

En dan kun je de ratio spier:vet bepalen: vetgain/spiergain (beide in kg's). Dan heb je het aantal kg's vet dat je gaint per gewonnen kg spiermassa. Eventueel kun je het in percentages uit gaan drukken, maar dat mag je zelf gaan verzinnen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Je kunt kijken wat vet en wat spiermassa is van dat verhaal he. Dan pas weet je of de verhouding goed is.

Eerst bepaal je je oude vvm: xkg*(1-vp/100)
        je oude gewicht aan vet: xkg*(vp/100)

Dan bepaal je je huidige vvm: xkg*(1-vp/100)
        je huidige gewicht aan vet: xkg*(vp/100)

Dan bepaal je je spiermassatoename: vvm(nieuw)-vvm(oud)
        Dan bepaal je je vettoename: vetmassa(oud)-vetmassa(nieuw)

En dan kun je de ratio spier:vet bepalen: vetgain/spiergain (beide in kg's). Dan heb je het aantal kg's vet dat je gaint per gewonnen kg spiermassa. Eventueel kun je het in percentages uit gaan drukken, maar dat mag je zelf gaan verzinnen.

Oke even checken of ik je goed heb begrepen, ik kom op het volgende uit:

Oud:
        vvm 67.3812
        vet 6.0188

Huidig:
        vvm 69.007
        vet 6.493

Gebasseerd op een oud gewicht van 73,4kg met 8,2% vet en een huidig gewicht van 75,5kg met 8,6% vet.

Overigens weet ik zeker dat ik hoger zit kwa vet maar ik ga er maar vanuit dat iig de voortgang wel klopt.
        Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Oud:
          vvm 67.3812 Berekening: 73.4*(1-8,2/100)
          vet 6.0188 Berekening: 73,4*(8,2/100)

Huidig:
          vvm 69.007 Berekening: 75,5*(1-8,6/100)
          vet 6.493 Berekening: 75,5*(8,6/100)

Toegenomen vvm 1.6258 Berekening: 69.007-67.3812
          Toegenomen vet 0.4742 Berekening: 6.493-6.0188

Comment

Op de weegschalen van de fitnessclub wordt naast het vetpercentage en de vet vrije massa (VVM) vaak ook nog een TBW aangegeven (Total body Water).

Ik vraag mij een toe of afname hiervan ook nog meegewogen dient te worden wanneer je naar je VVM gaat kijken (dan wel berekenen).

Ik kan mij zo voorstellen dat als er sprake is van toenamme in massa, er tevens een toename is van de TBW (hoeveelheid vocht), maar ik kan mij ook voorstellen dat er door het nuttigen van misschien wat meer water/vocht of een grotere vochtopname die dag van invloed kan zijn op de correcte berekening van toename in spiermassa en vetmassa.

Kortom, houden jullie rekening met deze TBW waarde?

Dit ter toevoeging op het berekenen van de VVM.
            Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Nee, ik houd daar geen rekening mee. Als je al wat drinkt gaat die meting al uit koers, en die dingen wijken op teveel gebieden af om ze überhaupt echt te gebruiken voor wat anders dan je gewicht te meten.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X