Ramadan Groente Dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ramadan Groente Dieet

Beste Bodynet,

Zoals jullie weten begint vanaf morgen de ramadan. En ik ben van nederlands turkse afkomst maar heb gekozen voor het islamitisch geloof. Dus ik zal mee doen aan de ramadan. Nu vroeg ik mef af de tijden die ik zag op de kaart is best wel laat om te eten 20:36 en ik slaap 2 uur daarna. Dus mijn vraag is dit zal zeker toch tot vet worden opgeslagen en zal je na de ramadan maand vet bij gekomen zijn?

Ik vroeg me af of een groentedieet zou helpen om minder vet aan te komen met licht eten zoals witte visfilet van de Albert Hein. Sochtond's zal ik een shake nemen en savond's. Toch ben ik van plan om te gaan trainen en niet te gaan stoppen. Ook heb ik morgen me nieuwe halters binnen 2 x 20 waarmee ik thuis kan trainen. Voor de rest vroeg ik me af of jullie nog goeie tips voor me hebben {Om niet aan te komen kwa vet} Ik weet dat jullie vaak van deze topic's hebben maar het zijn onduidelijke topic's! Graag meer info....

Alvast Bedankt,
    CyberSul

Ps: Meer informatie graag over groenten / fruit dieet voor een maand.
    Wat ben ik een spetter

Enige optie wat je hebt is je in de avond vol proppen met proteine met weinig koolhydraten hopen dat je spier glycoogeen laag genoeg is om vol te pompen. en in de ochtend met complexe koolhydraten en eiwitten.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Enige optie wat je hebt is je in de avond vol proppen met proteine met weinig koolhydraten hopen dat je spier glycoogeen laag genoeg is om vol te pompen. en in de ochtend met complexe koolhydraten en eiwitten.
      Hmm, daar zit wel wat in maar kun je a.u.b. een paar goeie maaltijd namen noemen het kan zowel turks als nederlands zijn. En hoe zit het met soep / brood, ook goed?
      Wat ben ik een spetter

Comment

Brood en snoep zou ik laten. Ga dan voor dingen zoals rijst en vis.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Brood en snoep zou ik laten. Ga dan voor dingen zoals rijst en vis.
          Mja, een maand lang is de ramadan en als ik precies wist wat ik moest eten een maand lang zal ik ook meer vet verliesen. Andere mensen nog tips??
          Wat ben ik een spetter

Comment

suc6 ermee, ik doe er niet aan en heb geen idee wat het beste is
            Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
              suc6 ermee, ik doe er niet aan en heb geen idee wat het beste is
              Tja, ahg ja het is klote en het is niet leuk. Maar ik ben geen slechte gelovige die savond's drinkt neukt of het hele jaar uit ga of blijft vreten. Ik ben meer met het nederlandse cultuur maar je geloof is anders. Dus ik hou me aan de regels liever zou ik het niet doen. maar ja regel is regel

Roerbak groente met kip en rijst
              Eiwittenshake

Zijn zulke maaltijden goed? Of gewoon maaltijd met vis...

Trouwens kan ook elke avond brinta eten en sochtond's vol proppen met alles ?
              Last edited by cybersul; 31-08-2008, 19:45.
              Wat ben ik een spetter

Comment

De basis bestaat gewoon uit je macro's halen. Als je elke dag je behoefte maar blijft eten val je niet af, kom je niet aan. Timing is dan zeker niet optimaal, maar de macro's zijn de basis.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat was ook al weer het nut van de ramadan? Hoor het wel vaker, ben wel benieuwd wat voor een idee er achter zit.

Maar suc6 ermee

Comment

de ramadan is een maand om over je zonden na te denken, om stil te staan hoe je nu leeft en of er veranderingen plaats moeten vinden om een beter leven te leiden....het vasten zelf is er voor om een beetje een gevoel te krijgen hoe mensen zich voelen die niks te eten hebben, het is niet vergelijkbaar met elkaar, maar toch.....

ik zelf eet om half9 en probeer dan tot 5 uur wakker te blijven...om half9 eet ik waar ik zin in heb en om 5 uur eet ik wat mijn moeder maakt, tussen die tijd in ga ik proberen om een wheyshake naar binnen te werken en een tonijnshake(blik tonijn in de blender)......

ik probeer te trainen 2 uur voordat ik weer mag eten, na het eten lukt niet echt omdat je lichaam bezig is om voedsel te verteren....

Comment

Als ik je een tip mag geven:

Probeer idd s'morgens whey en havermout te nemen om je te beschermen over dag (enigzins), en s'avonds een langzame proteinebron met veel omega3 vetzuur om je stofwisseling zvm te vertragen in de nacht.
                      En vergeet je multivitamine s'morgens niet!!
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by cojones View Post
                        de ramadan is een maand om over je zonden na te denken, om stil te staan hoe je nu leeft en of er veranderingen plaats moeten vinden om een beter leven te leiden....het vasten zelf is er voor om een beetje een gevoel te krijgen hoe mensen zich voelen die niks te eten hebben, het is niet vergelijkbaar met elkaar, maar toch.....

ik zelf eet om half9 en probeer dan tot 5 uur wakker te blijven...om half9 eet ik waar ik zin in heb en om 5 uur eet ik wat mijn moeder maakt, tussen die tijd in ga ik proberen om een wheyshake naar binnen te werken en een tonijnshake(blik tonijn in de blender)......

ik probeer te trainen 2 uur voordat ik weer mag eten, na het eten lukt niet echt omdat je lichaam bezig is om voedsel te verteren....
                        Dus je mag niet eten, maar wel drinken? ik denk dat het lichaam die shake ook als eten ziet en niet als drinken. Maar jij doet dus ook mee?
                        Srry voor mijn nieuwsgierigheid

Comment

Haha grapenmaker :P Nee je mag ook niet drinken als het zo was kon ik een week zonder eten.

Ik drink nu sochtond's ander half liter water
                          Brinta met melk
                          en whey eiwit shake

Savond's probeer ik iets met groente's te doen iets wat licht verteerbaar is. En de tip voor omega3 vetzuren kijken of het werkt. Ik wil juist geen vet krijgen waar ik bijna daarvoor netjes droog voor ben geworden. :P { En savond's ook ander half liter water}
                          Wat ben ik een spetter

Comment

De omega 3 neem je juist om je spieren te beschermen en droog te blijven.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

bedankt voor de tips.....ik ga dit jaar proberen ipv af te vallen proberen aan te komen, denk niet dat het mogelijk is, maar toch proberen.....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X