maximale groei per jaar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• maximale groei per jaar?

Iemand die bodybuilding heeft gedaan zegt net tegen me dat je maximaal 5 kg per jaar kunt groeien aan spiermassa zonder middelen.

Ik kan me dit niet voorstellen aangezien ik nu na een week al duidelijk resultaat zie en ook in gewicht ben toegenomen, dat zou betekenen dat dit allemaal vet zou zijn, of dat ik nu al 1/8 ofzo van mijn maximum aankoombaar gewicht ben aangekomen...

wie wo wie geeft verheldering?

Dikke onzin. kan echt wel meer dan 5 kg.

Maar dat verschilt ook weer per persoon. Hoe zwaar bulk je? hoelang train je, dat wil zeggen, ben je al bijna bij de grens gekomen.

ik ben nu in 3 a 4 weken tijd al 1,5 kilo aan spier aangekomen. en daarvoor ben ik al 6 kilo aangekomen. Ben dus over het hele jaar al 7 a 7.5 kilo aangekomen in spieren, dus dit verhala kan al niet kloppen

Comment

dat zou betekenen dat je per week maar 0,096153846153846153846153846153846kg er bij kan krijgen en dat is niet egt veel
      Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
        dat zou betekenen dat je per week maar 0,096153846153846153846153846153846kg er bij kan krijgen en dat is niet egt veel
        haha welk rekenmachine heb jij hiervoor
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Wisselt per persoon, en hoe fanatiek je aan de sport doet. In je beginjaren kun je veel meer pakken per jaar, maar als je er 5 serieuze jaren op hebt zitten wordt die 5kg per jaar al flink.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Wisselt per persoon, en hoe fanatiek je aan de sport doet. In je beginjaren kun je veel meer pakken per jaar, maar als je er 5 serieuze jaren op hebt zitten wordt die 5kg per jaar al flink.
            5 kg zonder doping is inderdaad zelfs al aan de hoge kant als je al redelijk groot bent.

De eerste 2 jaar zou je echter als je aan magere kant bent in totaal toch wel zo een 20-30KG aan moeten kunnen komen als je goed traint, eet en rust.

Comment

hoe dichter je bij je naturele grens komt hoe minder het word.

Als je al lang traind moet je blij zijn met 2-3 kg per jaar.

Als je tegen de 45-50 aan loopt moet je al blij zijn dat je niet achteruitgaat
              Who's the Chef

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                Dikke onzin. kan echt wel meer dan 5 kg.

Maar dat verschilt ook weer per persoon. Hoe zwaar bulk je? hoelang train je, dat wil zeggen, ben je al bijna bij de grens gekomen.

ik ben nu in 3 a 4 weken tijd al 1,5 kilo aan spier aangekomen. en daarvoor ben ik al 6 kilo aangekomen. Ben dus over het hele jaar al 7 a 7.5 kilo aangekomen in spieren, dus dit verhala kan al niet kloppen
                Dit gaat op voor je eerste jaar maar dat kun je niet vol blijven houden 5 kilo is op een gegeven moment wel de max denk ik.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                  Dit gaat op voor je eerste jaar maar dat kun je niet vol blijven houden 5 kilo is op een gegeven moment wel de max denk ik.
                  Ik heb toch ook gezegd, hoezwaaer je bulk ( ja k, trainen ook ) en hoelang je al bezig bent en of je dus al tegen je grens aanloopt.

Ik begrijp wel dat op eeen gegeven moment 5 kilo maximaal is, maar de bb zei dat je maar 5 kg per jaar kunt aankomen. dus hij zegt niet aan het einde kun je maar 5 kg aankomen, maar iets dat altijd zo is, dus ook als je begint. Tenminstwen zo komt het bij mij over

Comment

Als je nog een beginner bent kun je het eerste jaar of anderhalf meer aanzetten. Hoe langer je traint hoe meer werk je moet verzetten. Op den duur mag je blij zijn 2kg per jaar aan pure VVM aan te zetten.

Daarnaast zet spiermassa zich niet in een gestaag proces aan. Dus je komt niet elke week circa evenveel kg aan als de week er voor. Massa aanzet gebeurd in cycli die alleen je lichaam weet.

Comment

Originally posted by el oso View Post
                      5 kg zonder doping is inderdaad zelfs al aan de hoge kant als je al redelijk groot bent.

De eerste 2 jaar zou je echter als je aan magere kant bent in totaal toch wel zo een 20-30KG aan moeten kunnen komen als je goed traint, eet en rust.
                      Aankomen,ja,maar dat zal geen 20-30kg spiermassa zijn.
                      getting back in shape...

Comment

Inderdaad. Zelfs in je eerste jaar met super genen zul je geen 20-30kg spiermassa kunnen aanzetten. Eerder 10-15kg als alles klopt. En de jaren er na wordt het snel minder. 20-30kg aankomen zal dus inderdaad meer dan spieren zijn...veel meer

Comment

Hij zij ook de eerste twee jaar die 15/20kg halen dus 7.5/10 per jaar.
                          enem ik gebruikte gewoon de rekenmachine op mijn pc hoor
                          Calisthenics / Street workout

Comment

ik ben gemiddeld 5kg spier per jaar aangekomen latste 2 jaar, de 70 kilo is nog ff een dood punt blijf rondom 69.5 schommelen kracht is wel vooruit gegaan mss daar mee te maken, maar staat wel stuk beter :P

Comment

als ik naar me zelf kijk

in begin gaat hard
                              eerst jaar 9kilo gepakt zonder shake of wat dan ook

2de jaar
                              crea met wat shakes
                              6 kilo gepakt

3de jaar
                              aleen shake
                              nog geen 4 kilo

ikw eet niet hoe jullie ervaring is

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse