Joggen / Massa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Joggen / Massa

Beste peaps,

Ik wou graag na de ramadan er weer vol op tegen aan gaan. Maar me vraag is ik wou er bij gaan joggen na me kracht / massa training. Joggen is een soort van cardio maar ik lees toch dat je er ook massa opbouwt, want kickboxers joggen enz.. ook en hebben een grote lichaamsmassa. Hoe zit het nou ?

Ps: En hoeveel keer raden jullie aan om te gaan joggen ik train al 4 5 x per week optimaal normaal in niet ramadan maanden, al hoewel wel fitnes geen cardio daarnaast.

Groet,
    C-S
    Last edited by cybersul; 07-09-2008, 23:28.
    Wat ben ik een spetter

Kickboksers hebben geen grote lichaamsmassa hoor... Zou verder zelf niet joggen in de bulk, maar als je echt wilt: leef je uit.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hoe meer massa, hoe minder snel een kickboxer over het algemeen is. Hun reden om te gaan is niet omdat je daar massa van opbouwt?

Comment

Een collega van mij die hier ook lid is (cootje86) is een kickboxer. Hij moest eerst afvallen voordat ie fatsoenlijk kon gaan trainen. Hij was idd net wat Patricia al zei veel te traag.
        Hij is nu 6 kilo afgevallen en kan nu veel sneller bewegen.
        Voor vechtsport telt uithoudingsvermogen en kracht. Massa is hinderlijk.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

MedischHardlopen traint het uithoudingsvermogen en zorgt dat spieren worden opgebouwd. Sport voorziet het lichaam in de beweging die het nodig heeft.

Bron

??
          Wat ben ik een spetter

Comment

Mooi stukje (lees: bron)
            Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Spank View Post
              Mooi stukje (lees: bron)
              I dont know ik typte in google joggen en kreeg wikipedia ik lees en er staat dat je massa opbouwt? Maar of het waar is dont know daarom de reden dat ik het vraag ..
              Wat ben ik een spetter

Comment

Als atleet moet je ook op explosiviteit trainen. Dus plyometrische uitvoeringen van oefeningen.

Comment

Hardlopen bouwt geen massa. Hardlopen zorgt voor wat hartlongconditie en je spieren zullen zich aanpassen aan wat je van ze vraagt, dat zou je een vorm van groei kunnen noemen.

Kijk voor de aardigheid eens naar de mannen die als eerste over de streep komen bij een marathon. Massamonsters?

Life's what you make it!

Comment

Op uitzondering van de sprinters
                    Attached Files

Comment

Sprinters trainen ook heel anders dan duurlopers he...

@Topic
                      Kickboksen gaat weinig extra massa geven, wel wat explosiviteit extra en een grandioos uithoudingsvermogen (als je het goed doet in ieder geval).
                      Dat extra massa je trager maakt is pas zo vanaf een bepaalde grens. Sprinters zijn aardig breed, maar bloedsnel. Het gaat erom dat die massa/kracht(explosiviteits)ratio optimaal is.
                      Als ik nu ga sprinten ben ik nog steeds snel, maar omdat mijn bovenbenen elkaar gaan rammen zodra mijn ene been voor het andere vliegt, zal ik trager zijn dan wanneer ik iets aan massa op mijn benen verlies en wel explosief blijf trainen.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

I love massa (L)
                        Wat ben ik een spetter

Comment

my bad
                          My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Sprinters trainen ook heel anders dan duurlopers he...

@Topic
                            Kickboksen gaat weinig extra massa geven, wel wat explosiviteit extra en een grandioos uithoudingsvermogen (als je het goed doet in ieder geval).
                            Dat extra massa je trager maakt is pas zo vanaf een bepaalde grens. Sprinters zijn aardig breed, maar bloedsnel. Het gaat erom dat die massa/kracht(explosiviteits)ratio optimaal is.
                            Als ik nu ga sprinten ben ik nog steeds snel, maar omdat mijn bovenbenen elkaar gaan rammen zodra mijn ene been voor het andere vliegt, zal ik trager zijn dan wanneer ik iets aan massa op mijn benen verlies en wel explosief blijf trainen.
                            Als je goed sprint heb je dat echt niet
                            heb je wel eens sprintersbenen gezien?
                            My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Kickboksers hebben geen grote lichaamsmassa hoor... Zou verder zelf niet joggen in de bulk, maar als je echt wilt: leef je uit.
                              er zijn genoeg kickboksers op wereld niveau die echt gespierd zijn..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X